http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Primjena_suvremenih_na%C4%8Dela_u_neposrednom_odgojno-obrazovnom_radu_s_u%C4%8Denicima_na_primjeru_rada_u_%C5%A1kolskoj_knji%C5%BEnici_-_Nada_Poturi%C4%8Dek&feed=atom&action=historyPrimjena suvremenih načela u neposrednom odgojno-obrazovnom radu s učenicima na primjeru rada u školskoj knjižnici - Nada Poturiček - Povijest promjena2024-03-28T15:11:16ZPovijest promjena ove stranice na wikijuMediaWiki 1.18.2http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Primjena_suvremenih_na%C4%8Dela_u_neposrednom_odgojno-obrazovnom_radu_s_u%C4%8Denicima_na_primjeru_rada_u_%C5%A1kolskoj_knji%C5%BEnici_-_Nada_Poturi%C4%8Dek&diff=5594&oldid=prevJosip65: uvodni tekst radionice2007-06-29T07:30:54Z<p>uvodni tekst radionice</p>
<table class='diff diff-contentalign-left'>
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr valign='top'>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">←Starija inačica</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">Inačica od 07:30, 29. lipnja 2007.</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno">Redak 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Redak 1:</td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Na županijskom stručnom vijeću školskih knjižničara Varaždinske županije u Ludbregu dana 27. lipnja 2007. Nada Poturiček održala je istoimenu radionicu.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">== Uvod ==</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Budućnost nam ovisi o sposobnosti brzoga prilagođavanja novim zahtjevima vremena, odnosno sposobnosti učenja novih sadržaja što zahtijeva i nove načine, oblike i metode poučavanja i učenja. Školska je knjižnica središte škole, mjesto gdje se uči, gdje se uči učiti, prihvaćati sebe i živjeti s drugima. Čitanje je temeljna aktivnost za učenje gotovo svih sadržaja, a knjižnice imaju snažan utjecaj na razvijanje čitalačkih navika i vještina. Knjižničarstvo je područje koje se brzo razvija i koje je posljednjih godina doživjelo velike promjene. Školski je knjižničar od učitelja  priučenoga za posudbu knjiga postao (ili mora postati) informacijski stručnjak  osposobljen za pribavljanje i posredovanje različitih sadržaja iz različitih izvora. </ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Svaki naraštaj raste u drugačijem okruženju, ima drugačiji senzibilitet pa se pred odgajatelje svih profila stalno postavljaju novi zahtjevi. Tu spadaju i potrebe za novim metodama i oblicima poučavanja. Knjižničar u poučavanju i odgoju ima veliku (sve veću) odgovornost: kreira knjižnični fond, određuje što će djeca čitati, a time i što neće, kada će i na koji način učiti neke sadržaje, kakva je sadržajna i formalna kvaliteta materijala, koliko će građe učenicima biti redovito dostupno  i kako će se i koliko informacijski opismeniti. Knjižničari su osposobljeni za informacijsko opismenjavanje učenika i dužni su ga sprovoditi. ''«Temeljna zadaća programa knjižnice kao medijskog centra je osigurati učenicima i nastavnicima djelotvorno korištenje ideja i informacija.»''  (AASL – American Association for School Librarians)</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"> </ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Knjižnica je i svojevrsno utočište za mnoge učenike u školi. U njoj svaki učenik može dobiti pomoć u učenju i punu pozornost jer smije pokazati „što sve ne zna“ i što ga zanima, a što ne (ne boji se ocjene, na primjer). Knjižnica ublažava socijalne, intelektualne, vjerske  i sve druge razlike i nepravde. U njoj svaki učenik može imati knjigu za čitanje, rječnik, enciklopediju, pristup internetu. Knjižničar zato mora biti posebno senzibiliziran za djecu, njihove potrebe, poznavati dječju psihologiju i „različite tipove učenika“ jer je knjižnica „korektiv škole i društva“- čak ublažava probleme s pretrpanim odjelima i sl. jer učenici u knjižnicu češće dolaze u manjim grupama ili pojedinačno, a rjeđe kao cijeli razredni odjel.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Knjižnica je jedino mjesto koje služi svima u školi, možemo reći da se uklapa u prikriveni kurikul o kojem, npr., govori dr. Pastuović u svojoj Edukologiji.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Knjižnica pridonosi ukupnom učeničkom postignuću i mjesto je napredovanja i učenika i učitelja, jedina služi svim sudionicima u obrazovanju: učenicima, učiteljima i roditeljima, obuhvaća i podržava cijelu obrazovnu piramidu. U školi je knjižničar jedina osoba koja ima izravan kontakt sa svim učenicima, svaki učenik barem jednom tijekom školovanja doživi osobni susret s knjižničarom. To jest privilegij, ali i nosi odgovornost.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Knjižničar se mora stalno osposobljavati za kvalitetan rad s djecom, mora učiti i prakticirati metode i oblike rada koji su djelotvorni.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Pitanje je kako poučavati da učenje rezultira kvalitetnim, korisnim znanjem, znanjem koje mijenja ponašanje, koje je usmjereno na bolji, potpuniji život i okrenuto je dobru. Što vrijedi učiti? Koje metode koristiti za postizanje trajnoga pamćenja? Čime postići kreativno, funkcionalno i kritičko iskorištavanje znanja? Kojim metodama možemo postići da učenik učenje doživi kao mogućnost za novu spoznaju, a ne prisilu? Kako će naučiti „prosijavati informacije“, zadržavati samo ono što je potrebno, zauzimati stav i sam odlučivati (preuzeti odgovornost za vlastito učenje)? Kako, dakle, odgojiti odgovorne osobe?</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Postoje tehnike koje omogućuju aktiviranje učenika, samostalno učenje, praćenje procesa učenja, vlastitoga napretka, koje su priprema za samoučenje i cjeloživotno učenje. One zahtijevaju bolju nastavnikovu organizaciju, temeljitije  pripremanje za svaki neposredni rad s učenicima. Zapisane su u brojnoj literaturi, poučavane na seminarima (npr. seminari iz dramske pedagogije, Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje, i dr.). Još su djelotvorniji literatura i seminari koji nas uče kako djecu poučavati mudrosti – Hagioterapija prof. dr. Tomislava Ivančića i brojna duhovna literatura koja se ozbiljno bavi pitanjem smisla života, a ne senzacionalističkim temama i instant-uspjehom. Preduvjet je da smo otvoreni za učenje, da nam je cilj stvarni učenikov napredak, da smo svjesni svoje odgovornosti i izreke „znanje bez mudrosti opasno je“.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Dakle, kod svake nastavne jedinice određujemo cilj (svrhu), metode kojima ćemo ga najbolje ostvariti, načine i oblike rada koje će učenici prihvatiti i uz koje će moći i htjeti učiti, pripremiti poticajna pitanja otvorenoga tipa koja vode ostvarenju cilja - to je priprema učenika za cjeloživotno učenje. No, kao što i literatura iz ovoga područja kaže, od metode je važnije svjedočenje, nastavnik odgaja  vlastitim primjerom – pripremljenošću, odnosom prema učenju i radu, pri tom nije bitno samo ono što govori, nego kako govori, prihvaća li iskreno svakoga učenika kao ravnopravnog sudionika nastave i kakve neverbalne znakove šalje, dakle vrijednosti svjedoči vlastitim primjerom.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Moramo imati na umu da je komunikacija: slušanje, govorenje, čitanje, pisanje i neverbalni znakovi.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">Radionica osvješćuje navedene probleme i osposobljava za praktičnu primjenu naučenoga u izravnom radu s učenicima. Ne poučavamo samo sadržaj teme priručna zbirka, tehnike učenja i dr., nego svestrano odgajamo učenike.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">==Tijek radionice==</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Slika:Nada.JPG|thumb|left]][[Slika:Nada1.JPG|thumb|left]]</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Slika:Nada.JPG|thumb|left]][[Slika:Nada1.JPG|thumb|left]]</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">[[Predmetnica:SVŠKVŽŽ]]</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">[[Predmetnica:odgojno-obraovna djelatnost]]</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">[[Predmetnica:nastava]]</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">[[Predmetnica:Nada Poturiček]]</ins></div></td></tr>
</table>Josip65http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Primjena_suvremenih_na%C4%8Dela_u_neposrednom_odgojno-obrazovnom_radu_s_u%C4%8Denicima_na_primjeru_rada_u_%C5%A1kolskoj_knji%C5%BEnici_-_Nada_Poturi%C4%8Dek&diff=4921&oldid=prevJosip65: Primjena suvremenih načela u neposrednom odgojno-obrazovnom radu s učenicima na primjeru rada u školskoj knjižnici premješteno na Primjena suvremenih načela u neposrednom odgojno-obrazovnom radu s učenicima na primjeru rada u školskoj knjižnici -2007-04-25T11:58:30Z<p>Primjena suvremenih načela u neposrednom odgojno-obrazovnom radu s učenicima na primjeru rada u školskoj knjižnici premješteno na Primjena suvremenih načela u neposrednom odgojno-obrazovnom radu s učenicima na primjeru rada u školskoj knjižnici -</p>
<table class='diff diff-contentalign-left'>
<tr valign='top'>
<td colspan='1' style="background-color: white; color:black;">←Starija inačica</td>
<td colspan='1' style="background-color: white; color:black;">Inačica od 11:58, 25. travnja 2007.</td>
</tr></table>Josip65http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Primjena_suvremenih_na%C4%8Dela_u_neposrednom_odgojno-obrazovnom_radu_s_u%C4%8Denicima_na_primjeru_rada_u_%C5%A1kolskoj_knji%C5%BEnici_-_Nada_Poturi%C4%8Dek&diff=4875&oldid=prevIvana Vladilo u (test) 15:04, 24. travnja 2007.2007-04-24T15:04:52Z<p></p>
<table class='diff diff-contentalign-left'>
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr valign='top'>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">←Starija inačica</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">Inačica od 15:04, 24. travnja 2007.</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno">Redak 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Redak 1:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Slika:Nada.JPG]][[Slika:Nada1.JPG]]</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Slika:Nada.JPG<ins class="diffchange diffchange-inline">|thumb|left</ins>]][[Slika:Nada1.JPG<ins class="diffchange diffchange-inline">|thumb|left</ins>]]</div></td></tr>
</table>Ivana Vladilohttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Primjena_suvremenih_na%C4%8Dela_u_neposrednom_odgojno-obrazovnom_radu_s_u%C4%8Denicima_na_primjeru_rada_u_%C5%A1kolskoj_knji%C5%BEnici_-_Nada_Poturi%C4%8Dek&diff=4752&oldid=prevIvana Vladilo u (test) 16:33, 23. travnja 2007.2007-04-23T16:33:32Z<p></p>
<p><b>Nova stranica</b></p><div>[[Slika:Nada.JPG]][[Slika:Nada1.JPG]]</div>Ivana Vladilo