Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Pomoć:Mrežna suradnja školskih knjižničara (1. radionica)

Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
Skoči na: izbornici, traži
m (Nisam još spremna/spreman podijeliti<br> s drugima svoje uspjehe?)
(Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći, ne sviđa mi se što nema preglednih stranica, u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka, neki nemaju dobro određene predmetnice…)
Redak 87: Redak 87:
  
  
== Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći, ne sviđa mi se što nema preglednih stranica, u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka, neki nemaju dobro određene predmetnice… ==
+
== Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći,<br><br> ne sviđa mi se što nema preglednih stranica,<br><br> u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka,<br><br> neki nemaju dobro određene predmetnice… ==
  
  

Inačica od 13:14, 7. prosinca 2007.

Sadržaj

Poziv:

  • Pridružite se mrežnoj suradnji školskih knjižničara na www.knjiznicari.hr !
  • Izgradimo mrežno sjedište koje će biti:
    • baš onakvo kakvo nam najviše treba,
    • baš onakvo kakvo nam se najviše sviđa!

Napravili ste:

  • sjajnu izložbu u školskoj knjižnici,
  • održali ste krasan sat s kojim ste jako zadovoljni,
  • bili ste na odličnom stručnom predavanju,
  • imali ste uspjeli roditeljski sastanak,
  • uključili ste se u međunarodni projekt i priskrbili novac za svoju knjižnicu,
  • pročitali ste izvrsnu knjigu,
  • saznali ste da će se uskoro održati jako zanimljiv skup ili predavanje,
  • naišli ste na film, mrežnu stranicu ili knjigu u kojoj se prikazuju školski knjižničari,
  • uspjeli ste urediti svoju školsku knjižnicu onako kako ste htjeli,
  • napisali ste pravilnik o radu školske knjižnice s kojim ste jako zadovoljni,
  • izradili ste plakat o bontonu u školskoj knjižnici koji je jako koristan,
  • obrađujete dubinsku klasifikaciju članaka dječjih časopisa …

I što s tim?

Možete ljubomorno zadržati za sebe
ili
informaciju podijeliti s kolegama.

  • Ipak, imajte na umu:
    • što nismo zabilježili, kao da nije niti postojalo,
    • što nismo objavili na internetu, kao da nismo niti objavili

Zabilježi, dokumentiraj

  • Pomogni i nama drugima da budemo uspješniji, bolji, informiraniji, pametniji…
  • Pridruži nam se na www.knjiznicari.hr, postanimo jedan veliki tim koji će si međusobno pomagati i savjetovati, razmjenjivati ideje i informacije, primjere dobre prakse i raznolike druge radove.
  • Često se zanimanje školskog knjižničara omalovažava (u zbornici, kolege iz drugih knjižnica, ravnatelji…) što više svojih primjera dobre prakse budemo zabilježili i podijelili, postići ćemo dva cilja:
    • razmjena iskustava nam pomaže da i sami bolje radimo,
    • dokazat ćemo, argumentirano, zabilježeno, svim drugima kako i koliko radimo – da radimo kvalitetno i raznoliko.
    • Naš rad podastrijet je na ovaj način javnosti (prate ga i savjetnice)

A što ja imam od toga?

  • Povećana vidljivost, dostupnost i utjecaj
  • Vlastitu afirmaciju
  • Afirmacija zanimanja školskog knjižničara
  • Afirmaciju zajednice (struke) školskih knjižničara
  • Najčešće nismo zadovoljni svojim poslom zbog nedovoljne afirmacije zanimanja školskog knjižničara.
  • Zanimanje se nedovoljno cijeni jer nije dovoljno „razvikano“, prepoznato niti unutar niti izvan knjižničarske zajednice.
  • Okupljanjem primjera dobre prakse na jednom mjestu u isto vrijeme postaje nam mnoštvo primjera dobre prakse dostupnim za svakodnevni rad, a prema van predstavljamo se kao velika i moćna zajednica koja kvalitetno radi.
  • Vrijeme je za suradnju na www.knjiznicari.hr, zato ne gubimo ni trenutka!
  • Požurimo, da nas drugi ne prestignu!
  • „Tko ne ide s vremenom, ode s vremenom“.

A koliko se to plaća?

  • Najbolje su stvari besplatne!
  • Ideja je proistekla iz želje da na jednom mjestu prikupimo i objedinimo radove koje smo prethodno ionako besplatno razmjenjivali pomoću CD-ova i memorijskih štapića – tako da nam svima stalno budu dostupni.
  • Preduvjet za financijsku potporu:
  • 10-ak administratora
  • 30-ak redovitijih suradnika,
  • 100-njak kvalitetnijih članaka,
  • svakotjedno obnavljanje sadržaja

Nisam još spremna/spreman podijeliti

s drugima svoje uspjehe?

  • Komentiraj postojeće sadržaje! Napiši na karticu „komentari“ uz određeni članak svoje pohvale, zapažanja, sugestije. Radujemo se kad nas netko pohvali, kad smo nekome bili od pomoći.

Kada da to radim?

  • U svoje slobodno vrijeme.
  • Najbolje svaki dan ujutro, sat vremena prije posla.

Kako da to radim?

  • Zapiši, fotografiraj, snimi sve ono što je uspjelo, što je vrijedno zabilježiti i podijeliti s drugima


Ako dođem u posjed informacije, imam moralnu obvezu što prije ju prenijeti drugima. Aleksandra Horvat

Ali ja ne znam html, to jest izrađivati mrežne stranice?

  • Ne moraš znati html, ftp i sl. za rad na www.knjiznicari.hr.
  • Potrebno je dosta dobre volje, malo slobodnog vremena i naučiti klikati po poveznicama


Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći,

ne sviđa mi se što nema preglednih stranica,

u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka,

neki nemaju dobro određene predmetnice…

  • Napiši, promijeni, popravi!
  • Www.knjiznicari.hr je naše mrežno sjedište, nemamo nikakvog predsjednika niti hijerarhiju.
  • Svatko može dopisati, promijeniti i popraviti što god smatra potrebnim!

Ali ja se uopće ne snalazim s računalima?

  • Ali na raspolaganju su ti učenici iz družine “mladih knjižničara”!
  • Trebaš znati što želiš zabilježiti, a uz pomoć učenika moći ćeš fotografirati, snimati, utipkavati…
  • Ipak, da bi mogla učenicima objasniti u čemu želiš da ti pomognu, moraš naučiti što hoćeš, zato ostani na radionici i aktivno se uključi u njezin rad!

Tko hoće, uvijek nađe načina

Tko ne će, uvijek nađe izgovor

Načela

Ravnopravnost-i-hijerarhija.gif

Kriteriji

Prikupljamo-radove-i-objavljujemo-clanke.gif

Sadržaj

Mrezni-prostor.gif
Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors