Uloga školske knjižnice u projektnoj nastavi - Ljerka Medved
(projektna nastava) |
m |
||
(Nisu prikazane 2 međuinačice jednog suradnika) | |||
Redak 126: | Redak 126: | ||
[[Predmetnica: Ljerka Medved]] | [[Predmetnica: Ljerka Medved]] | ||
[[Predmetnica: Projektna nastava]] | [[Predmetnica: Projektna nastava]] | ||
+ | [[Predmetnica: SVOKVPŽ]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Preuzimanje datoteke u ppt formatu == | ||
+ | [[Slika:Uloga školske knjižnice u projektnoj nastavi - Ljerka Medved.ppt]] |
Trenutačna izmjena od 17:53, 13. srpnja 2007.
Uloga školske knjižnice u projektnoj nastavi
Kroz odgojno-obrazovni rad se ostvaruje temeljna zadaća školske knjižnice, a za to moraju postojati preduvjeti:
1.Dobro organizirana zbirka
2.Dobar prostor
3.Knjižničar-profesionalac
Znanja koja je korisnik dobio u knjižnici moraju biti primjenjiva i iskoristiva u praksi
Cilj obrazovanja u školskoj knjižnici
• osamostaliti učenike u učenju
• stvaralački ih probuditi
• samoobrazovati
• osposobiti ih za samostalno procjenjivanje
• razvijanje samokritičnosti
Nastava u školskoj knjižnici?
Partneri u nastavi trebaju biti:
Učenik
Nastavnik
Školski knjižničar
Stručni suradnici
Nastupilo je vrijeme promjena, vrijeme napretka, a to zahtijeva i inovacije u nastavi .
Što se zapravo događa?
• Stvaraju se “multimedijalni paketi”za pojedine teme
• Fondovi školske knjižnice su se obogatili i proširili
• Nastavnik je prihvatio suradnju s knjižnicom
• Bilježi se porast individualnog učenja u knjižnici
Školska knjižnica podrška nastavnom procesu
• Pripreme nastavnog sata
• Pronalaženje potrebnih izvora znanja
• Sugestija korištenja medija
• Sugestija idejnog rješenja sata, metoda i oblika koji će biti primijenjeni
• Povezivanje predmetnih područja i sadržaja
• Provođenje nastavnog procesa
PROJEKTNA NASTAVA
• UČENICI
• Rad učenika zasniva se na interesima i sposobnostima
• Oni daju inicijativu za rad, predlažu tijek rada
• Ne slijede nastavnikov plan ili upute
• NASTAVNICI
• Potiču učenike na stvaralačko izražavanje
• Ne daju upute već vode proces planiranja
• Savjetuju i usmjeravaju
• Motiviraju i jačaju samopouzdanje učenika
ETAPE PROJEKTNE NASTAVE u školskoj knjižnici
• Razgovor o temi
• Izrada cilja rada vezanog uz problem
• Podjela zadaća, uloga
• Izrada plana rada
• Ostvarivanje plana i programa rada
• Prikaz rezultata rada
• Vrjednovanje rezultata rada
Prednost projektne nastave u odnosu na tradicionalnu
• Svi su uključeni u ostvarivanje zajedničkog cilja
• Veća aktivnost učenika
• Učenici se međusobno nadopunjuju,podsjećaju na prijašnje gradivo
• Uspostavlja se kvalitetnija veza:učenik-učenik,učenik-nastavnik,nastavnik-knjižničar
• Razvijaju komunikaciju,toleranciju, i smanjuju različite predrasude
• Jača se samopoštovanje i samopouzdanje učenika
Školska knjižnica “za korak ispred”
• Za školsku knjižnicu projektna nastava kao i mnogi drugi inovativni oblici rada,i nisu neka novina, jer ono što jest novo je sve veća otvorenost nastavnika i učenika za nove metode i oblike rada”u” i “sa” školskom knjižnicom.
• Učenici, nastavnici, stručni suradnici, roditelji, postaju partneri.
ZAKLJUČAK
• Školski projekt ,kao cjelina, je oblik posebnog istraživačkog učenja mnoštva manjih sadržaja. Školska knjižnica je mjesto traženja i istraživanja , mjesto učenja na izvorima znanja.
• Zato je školski projekt nastao, razvio se i dobio svoj oblik upravo u školskoj knjižnici.
Preuzimanje datoteke u ppt formatu
Datoteka:Uloga školske knjižnice u projektnoj nastavi - Ljerka Medved.ppt