Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Tjelovježbe u knjižnici - Boris Popinjač

Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
Skoči na: izbornici, traži
m
m
 
Redak 7: Redak 7:
 
<br>
 
<br>
 
[[Slika:BorisPopinjacVjezbanje1.png|left|thumb|DA ............................ NE]]
 
[[Slika:BorisPopinjacVjezbanje1.png|left|thumb|DA ............................ NE]]
[[Slika:BorisPopinjacVjezbanje2.png|thumg|center|Bolovi u leđima]]
+
[[Slika:BorisPopinjacVjezbanje2.png|thumb|center|Bolovi u leđima]]
 
<br>
 
<br>
 
<br>  
 
<br>  

Trenutačna izmjena od 10:20, 10. veljače 2011.

Vježbanjem se postiže:

  • povećanje kognitivne (umne) i fizičke sposobnosti
  • opuštanje i odmor od dužeg pasivnog sjedenja za računalom
  • sprječava ukočenost te bolovi u vratu i leđima

U suvremenom društvu ljudi sve više vremena provode pasivno sjedeći za računalom na radnom mjestu ili u vlastitom domu. Bolovi u leđima, probadanja u križima i ukočenost vrata, logična su posljedica brze i nezdrave prehrane, čestog stresa i nepravilnog sjedenja. Odmah iza glavobolje, bolovi u leđima danas su drugi najčešći razlog zbog kojeg ljudi traže pomoć liječnika. U razvijenim zemljama, 50 do 80 % stanovništva iskusilo je ovu bol. Prve križobolje mogu se javiti već oko 30. godine i više problema s njom imaju pretile osobe.

DA ............................ NE
Bolovi u leđima



Medicinska literatura za takva radna mjesta preporuča kvalitetne ergonomske stolce, česte promjene položaja tijela, odmore, jogu i opuštanje.

Najbolja terapija protiv spomenutih tegoba nije uzimanje raznih tableta protiv bolova i masaža sa skupim kremama već redovito vježbanje za „bolne“ dijelove tijela. Kretanje je najbolja zaštita kralježnice, jer samo redovita izmjena mirovanja i opterećenja omogućuje prokrvljenost kralješaka i mekih tkiva kralježnice koji tako mogu primati hranjive tvari i uklanjati vlastite otpadne proizvode.

Novija istraživanja dokazuju da se redovitim vježbanjem, osim smanjenja stresa i boljeg zdravlja, povećavaju kognitivne sposobnosti. Našem mozgu je svaki dan potreban mentalni trening kroz stjecanje novih spoznaja kako bi se što bolje očuvale živčane stanice do duboke starosti i tako spriječila demencija u poznijim godinama. Tjelesnim vježbanjem, posebno vrata i kralježnice povećava se dotok krvi u mozak, a time se povećavaju i čovjekove umne sposobnosti. Lijekovi i kreme mogu smanjiti bolove, ali samo vježbe ih mogu spriječiti!

Pravilnikom o sigurnosti i zaštiti zdravlja pri radu za računalom (NN br. 69, 2005.) utvrđuju se uvjeti za siguran rad i zaštitu zdravlja za sve zaposlenike koji pri obavljanju poslova koriste računalo sa zaslonom ukupno 4 ili više sati tijekom radnog dana. Kako bi se smanjilo opterećenje pri radu sa zaslonom, poslodavac mora planirati aktivnosti radnika na način da se takav rad periodički izmjenjuje s drugim aktivnostima…

Uvođenjem softvera za knjižnično poslovanje i sve češćim odabirom Interneta kao glavnog izvora informacija, školski knjižničar velik dio radnog vremena provodi sjedeći za tipkovnicom gledajući u zaslon računala. Fizička aktivnost u ovoj profesiji smanjuje se i stoga je nužna prevencija spomenutim tegobama u posebnim vježbama za vrat i leđa koje se mogu izvoditi sjedeći na svojem radnom mjestu.

Posvetite desetak minuta dnevno sebi za svoje zdravlje, rasteretite se, smanjite stres te odaberite i izvedite neke od sljedećih vježbi prikazanih u PP prezentaciji u prilogu ovog teksta. Vježbe je osmislio i propisao doktor Tomislav Maričić specijalist medicine rada, a odabrali i prilagodili ih Pero Dalić, prof. TZK i Boris Popinjač, prof. i dipl. bibl…

Literatura:

  1. http://www.ina.hr/userdocsimages/pdf/brosura_vjezbe.pdf
  2. http://www.zdrav-zivot.com.hr/index.php?cat=misljenje__pamcenje__ucenje_i_zdravlje
  3. http://www.spine-health.com/wellness/exercise/back-exercises-and-abdominal-exercise-recommendations
  4. http://www.nacional.hr/clanak/23018/fitness-za-mozak
  5. http://www.fitness.com.hr/zdravlje/ozljede-bolesti/Cuvajte-ledja.aspx
  6. Pravilnik za stjecanje europske računalne diplome, King ICT d.o.o., Zagreb, kolovoz 2008. (str. 48 – 49)

Preuzimanje datoteke u formatu .doc

Tjelovježbe u knjižnici - Boris Popinjač

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors