Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Predmetnica:Camusov "Stranac" u školskoj knjižnici

Izvor: UDK02
Inačica od 20:59, 18. siječnja 2008. koju je unio/unijela Marta (Razgovor | doprinosi)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Skoči na: izbornici, traži

PP prezentaciju o Camusovu djelu "Stranac" otvara misao "Ja se bunim, dakle postojim". Potonje obilježava književnost 20. stoljeća, ali i umjetnost u cjelini (interakcija sa svijetom, životom i rekacija na istoga). Govoreći o Camusovu liku Mersaultu, upoznajemo učenike kako se čitava jedna generacija poistovijetila s junakovom ravnodušnošću spram društva i ljudi. Zašto? Na ovo su pitanje odgovarali učenici, a njihovi su odgovori proizašli iz iščitavanja samoga djela, Camusova "Mita o Sizifu" (čitaju učenici koji to žele), te iz dostupne literature u školskoj knjižnici. Kako je riječ o učenicima koji ne slušaju predmet filozofija, trebalo ih je prvo upoznati s pojmovima egzistencijalizma, teorije apsurda te ih podsjetiti na mit o Sizifu. Dobili su određene zadatke i, podijeljeni u grupe i poštujući njihove interese, krenuli su u istraživanje.

Sam nastavni sat metodički je oblikovan slijedivši tematsko-idejnu analizu, analizu misaonog svijeta, te kroz fabulativno-kompozicijsku analizu, jezik i stil te likove. Motivacija je bila misao o slobodi kao temeljnoj moralnoj kategoriji egzistencijalista, dakako, s referencama na naše vrijeme i svijest o nasljeđu literature pa i ostalih medija 21. stoljeća. Iz PP prezentacije vidljivo je kako je sloboda najstrašnija zamka u koju čovjek može upasti a koja mu je dana samim činom rođenja te kako je nužno vlastitu egzistenciju ispuniti esencijom. Društvo u i sa kojim živimo uvijek je svojim licemjerjem spremno kočiti naš razvoj, događajima pridati neko novo svjetlo a pojedince samljeti. Sizif je, svjestan besmisla svoga posla, prevladao apsurd prihvaćanjem besmislenosti takvoga posla (guranje kamena uzburdo i opetovano vraćanje po njega). Upravo ta svijest, ta spoznaja, dae mu nadmoć nad apsurdom. Spoznati svijet i sebe u njemu naročito je nužno u današnjem vremenu, vremenu u kojem se informacije smjenjuju i zastarijevaju u nikad kraćem roku. Koliko je komunikacija pri tome bitna, najbolje se vidi pri fabulativno-kompozicijskoj analizi romana. Naime, roman je podijeljen na dva dijela: u prvom se dani događaj prikazuje iz vizure samoga stranca, Mersaulta, a u drugom je njegova rekonstrukcija, kroz instituciju suda. U srazu ova dva dijela romana pokazuje se sva nemogućnost komunikacije. Pri kraju sata učenici dobijaju zadatke koji im pomažu pri iščitavanju romana, a u svrhu odgonetanja njegovih suznačenja.Zadaci su preuzeti iz časopisa "Suvremena metodika nastave hrvatskoga ili srpskog jezika".

Podpredmetnice

Ova predmetnica ima samo sljedeću podpredmetnicu.

Mediji u predmetnici "Camusov "Stranac" u školskoj knjižnici":

Ova predmetnica sadrži samo sljedeću datoteku.

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors