Mediji i vrste medija - Ana Sudarević
(dodane predmetnice) |
m (Mediji i vrste medija premješteno na Mediji i vrste medija - Ana Sudarević: dodano ime u naslov) |
||
(Nisu prikazane 2 međuinačice 2 suradnika) | |||
Redak 180: | Redak 180: | ||
''(Nastavnici: Matija Dreven, prof. i Ana Sudarević, dipl. knjiz.)'' | ''(Nastavnici: Matija Dreven, prof. i Ana Sudarević, dipl. knjiz.)'' | ||
− | [[Predmetnica:Priprava za nastavni sat]] [[Predmetnica:Ana Sudarević]] | + | [[Predmetnica:HNOS]] |
+ | [[Predmetnica:Priprava za nastavni sat]] | ||
+ | [[Predmetnica:Mediji - HJ 5.r.]] | ||
+ | [[Predmetnica:Ana Sudarević]] |
Trenutačna izmjena od 11:14, 20. travnja 2007.
Priprema za izvođenje nastave
Nastavni predmet: hrvatski jezik
Razred: peti
Nastavno područje: medijska kultura
Nastavna jedinica: Mediji i vrste medija
Svrha nastavne jedinice: upoznati vrste medija, podjelu i osnovna obilježja medijskih vrsta
Korelacija: povijest, priroda i društvo
Broj sati obrade: jedan (1)
Nastavna sredstva i pomagala: Diklić, Z.; Skok, J. Hrvatska čitanka za 5. razred. Zagreb: Školska knjiga, 2005. Anić, V. Rječnik hrvatskoga jezika. Zagreb: Novi liber, 1996. Klaić, B. Rječnik stranih riječi. Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 1987., letci, plakati, novine, CD-i, DVD-i, audio i video kasete, laptop, CD – player, nastavni listići, kreda, ploča, bilježnica
Nastavni zadaci:
a) obrazovni: mediji, vrste medija, osnovna obilježja medijskih vrsta
b) odgojni: upoznati ulogu medija u svakodnevnom životu i upozoriti na razliku između upotrebe i zloupotrebe medija
c) funkcionalni: zapažanje, zaključivanje, povezivanje, usustavljivanje
Nastavni oblici rada: grupni, individualni, frontalni rad
Artikulacija nastavnoga sata
Motivacija:
- 5-7 min., razgovor s učenicima kako dolaze do informacija i obavijesti o važnim događajima, izložbama, kino predstavama, dramskim predstavama...
- informativni razgovor čitaju li novine, časopise, gledaju li filmove i televizijske serije, koriste li računalo, koliko im pomaže internet...
Najava nastavne jedinice:
- nastavnik ne najavljuje nastavnu jedinicu već dijeli učenike u grupe i daje im nastavne listiće
- upućuje učenike na grupni rad u trajanju 15 – 20 min.
- učeničko rješavanje nastavnih listića i odgovaranje na pitanja
Obrada nastavne jedinice:
- učenici su podijeljeni u 6 grupa:
G1
- materijali/izvori: Diklić, Z.; Skok, J. Hrvatska čitanka za 5. razred. Zagreb: Školska knjiga, 2005. Anić, V. Rječnik hrvatskoga jezika. Zagreb: Novi liber, 1996. Klaić, B. Rječnik stranih riječi. Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 1987.
- zadaci:
1. Objasni sažeto što su mediji.
2. Kako ih dijelimo s obzirom na vrijeme kada se pojavljuju?
3. Zašto ih se naziva masovnim sredstvima komunikacije?
G2
- materijali/izvori: Diklić, Z.; Skok, J. Hrvatska čitanka za 5. razred. Zagreb: Školska knjiga, 2005. Anić, V. Rječnik hrvatskoga jezika. Zagreb: Novi liber, 1996. Klaić, B. Rječnik stranih riječi. Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 1987.
- zadaci:
1. Objasni sažeto što su tiskani mediji.
2. Nabroji nekoliko primjera tiskanih medija.
3. Uz što vežemo njihovu pojavu?
G3
- materijali/izvori: Diklić, Z.; Skok, J. Hrvatska čitanka za 5. razred. Zagreb: Školska knjiga, 2005. Anić, V. Rječnik hrvatskoga jezika. Zagreb: Novi liber, 1996. Klaić, B. Rječnik stranih riječi. Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 1987.
- zadaci:
1. Objasni sažeto što su elektronski mediji.
2. Nabroji nekoliko primjera elektronskih medija.
3. Koji je najmlađi medij među elektronskim medijima?
G4
- materijali/izvori: časopisi, letci, plakati
- zadaci:
1. Na koji način mediji pred vama prenose obavijesti/informacije?
a) vizualno (putem osjetila vida)
b) auditivno (putem osjetila sluha)
c) audio-vizualno (putem osjetila vida i sluha)
2. Nabroji glavna obilježja ovih medija.
- sadrže tekst i sliku
- ne treba nam pomagalo da bismo ih koristili
G5
- materijali/izvori: audio kasete, glazbeni CD, laptop, radio-kasetofon
- zadaci:
1. Na koji način mediji pred vama prenose obavijesti/informacije?
a) vizualno (putem osjetila vida)
b) auditivno (putem osjetila sluha)
c) audio-vizualno (putem osjetila vida i sluha)
2. Nabroji glavna obilježja ovih medija.
- sadrže samo zvuk
- potreban je aparat da bismo ih koristili (kasetofon, računalo)
G6
- materijali/izvori: CD, DVD, laptop
- zadaci:
1. Na koji način mediji pred vama prenose obavijesti/informacije?
a) vizualno (putem osjetila vida)
b) auditivno (putem osjetila sluha)
c) audio-vizualno (putem osjetila vida i sluha)
2. Nabroji glavna obilježja ovih medija.
- sadrže tekst, sliku, zvuk
- potreban je aparat da bismo ih koristili (kasetofon, računalo)
- nakon rješavanja nastavnih listića svaka grupa odabire jednog učenika koji čita odgovore na postavljena pitanja
Provjeravanje i ponavljanje:
- predstavnici grupa dolaze na ploču i rade mentalnu mapu, koja je sistematizacija svega prorađenoga
- u mentalnu mapu se upisuju i definicije (kao definicija medija) dok obilježja ukratko predstavnik grupe diktira ostalim učenicima
- na kraju se nastavna jedinica provjerava pitanjima koja postavlja nastavnik
Domaća zadaća:
- napisati kratak sastavak kojim će se predstaviti njihov najdraži film, emisija, serija, knjiga, novine...
(Nastavnici: Matija Dreven, prof. i Ana Sudarević, dipl. knjiz.)