Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Predmetnica:Proust u stripu

Izvor: UDK02
Inačica od 10:02, 13. travnja 2008. koju je unio/unijela Marta (Razgovor | doprinosi)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Skoči na: izbornici, traži

Nastavni sat književnosti u školskoj knjižnici: interpretacija romana «Combray» M. Prousta

Sat književnosti u školskoj knjižnici omogućuje fleksibilniji odnos nastave prema književnom sadržaju i uporabu multimedijalnih izvora znanja. Tomu je svjedočio i nastavni sat održan u prostoru naše školske knjižnice. Učenici su se sa stvaralaštvom Marcela Prousta upoznali na satu književnost kao i sa tekstom «Combraya». U školskoj knjižnici nastava je održana u trajanju blok sata s 2 grupe od 15 učenika. Slajdovi napravljeni u PowerPointu projicirani su pomoću projektora. Za slajdove je korišten strip «Combray» u izdanju izdavačke kuće «Vuković i Runjić» iz 2001.g. Uz slajdove stripa su komentari a veći broj slajdova hiperlinkovima je povezan s tekstovima koji komentiraju sadržaj «Combraya».

Izvedba: Učenici su prije upoznavanja sa tekstom «Combraya» dobili smjernice za pisanje kraćega eseja o vremenu. Njihov tekst bio je polazište za interpretaciju. Komunikacijske situacije : 1.Doživljajno-spoznajna motivacija temelji se na osobnom iskustvu učenika (učenički radovi koje komentiramo) te razgovor o četvrtoj dimenziji, dimenziji vremena. Pomoću projektora projicirani su slajdovi koje prikazuju razne modele vremeplova te zaključujemo kako je putovanje kroz vrijeme trajna ljudska opsesija. Može li se i na koji drugi način ostvariti putovanje kroz vrijeme?

2.Najava teksta

3.Semantiziranje naslova: učenici komentiraju pridjev izgubljeno koji se nalazi u naslovu Proustova ciklusa «U potrazi za izgubljenim vremenom». Otvaramo hiperlink i čitamo napisan komentar o kojemu razgovaramo.

4.Interpretacija romana kreće od strukturnih komponenti pripovjednog djela: likovi, zbivanje, prostor i vrijeme. Nameće se zaključak kako je Proust odstupio od tradicionalne koncepcije strukturiranja književnog lika, ali i od ostalih strukturnih komponenata. Susrećemo se s pojmom moderni roman kojega pojašnjavamo s književnopovijesnog stajališta. Interpretacijom djela približavamo se viziji svijeta koju nam nudi Proust. Prikazujemo internet stranice na kojima se nalazi recept za madelaine kolačiće i test kojim možemo provjeriti razinu proustovskoga u sebi. Za mladog je čitatelja ovaj pomalo usporeni roman izazov a teza koju nudimo u ovoj se fazi prihvaća/odbacuje snagom argumenata. Zadaje se zadatak za samostalni rad kojim će se ponuđena teza razložiti, možda i pomoću osobnih primjera.

5.U završnoj fazi učenici se prepuštaju ljepoti impresionističkog slikara V. van Gogha, također prezentacijom u PowerPointu.



Korištena literatura: Proust, Marcel. Combray. Adaptacija i crteži Stephane Heuet, boje Veronique Dorey.Zagreb:Vuković& Runjić, 2001.

Proust, Marcel. Combray. Zagreb:SysPrint,1997.

Žmegač, Viktor. Povijesna poetika romana. Zagreb: Grafički zavod Hrvatske,1987.

Šafranek, Ingrid. U traganju za izgubljenim vremenom Marcela Prousta.Zagreb:Školska knjiga,1995. Biblioteka Ključ za književno djelo.

Botton, Allain de. Kako vam Proust može promijeniti život.Zagreb: SysPrint, 1997.

http://www. slate.com/id/2118443 http://www. triggers.com/trigg2.html http://twotom.home.mindspring.com/ (29. rujan 2005.)

Podpredmetnice

Ova predmetnica ima samo sljedeću podpredmetnicu.

Mediji u predmetnici "Proust u stripu":

Ova predmetnica sadrži samo sljedeću datoteku.

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors