Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

UDK02:Dogovaraonica

Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
Skoči na: izbornici, traži
(Procedura stvaranja pravila i glasovanja)
(Za:)
Redak 28: Redak 28:
  
 
=== Za: ===
 
=== Za: ===
 +
--[[Suradnik:Josip Rihtarić|Josip Rihtarić]] 15:20, 22. studenog 2006. (CET) (p.s. ja sam ovo i predložio i držim fige da uspije iz prvog pokušaja)
  
 
=== Protiv: ===
 
=== Protiv: ===

Inačica od 14:20, 22. studenoga 2006.

Sadržaj

Procedura stvaranja pravila i glasovanja

Jako sam sretan što nas se u manje od dva mjeseca okupilo više od 20 kolega i što imamo više od 70 članaka različitih suradnika i autora. Predlažem da radi izbjegavanja budućih nesporazuma unaprijed dogovorimo proceduru izradbe/ustanovljavanja/dogovaranja pravila. Predlažem da to bude na sljedeći način.

  • Kad netko hoće uvesti neko novo pravilo, on predloži to novo pravilo na ovom mjestu (ili kasnije možemo za to napraviti posebnu stranicu), navede datum predlaganja pravila i ostavi tjedan (ili deset) dana za glasovanje za ili protiv. Prijedlog je usvojen ili odbačen, ovisno o tome kako se u tih tjedan ili deset dana izjasnila većina suradnika.
  • Glasovanje je uspjelo ako se u tih tjedan ili deset dana izjasnilo za, protiv ili neutralnim barem 10% od svih prijavljenih suradnika evidentiranih na suradničkom kazalu.
  • Ako bilo koji suradnik smatra da je prijedlog od iznimne važnosti za cijelu suradničku zajednicu, može uložiti svoj "veto" i tražiti glasovanje kvalificiranom većinom svih prijavljenih suradnika - najmanje 50% svih prijavljenih suradnika mora se izjasniti za, protiv ili neutralnim da bi prijedlog bio usvojen ili odbačen.
  • Kad je pravilo jednom usvojeno, suradnici će ga se pridržavati, a administratori im u tome pomagati.
  • Kad je pravilo usvojeno, mora proći najmanje 30 dana prije nego što neki drugi suradnik predloži izmjene tog pravila (može predlagati izmjene drugih pravila)

Prije stavljanja prijedloga na glasovanje, zgodno je ovo mjesto koristiti i za dogovaraonicu o tome kako bi tekst prijedloga mogao izgledati. Ovaj put, radi ubrzanja proceture, preskačem taj korak, ali prihvaćam sve dobronamjerne popravke teksta.

Evo kako bi to izgledalo na upravo iznesenom prijedlogu:



Predlažem usvajanje pravila "Procedura stvaranja pravila i glasovanja" koje glasi:

  • Kad netko od suradnika hoće uvesti neko novo pravilo, on predloži to novo pravilo na Dogovaraonici, navede datum predlaganja pravila i ostavi deset dana za glasovanje za ili protiv. Prijedlog je usvojen ili odbačen, ovisno o tome kako se u tih tjedan ili deset dana izjasnila većina suradnika.
  • Glasovanje je uspjelo ako se u tih deset dana izjasnilo za, protiv ili neutralnim barem 10% od svih prijavljenih suradnika evidentiranih na suradničkom kazalu u trenutku završetka glasovanja.
  • Ako bilo koji suradnik smatra da je prijedlog od iznimne važnosti za cijelu suradničku zajednicu, može uložiti svoj "veto" i tražiti glasovanje kvalificiranom većinom svih prijavljenih suradnika - najmanje 50% svih prijavljenih suradnika mora se izjasniti za, protiv ili neutralnim da bi prijedlog bio usvojen ili odbačen.
  • Kad je pravilo jednom usvojeno, suradnici će ga se pridržavati, a administratori im u tome pomagati.
  • Kad je pravilo usvojeno, mora proći najmanje 30 dana prije nego što neki drugi suradnik predloži izmjene tog pravila.

Datum predlaganja pravila: 22. studenoga 2006.

Datum završetka glasovanja: 02. prosinca 2006.

Za:

--Josip Rihtarić 15:20, 22. studenog 2006. (CET) (p.s. ja sam ovo i predložio i držim fige da uspije iz prvog pokušaja)

Protiv:

Neutralan:

Zaključujem da je dana 02. prosinca 2006. uspješno zaključeno glasovanje i pravilo usvojeno/odbačeno sa sljedećim razultatom: Za: Protiv: Neutralno:

Zaključujem da je dana 02. prosinca 2006. prijedlog odbačen jer se glasovanju nije odazvao dovoljan broj suradnika (10% / 50% od ukupno registriranih suradnika u trenutku zaključenja glasovanja).



Način prijave

Kao jedan od administratora Repozitorija zamolila bih da uvedemo pravilo prijaljivanja suradnika/autora punim imenom i prezimenom. Naime, imam problema sa različitim oblicima imena koja su mi nepoznata pa je teško povezati sve u Autorsko kazalo i druga kazala. Uz to mislim da je to i doprinos ozbiljnosti projekta i lakšeg pretraživanja. Ivana Vladilo 12:33, 22. studenog 2006. (CET)

Prihvaćam ideju, premda bih ostavio mogućnost da suradnik ne bude autor teksta koji objavljuje. Primjerice, autor teksta Školske knjižnice Šibensko-kninske županije 2005.god. je kolegica Anita Cota, a tekst je "objavila" suradnica Svjetlana Jurlin Livić
Datoteke i članci su automatski evidentirani u suradničkom kazalu.
Datoteke i članke u autorsko kazalo (za sada) treba dodati u dva koraka:
  1. treba kliknuti uređivanje stranice ili uređivanje datoteke i unijeti autorsku predmetnicu na način [[Predmetnica:Ime Prezime]] i pohraniti stranicu. Ako je ime i prezime tog autora već evidentirano u autorskom kazalu, predmetnica će biti u plavoj boji, i stvar je gotova, članak je pridodan svom autoru; a ako je u crvenoj boji, treba učiniti još jedan korak
  2. treba kliknuti na crvenu autorsku predmetnicu, otvorit će se stranica autorske predmetnice i na TOJ stranici treba staviti predmetnicu [[Predmetnica:Autorsko kazalo]]
Jedan članak može imati više autora, i to je najmanji problem (imamo već slučaj da su autorice Dinka i Jasmina), ne moramo se ograničavati na 4 - samo treba dodati imena autora u predmetnice i provjeriti jesu li u plavoj ili crvenoj boji. Mene, međutim, muči nešto drugo. U člancima poput Federico Andahazi, ANATOM - je li autor samo Tihomir Dunđerović - jer je Tihomir Dunđerović napisao književnu kritiku, ili ćemo i Federica Andahazija također evidentirati autorom Anatoma? Je li za potrebe repozitorija važno razlikovati ova dva različita autorstva, uz već razlikovanje autora članka i suradnika? Meni "se čini" da bi u ovom slučaju svakako trebao biti naznačen Tihomir Dunđerović kao autor, dok je stvar dogovora što učiniti s Andahazijem. Formalno je ista stvar, ali sa sasvim drukčijim očekivanjima kad se radi o stranicama poput Mrežne stranice Vanje Škrobica i Mrežne stranice Milene Klanjac. Lako je vidjeti da je "prvi autor" tih stranica Josip Rihtarić, ali to je na repozitoriju sasvim nebitno, a svakako bi trebalo zabilježiti autorstvo Milene Klanjac i Vanje Škrobica. --Josip65 14:45, 22. studenog 2006. (CET)

Ovo je pravo mjesto za sve primjedbe, prijedloge, pritužbe, upite, nedoumice...

Na dnu se nalaze tri poveznice "zaštita privatnosti", "odricanje od odgovornosti" i "O projektu UDK02". Osim upućivanja na Ivanin uvodni članak, dodao sam nešto malo teksta za one kojima je ovo prvi susret s ovim "projektom", dok Ivanin članak "Repozitorij" govori o samom projektu, ali ne govori o tome kako je nastala ideja. Pokušat ću sutra ispuniti i ostala dva članka adekvatnim tekstom.

Razmislite i pokušajte na naslovu stranicu Glavna_stranica staviti nekoliko "najvažnijih" informacija:

  • gdje su to zapravo došli,
  • pozvati ih na suradnju,
  • uputiti kako surađivati
  • uputiti ih kako se snaći
  • što je još najvažnije?


Kratice županijskih stručnih vijeća školskih knjižničara određenih županija i grada Zagreba

Kratica bi trebala biti jasna, pregledna, uočljiva; koji vam se oblik čini najboljim?
Primjerice, za "stručno vijeće srednjih škola primorsko-goranske županije":

Josip65 17:57, 8. listopada 2006. (CEST)


Moja uobičajena kratica je: SVSKPGŽ ivana

To je problem jer u PGŽ postoje dva stručna vijeća - osnovnih i srednji škola. Ako ta kratica bude za tvoje vijeće, koja će onda biti za Korinu? Bi li ti nega od gore ipak bila prihvaljiva, a da bude dovoljno jasna i dovoljno kratka? Htio bih, naime, napraviti tablicu s poveznicama na sva (buduća) županijska vijeća. Josip65 10:33, 9. listopada 2006. (CEST)

Korinina je kratica SVOKPGŽ - znači SK-srednjoškolskih knjižničara, OK-osnovnoškolskih knjižničara. To nam je svima uobičajeno. ivana

Po tom kriteriju za 33 županijska stručna vijeća bile bi sljedeće kratice (u nekim županijama su združena županijska vijeća osnovnoškolskih i srednjoškolskih knjižničara): SVOKZGŽ SVSKZGŽ SVŠKKZŽ SVOKSMŽ SVSKSMŽ SVŠKKAŽ SVŠKVŽŽ SVŠKKKŽ SVŠKBBŽ SVOKPGŽ SVSKPGŽ SVŠKLSŽ SVOKVPŽ SVSKVPŽ SVŠKPSŽ SVŠKBPŽ SVŠKZDŽ SVOKOBŽ SVSKOBŽ SVOKŠKŽ SVSKŠKŽ SVŠKVSŽ SVOKSDŽ1 SVOKSDŽ2 SVSKSDŽ SVOKISŽ SVSKISŽ SVOKDNŽ SVSKDNŽ SVŠKMEŽ SVOKGZG1 SVOKGZG2 SVSKGZG
Je li to dovljno kratko, jasno i pregledno? Josip65 09:32, 12. listopada 2006. (CEST)

Ma to je u redu [[Ivana Vladilo 11:25, 12. listopada 2006. (CEST)]]

Word u Wiki

Ako u Googleu utipkate "word to wiki converter" dobit ćete poveznice na nekoliko zanimljivih programa pomoću kojih možete tekst napisan u wordu pretvoriti u tekst pogodan za objavljivanje na MediaWikiju. Ako naiđete na koji zgodan i kvalitetan, uputite ovdje na njega. Josip65 11:12, 20. listopada 2006. (CEST)

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors