Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Suradnik:Josip65/Početna

Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
Skoči na: izbornici, traži
m (igranje bojama)
Redak 30: Redak 30:
  
 
Na ovom mrežnom sjedištu prikupljamo radove, objavljujemo članke i objedinjujemo informacije o školskom knjižničarstvu – neposredno i samostalno, međusobno surađujući i(li) zajednički izrađujući:
 
Na ovom mrežnom sjedištu prikupljamo radove, objavljujemo članke i objedinjujemo informacije o školskom knjižničarstvu – neposredno i samostalno, međusobno surađujući i(li) zajednički izrađujući:
* repozitorij gotovih knjižničarskih radova (ovdje možeš više saznati kako objaviti svoj rad),
+
* repozitorij gotovih knjižničarskih radova ([[ovdje možeš više saznati kako objaviti svoj rad]]),
* predstavljanje radova školskih knjižničara i za školske knjižničare (ovdje možeš više saznati kako pregledavati i pretraživati radove i članke),
+
* elektroničnu zbirku knjižničarskih članaka - predstavljanje radova školskih knjižničara i za školske knjižničare ([[ovdje možeš više saznati kako pregledavati i pretraživati radove i članke]]),
* pregled rada županijskih stručnih vijeća i matične službe (možeš započeti ovdje),
+
* pregled rada županijskih stručnih vijeća i matične službe ([[možeš započeti ovdje]]),
* popis i opis školskih knjižničara i školskih knjižnica (zgodno je započeti s ovog mjesta)
+
* popis i opis školskih knjižničara i školskih knjižnica ([[zgodno je započeti s ovog mjesta]])
 
* nastavne priprave, književne kritike, recenzije izložaba… sve što bi mogli biti zanimljivo školskom knjižničaru možeš ovdje potražiti i objaviti
 
* nastavne priprave, književne kritike, recenzije izložaba… sve što bi mogli biti zanimljivo školskom knjižničaru možeš ovdje potražiti i objaviti
 
* informacije o radu HUŠK-a i HKD-a, posebice komisije za školske knjižnice, informacija iz rada drugih knjižničarskih udruga
 
* informacije o radu HUŠK-a i HKD-a, posebice komisije za školske knjižnice, informacija iz rada drugih knjižničarskih udruga
 +
* druženje i surađivanje
  
 
|-
 
|-
Redak 46: Redak 47:
 
'''I ti možeš surađivati na UDK 02!'''
 
'''I ti možeš surađivati na UDK 02!'''
  
Bez znanja html-a, php-a ili bilo kojeg drugog programskog jezika odmah možeš početi pisati nove ili preuređivati postojeće članke na ovom mrežnom sjedištu, bez ugađanja ftp-a možeš objavljivati svoje gotove radove (ovdje možeš saznati kako).  
+
Bez znanja ''html''-a, ''php''-a ili bilo kojeg drugog programskog jezika odmah možeš početi pisati nove ili preuređivati postojeće članke na ovom mrežnom sjedištu, bez ugađanja ''ftp''-a možeš objavljivati svoje gotove radove ([[ovdje možeš saznati kako]]).  
  
 
Ipak, potrebno je odvojiti malo vremena i dobre volje za upoznavanje s navigacijom na ovom sjedištu i s nekim specifičnostima u oblikovanju teksta.  
 
Ipak, potrebno je odvojiti malo vremena i dobre volje za upoznavanje s navigacijom na ovom sjedištu i s nekim specifičnostima u oblikovanju teksta.  
  
Osim toga, pretpostavljamo da si već stekla osnovne vještine u služenju internetom (Pretpostavljamo da nisi potpuni početnik u surfanju webom, da se znaš koristiti poveznicama  (hiperteksualnim linkovima), da znaš kroz sučelje mrežnog preglednika poput Firefoxa, Opere ili Internet Explorera odrediti putanju do neke datoteke na svom računalu, da znaš s interneta preuzeti i pohraniti datoteku na svoje računalo, da znaš upisivati tekst unutar okna za upis teksta, da znaš kliknuti puce za pregled ili pohranu podataka i slično, a pretpostavljamo također da imaš vlastitu elektroničnu adresu te da se njome služiš - ako ti je nešto od ovog potpuno nepoznato, preporučujemo ti da se najprije izvježbaš u tim vještinama.)
+
Osim toga, pretpostavljamo da si već stekla osnovne vještine u služenju internetom ''(Pretpostavljamo da nisi potpuni početnik u surfanju webom, da se znaš koristiti poveznicama  (hiperteksualnim linkovima), da znaš kroz sučelje mrežnog preglednika poput Firefoxa, Opere ili Internet Explorera odrediti putanju do neke datoteke na svom računalu, da znaš s interneta preuzeti i pohraniti datoteku na svoje računalo, da znaš upisivati tekst unutar okna za upis teksta, da znaš kliknuti puce za pregled ili pohranu podataka i slično, a pretpostavljamo također da imaš vlastitu elektroničnu adresu te da se njome služiš - ako ti je nešto od ovog potpuno nepoznato, preporučujemo ti da se najprije izvježbaš u tim vještinama.)''
  
Za uspješno surađivanje na ovom sjedištu potrebno je, osim osnovnih računalnih vještina, svladati ne više od desetak novih specifičnih pojmova: kako klasificirati članak uporabom predmetnice, kako napraviti unutarnju poveznicu, kako se koristiti izbornikom okna za uređivanje teksta, kako ugoditi osobne postavke, kako se služiti izbornicima i karticama, kako se snaći u imenskom prostoru i slično. Preporučujemo da sad odmah pročitaš xxx, a potom opširniji vodič i detaljni priručnik.
+
Za uspješno surađivanje na ovom sjedištu potrebno je, osim osnovnih računalnih vještina, svladati ne više od desetak novih specifičnih pojmova: kako klasificirati članak uporabom predmetnice, kako napraviti unutarnju poveznicu, kako se koristiti izbornikom okna za uređivanje teksta, kako ugoditi osobne postavke, kako se služiti izbornicima i karticama, kako se snaći u imenskom prostoru i slično. Preporučujemo da sad odmah pročitaš [[pregled]], a potom opširniji [[vodič]] i detaljni [[priručnik]].
 
+
Radi lakšeg snalaženja na ovom sjedištu, pročitaj sljedeće upute:
+
* za posjetitelje koji samo razgledavaju,
+
* za suradnike koji samo žele objaviti gotov rad,
+
* za suradnike koji žele napisati članak,
+
* za suradnike koji žele sjedište održavati preglednim i urednim,
+
* za suradnike koji žele poboljšati programsko sučelje pisanjem programa
+
  
 
|}
 
|}
Redak 65: Redak 59:
 
| style="width:50%; background:#00ffff; border-left:1px solid #A3BFB1; padding:1.2em;" valign="top" |  
 
| style="width:50%; background:#00ffff; border-left:1px solid #A3BFB1; padding:1.2em;" valign="top" |  
  
<!-- DESNI STUPEC -->
+
<!-- DESNI STUPAC -->
 
'''Postani suradnik!'''
 
'''Postani suradnik!'''
  
Redak 123: Redak 117:
 
<!-- LIJEVI STUPAC -->
 
<!-- LIJEVI STUPAC -->
  
 +
* Ove stranice izgledaju drukčije, kako da se snađem? Što je imenski prostor?
 +
* Gdje se što nalazi?
 +
* Kako se mogu prijaviti i ugoditi sučelje?
 +
* Kako objaviti datoteku?
 +
* Kako napisati članak?
  
{| width="92%" style="padding-left:1.5em; padding-right:1em; background-color:transparent;"
 
  
 +
 +
{| width="92%" style="padding-left:1.5em; padding-right:1em; background-color:transparent;"
 
|}
 
|}
  
Redak 134: Redak 134:
 
| style="width:50%; background:#7fffd4; border-left:1px solid #A3B1BF; padding:1.2em;" valign="top" |  
 
| style="width:50%; background:#7fffd4; border-left:1px solid #A3B1BF; padding:1.2em;" valign="top" |  
 
<!-- DESNI STUPAC -->
 
<!-- DESNI STUPAC -->
 +
Radi lakšeg snalaženja na ovom sjedištu, pročitaj sljedeće upute:
 +
* za posjetitelje koji samo razgledavaju,
 +
* za suradnike koji samo žele objaviti gotov rad,
 +
* za suradnike koji žele napisati članak,
 +
* za suradnike koji žele sjedište održavati preglednim i urednim,
 +
* za suradnike koji žele poboljšati programsko sučelje pisanjem programa
  
 
+
|}
 
+
{{Predložak:Županijska stručna vijeća i matična služba}}
  
  
  
 
__NOTOC__
 
__NOTOC__

Inačica od 12:22, 12. siječnja 2007.

U početku mi je sve izgledalo jako komplicirano – uglate zagrade, predmetnice, preusmjeravanja, imenski prostor, kazala… Kad sam svladala početni strah, počela sam istinski uživati. Svjetlana

Ovdje sam pronašla mnogo gotovih radova – neke koristim u svom radu neposredno, a neki su mi poslužili kao sjajna ideja da i sama napravim nešto novo. Otkad stalno posjećujem ovo sjedište, postala sam zadovoljnija i uspješnija na poslu. Vjera

Raduje me kad netko od kolega odluči svoju praksu, svoje uspjehe podijeliti s nama. Ovdje sam pronašla mnogo sjajnih, korisnih i primjenjivih primjera dobre prakse. Još važnije, ovdje sam upoznala mnogo istomišljenika, stekla nove prijatelje, ponovno stupila u kontakt sa starim poznanicima. U školskoj knjižnici smo svi profesionalno usamljeni, okruženi kolegama koji ne pokazuju dovoljno razumijevanja za našu profesiju… Ovo je upravo ono za čime toliko vapi svaki školski knjižničar – suradnički rad s kolegama s kojima dijelimo ista profesionalna stajališta. Najviše uživam u druženju, razmjeni ideja i zajedničkom, suradničkom radu. Sjajno je što jedni drugima bezrezervno pomažemo, što svi zajedno izgrađujemo svoj knjižničarski prostor. Nada

Tko ne ide s vremenom, ode s vremenom. Ja hoću i mogu ovdje surađivati. Danas počinjem s učenjem kako bih što prije postao administrator-savjetnik. Srećko


Radujemo se tvom dolasku na UDK 02!

Na ovom mrežnom sjedištu prikupljamo radove, objavljujemo članke i objedinjujemo informacije o školskom knjižničarstvu – neposredno i samostalno, međusobno surađujući i(li) zajednički izrađujući:

I ti možeš surađivati na UDK 02!

Bez znanja html-a, php-a ili bilo kojeg drugog programskog jezika odmah možeš početi pisati nove ili preuređivati postojeće članke na ovom mrežnom sjedištu, bez ugađanja ftp-a možeš objavljivati svoje gotove radove (ovdje možeš saznati kako).

Ipak, potrebno je odvojiti malo vremena i dobre volje za upoznavanje s navigacijom na ovom sjedištu i s nekim specifičnostima u oblikovanju teksta.

Osim toga, pretpostavljamo da si već stekla osnovne vještine u služenju internetom (Pretpostavljamo da nisi potpuni početnik u surfanju webom, da se znaš koristiti poveznicama (hiperteksualnim linkovima), da znaš kroz sučelje mrežnog preglednika poput Firefoxa, Opere ili Internet Explorera odrediti putanju do neke datoteke na svom računalu, da znaš s interneta preuzeti i pohraniti datoteku na svoje računalo, da znaš upisivati tekst unutar okna za upis teksta, da znaš kliknuti puce za pregled ili pohranu podataka i slično, a pretpostavljamo također da imaš vlastitu elektroničnu adresu te da se njome služiš - ako ti je nešto od ovog potpuno nepoznato, preporučujemo ti da se najprije izvježbaš u tim vještinama.)

Za uspješno surađivanje na ovom sjedištu potrebno je, osim osnovnih računalnih vještina, svladati ne više od desetak novih specifičnih pojmova: kako klasificirati članak uporabom predmetnice, kako napraviti unutarnju poveznicu, kako se koristiti izbornikom okna za uređivanje teksta, kako ugoditi osobne postavke, kako se služiti izbornicima i karticama, kako se snaći u imenskom prostoru i slično. Preporučujemo da sad odmah pročitaš pregled, a potom opširniji vodič i detaljni priručnik.

Postani suradnik!

Osim školskih knjižničara, suradnicima mogu postati svi ljudi dobre volje, ponajprije voditelji matičnih službi, nastavnici, sveučilišni profesori, studenti, učenici… ali i svi drugi koji imaju bilo kakve veze sa školskim knjižničarstvom ili žele na bilo koji način pridonijeti razvoju ovog sjedišta. Naročito ćemo se radovati suradnji informatički vještih suradnika. Premda svi posjetitelji mogu vidjeti sve stranice na ovom sjedištu, jedino učlanjeni suradnici mogu surađivati. Ako još nisi, učlani se ovdje!

Suradnici mogu pomoći u izgradnji ovog sjedišta na više načina:

  • objavljivanjem svojih vlastitih radova kako bi postali javno dobro te tako pomogli kolegama knjižničarima da svoj posao rade kvalitetnije i s još više ljubavi,
  • pisanjem članaka o (vlastitim ili tuđim) radovima ponuđenim za preuzimanje s ovog sjedišta,
  • pisanjem (objavljivanjem) članaka o radovima koji su već objavljeni na nekom drugom mrežnom mjestu, a korisni su školskim knjižničarima,
  • uređivanjem postojećih članaka poput ispravljanja tipfelera i pravopisnih pogrješaka, dodavanja ili uređivanja predmetnica, dodavanja unutarnjih i vanjskih poveznica, grafičkim oblikovanjem teksta,
  • pisanja stranica pomoći, preglednih stranica, stranica s popisima, predložaka, uređivanje pojedinih portala…
  • pomaganjem novim članovima
  • unaprjeđivanjem karakteristika CMS-a



Napomena: Svi radovi ponuđeni za preuzimanje u formatima .doc, rtf, ppt, pps, pdf, xls i sl. u imenskom prostoru «slika», odnosno «mediji» objavljuju se i nude za preuzimanje pod licencom CC. Sve drugo na ovom sjedištu podliježe licenci GNU, osim ako je članak zaštićen od uređivanja. To znači da bilo koji suradnik može mijenjati bilo koji tekst podložan mijenjanju, bez ikakvog prethodnog dobivanja dozvola. Ipak, pravila pristojnosti nalažu, a stranice «komentara» uz članke i sve druge vrste stranica omogućuju, prethodno konzultiranje s autorom teksta koji namjeravamo mijenjati, ukoliko se radi o delikatnim izmjenama, o onakvim izmjenama koje su rezultat različitih stajališta ili ukusa.




Pomoć

  • Ove stranice izgledaju drukčije, kako da se snađem? Što je imenski prostor?
  • Gdje se što nalazi?
  • Kako se mogu prijaviti i ugoditi sučelje?
  • Kako objaviti datoteku?
  • Kako napisati članak?



Radi lakšeg snalaženja na ovom sjedištu, pročitaj sljedeće upute:

  • za posjetitelje koji samo razgledavaju,
  • za suradnike koji samo žele objaviti gotov rad,
  • za suradnike koji žele napisati članak,
  • za suradnike koji žele sjedište održavati preglednim i urednim,
  • za suradnike koji žele poboljšati programsko sučelje pisanjem programa


Županijska stručna vijeća i matična služba
Županijska stručna vijeća

Bjelovarsko-bilogorska županija | Brodsko-posavska županija | Dubrovačko-neretvanska županija | Istarska županija | Karlovačka županija | Koprivničko-križevačka županija | Krapinsko-zagorska županija | Ličko-senjska županija | Međimurska županija | Osječko-baranjska županija | Požeško-slavonska županija | Primorsko-goranska županija | Sisačko-moslavačka županija | Splitsko-dalmatinska županija | Šibensko-kninska županija | Varaždinska županija | Virovitičko-podravska županija | Vukovarsko-srijemska županija | Zadarska županija | Zagrebačka županija | grad Zagreb


Agencija za odgoj i obrazovanje

viša savjetnica Adela Granić, prof. i dipl. knjiž | viša savjetnica Ana Saulačić, prof. i dipl. knjiž. |


Koordinacija voditelja ŽSV-a

Koordinacija voditelj(ic)a županijskih stručnih vijeća školskih knjižničara


Ministarstvo ZOŠ

Mira Zovko


Županijske matične službe

Bjelovar | Čakovec | Dubrovnik | Gospić | Karlovac | Koprivnica | Osijek | Požega | Pula | Rijeka | Sisak | Slavonski Brod | Split | Šibenik | Varaždin | Vinkovci | Virovitica | Zadar | Zagreb


Matična služba NSK

voditeljica Frida Bišćan


HUŠK

Hrvatska udruga školskih knjižničara


Sekcija za školske knjižnice HKD-a

Komisija za osnovnoškolske knjižnice | Komisija za srednjoškolske knjižnice



Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors