Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Kako napraviti izložbu u školi - Theo de Canziani

Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
Skoči na: izbornici, traži
m (Tekst uz prezentaciju)
m (forsiranje sadržaja)
 
Redak 114: Redak 114:
  
 
[[Predmetnica:Nedovršeni članci]]
 
[[Predmetnica:Nedovršeni članci]]
 +
 +
__FORCETOC__

Trenutačna izmjena od 09:48, 27. srpnja 2007.


Na seminaru za voditelje ŽSV-a za knjižničare i likovnjake u Opatiji u srpnju 2007. kolega iz Rijeke Theo de Canziani predstavio je Spomeničku knjižnicu i zbirku Mažuranić Brlić Ružić, a u drugom dijelu je kolegica iz Rijeke Korina Udina prezentirala suradnju Pričom o Ivani.

Sadržaj

Preuzimanje datoteke u fromatu .ppt

Mediji:Priča o Ivani - Korina Udina.ppt


Tekst uz prezentaciju

Datoteka:Priča o Ivani - Korina Udina.ppt

Priča o Ivani

Istraživanje o Ivani Brlić Mažuranić

OŠ Pećine 2007. Rijeka

Korelacija programa školske knjižnice , likovne kulture, hrvatskog jezika u osnovnoj školi prema HNOSu (mogućnost korelacije još sa : engleskim jezikom ,povijesti i glazbenom kulturom)

Šesti razred – iz Nastavnog plana i programa za osnovne škole

- Knjižnični odgoj i obrazovanje :

tema : samostalno pronalaženje informacija

a) ključni pojmovi :popularno-znanstvena i stručna literatura

b) obrazovna postignuća : razumjeti sustav UDK i prema njoj znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici, pronalaziti informacije za problemsko-istraživačku i projektnu nastavu

c) opći ciljevi : razvoj istraživačkih sposobnosti, uporaba izvora znanja, odgoj aktivnog čitatelja te slobodan pristup informacijama

- Likovna kultura :

tema : Površina – Slikarske teksture i fakture – Slikarski duktus

a) ključni pojmovi : tekstura, faktura, potez, slikarski rukopis, slikarske tehnike

b)obrazovna postignuća : pastozni i lazurni premaz uočiti , izraziti i spoznati različite slikarske teksture i fakture u vlastitom radu i likovno-umjetničkim djelima

- Hrvatski jezik

tema : jezično izražavanje – stvaralačko pisanje

a) ključni pojmovi : stvaralačko pisanje

b) obrazovna postignuća : stvaralačko pisanje na zadani poticaj , slušati i slušno doživljavati interpretaciju

Ideja : istražiti i dopuniti znanja koja smo dobili u školskoj knjižnici o Ivani Brlić Mažuranić u spomeničkoj knjižnici “Mažuranić-Brlić – Ružić” u vili Ružić na Pećinama. Saznati što više o Ivaninom životu – sve što ne možemo saznati u bilješkama o piscu , skicirati uporabne predmete kojima se koristila, zamisao njenih likova iz bajki i napraviti svoju stvaralačku “Priču o Ivani”.Povezati u zajedničkom projektu obrazovne sadržaje,učiniti učenje interesantnim i novim.

U programu javne i kulturne djelatnosti imati poveznicu za Mjesec knjige, Međunarodni dan knjižnica, Dan zaljubljenih i Dan obitelji .

Realizacija :

istraživanje uz školsku knjižničarku i skrbitelja književne baštine “Mažuranić-Brlić -Ružić” ostvareno u vili Ružić

Slikarskim tehnikama osmišljena i realizirana slikovnica za “Priču o Ivani” na satu likovne kulture

Učenici na satu hrvatskog jezika pisali prema bilješkama iz vile Ružić pisma Ivani

Projekt se proširio na scensku skupinu koja djeluje u školskoj knjižnici i ostvarili su zapažen uspjeh “Pričom iz Striborove šume “ na državnom susretu LIDRANO 2007. u Novigradu


Na satu likovne kulture uz prof. Suzanu Kljuš :

Učenici su na različitim podlogama izrazili doživljeno u vili Ružić i praktično rješavali likovne probleme, proširili kompetencije vizualno-likovnog mišljenja kroz :

Slikanje motiva iz bajki

Likova iz bajki

Osmislili i izradili drvenu slikovnicu iz koje ispadaju likovi Ivane Brlić Mažuranić


Pisma Ivani :

na satu hrvatskog jezika uz prof. Snježanu Sabljak

Draga “piskinjo” Ivana ,

neki dan sam s razredom išao u vašu vilu Ružić. Nisam znao da ste stanovali na Pećinama. Tamo smo puno naučili o vama . Zadatak nam je bio zapisati važne stvari o Vama …

Elvis Malkoč

…Vaše su mi priče tako lijepe i na trenutke tako strašne da jedva čekam okrenuti slijedeću stranicu da vidim što će se dogoditi …

Vaš Matko

…Ponekad se i meni dogodi da gledajući njihanje grana na stablima promatram lišće koje opada i čini mi se da svojim šumom pričaju svoju priču. Možda ih ne slušam pozorno ili još uvijek ne prepoznajem njihov govor. S vremenom nadam se da ću i ja znati što mi lišće govori i možda napisati priču o tome ….

Vaš Ivoš


Stvaralačka radionica u školskoj knjižnici: scenska skupina – voditeljica Korina Udina,prof.

U vili Ružić , gdje je Ivana Brlić Mažuranić pričala svoje priče prvi put su učenice tada šestog razreda ispričale svoju priču izlazeći iz slikovnice i oživljavajući likove iz bajke “Šuma Striborova “

“Priča iz Striborove šumeee” nastala je u veljači 2007. i postala odlična scenska igra učenica sedmog razreda

Zaigrani u projekt o Ivani osmislili smo stvaralačku igru i prijavili na LIDRANO 2007.

Nakon općinskog i županijskog uspjeha svojom “Pričom” zatvorili smo državne susrete LIDRANO za osnovne škole nastupom u Novigradu 24.travnja 2007.

Oslikavanje lica i scenografiju slikovnice izradila nam je prof. Suzana Kljuš

Tako smo korelaciju sa likovnom kulturom doveli do kraja

Vanjske poveznice

www.villaruzic.hr

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors