Školska knjižnica na učiteljskom vijeću - Josip Rihtarić
(unijet tekst) |
m (dodana reklama) |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
Kad sam počeo raditi u školskoj knjižnici, uočio sam da većina učitelja nije navikla služiti se referentnom zbirkom niti čitaonicom. Pokušao sam ih kroz jedno izlaganje na učiteljskom vijeću upoznati s bitnim odlikama (školske) knjižnice. Godine 1997. smatrao sam da je služenje internetom veoma važno, te sam slikokaz ilustrirao s više hrvatskim mrežnih stranica, koje danas više nisu toliko aktualne. Radi smanjenja veličine dokumenta, u ovom slikokazu ponuđenom za preuzimanje većina tih ilustracija je izbačena, a ako netko poželi iskoristiti ovaj slikokaz u svom radu, lako može dodati nove ilustracije, slobodno može postojeće izmijeniti kako god mu treba. | Kad sam počeo raditi u školskoj knjižnici, uočio sam da većina učitelja nije navikla služiti se referentnom zbirkom niti čitaonicom. Pokušao sam ih kroz jedno izlaganje na učiteljskom vijeću upoznati s bitnim odlikama (školske) knjižnice. Godine 1997. smatrao sam da je služenje internetom veoma važno, te sam slikokaz ilustrirao s više hrvatskim mrežnih stranica, koje danas više nisu toliko aktualne. Radi smanjenja veličine dokumenta, u ovom slikokazu ponuđenom za preuzimanje većina tih ilustracija je izbačena, a ako netko poželi iskoristiti ovaj slikokaz u svom radu, lako može dodati nove ilustracije, slobodno može postojeće izmijeniti kako god mu treba. | ||
+ | |||
+ | <google>WIKI</google> | ||
Školska knjižnica kao informativno središte škole | Školska knjižnica kao informativno središte škole |
Inačica od 11:17, 13. lipnja 2007.
Kad sam počeo raditi u školskoj knjižnici, uočio sam da većina učitelja nije navikla služiti se referentnom zbirkom niti čitaonicom. Pokušao sam ih kroz jedno izlaganje na učiteljskom vijeću upoznati s bitnim odlikama (školske) knjižnice. Godine 1997. smatrao sam da je služenje internetom veoma važno, te sam slikokaz ilustrirao s više hrvatskim mrežnih stranica, koje danas više nisu toliko aktualne. Radi smanjenja veličine dokumenta, u ovom slikokazu ponuđenom za preuzimanje većina tih ilustracija je izbačena, a ako netko poželi iskoristiti ovaj slikokaz u svom radu, lako može dodati nove ilustracije, slobodno može postojeće izmijeniti kako god mu treba.
UNIQ18e1e8971f638420-google-00000000-QINU
Školska knjižnica kao informativno središte škole
“Neznanje i sloboda ne idu zajedno”
Važnost i uloga knjižnice u školi
Školska knjižnica ima vrlo važnu ulogu u naobrazbeno-odgojnom sustavu. Ona daje mogućnost razvoju različitih učeničkih djelatnosti, obogaćivanju spoznajnog svijeta, proširivanju znanja i osamostavljivanju u radu. Školska knjižnica kao informativno središte škole pruža mogućnost za porabu i primjenu najnovijih dostignuća iz razvitka znanosti, daje obavijesti o dosezima u širokoj lepezi umjetnosti i ostalih ljudskih djelatnosti” iz Plana i programa za hrvatski jezik
Knjižnica i obrazovanje za demokraciju
- poticati na biranje/izbor/odabir između više ponuđenih mogućnosti
- poticati želju za spoznavanjem
- poticati želju za učenjem
- poticanje na samostalno traženje informacija
Referentna zbirka
- sastav:
- rječnici
- leksikoni
- enciklopedije
- atlasi
- odlike
- ne posuđuje se
- koriste je učenici i učitelji u čitaonici
- ne čita se sve nego samo određeni dijelovi
Specifičnost školske knjižnice u odnosu na druge knjižnice
- lektirne knjige najzastupljenije
- slovne oznake M D O I N
za skupinu 8xx (književnost)
- nastavnički i učenički fond
Namjena čitaonice
- čitanje periodike
- korištenje referentne zbirke
- gledanje videa i TV-a
- igraonica
- slobodno vrijeme
Od posudionice knjiga prema multimedijalnom središtu
- Klasično: TV i video, slušanje glazbe
- Novo: internet i CD romovi
Klasični i računalni katalozi
- klasični:
- po prezimenu autora
- po naslovu knjige
- po UDK klasifikaciji
- elektronični:
- po bilo kojem elementu
Hipertext - mogućnosti povezivanja
- Roland Barthes
- stranice knjige bogu se slobodno premještati (registrator)
- hipertekstom međusobno se mogu povezivati
- tekst
- grafika
- zvuk
- video i animacijski zapisi
- programi
- Ted Nelson: autor izraza hipertekst (1965.)
- “Slikovni ili pisani materijal međusobno povezan tako složeno da ne može biti uobičajeno predstavljen u tiskanom obliku”.
- Tim Berners-Lee (CERN) ustanovljava 1991. prvi globalni hipertekst
- World Wide Web
- Web dokument sustav je hipertekstova koji čine Web stranice tvoreći složenu prividnu paučinu međusobno povezanih dokumenata
Katalog varaždinske knjižnice
- klasični
- naslovni
- predmetni
- UDK
- računalni u knjižnici
- računalni preko interneta
CD i internet kao izvor informacija
- CD
- samostalni medij
- vezama (linkovima) upućuje na internet
- internet
- WWW
- elektronična pošta (E-mail)
- ostale usluge na internetu
- telnet
- ftp
- novinske skupine (news)
- čavrljaonice (chat)
- TV i radijski program
Elektronične knjige
- posebni uređaji za čitanje knjiga
- knjige na CD i DVD disku
- enciklopedije
- časopisi
- hrvatska proza
- knjige na internetu
- HNK
- projekt Guttenberg
Prednosti knjiga na CR romu
- cijena
- multimedijalni zapisi
- zvučni i video zapis
- pretraživanje
- brzina
- različiti ključevi
- kopiranje i obradba svih vrsta zapisa
Enciklopedija Britanica na CD romu
Hrvatska proza
HNK http://www.hnk.ffzg.hr/korpus.htm
INTERNET
- edukativne stranice
- stranice ministarstva