Pomoć:Mrežna suradnja školskih knjižničara (1. radionica)
Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
m (→Nisam još spremna/spreman podijeliti<br> s drugima svoje uspjehe?) |
(→Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći, ne sviđa mi se što nema preglednih stranica, u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka, neki nemaju dobro određene predmetnice…) |
||
Redak 87: | Redak 87: | ||
− | == Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći, ne sviđa mi se što nema preglednih stranica, u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka, neki nemaju dobro određene predmetnice… == | + | == Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći,<br><br> ne sviđa mi se što nema preglednih stranica,<br><br> u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka,<br><br> neki nemaju dobro određene predmetnice… == |
Inačica od 13:14, 7. prosinca 2007.
Poziv:
- Pridružite se mrežnoj suradnji školskih knjižničara na www.knjiznicari.hr !
- Izgradimo mrežno sjedište koje će biti:
- baš onakvo kakvo nam najviše treba,
- baš onakvo kakvo nam se najviše sviđa!
Napravili ste:
- sjajnu izložbu u školskoj knjižnici,
- održali ste krasan sat s kojim ste jako zadovoljni,
- bili ste na odličnom stručnom predavanju,
- imali ste uspjeli roditeljski sastanak,
- uključili ste se u međunarodni projekt i priskrbili novac za svoju knjižnicu,
- pročitali ste izvrsnu knjigu,
- saznali ste da će se uskoro održati jako zanimljiv skup ili predavanje,
- naišli ste na film, mrežnu stranicu ili knjigu u kojoj se prikazuju školski knjižničari,
- uspjeli ste urediti svoju školsku knjižnicu onako kako ste htjeli,
- napisali ste pravilnik o radu školske knjižnice s kojim ste jako zadovoljni,
- izradili ste plakat o bontonu u školskoj knjižnici koji je jako koristan,
- obrađujete dubinsku klasifikaciju članaka dječjih časopisa …
I što s tim?
Možete ljubomorno zadržati za sebe
ili
informaciju podijeliti s kolegama.
- Ipak, imajte na umu:
- što nismo zabilježili, kao da nije niti postojalo,
- što nismo objavili na internetu, kao da nismo niti objavili
Zabilježi, dokumentiraj
- Pomogni i nama drugima da budemo uspješniji, bolji, informiraniji, pametniji…
- Pridruži nam se na www.knjiznicari.hr, postanimo jedan veliki tim koji će si međusobno pomagati i savjetovati, razmjenjivati ideje i informacije, primjere dobre prakse i raznolike druge radove.
- Često se zanimanje školskog knjižničara omalovažava (u zbornici, kolege iz drugih knjižnica, ravnatelji…) što više svojih primjera dobre prakse budemo zabilježili i podijelili, postići ćemo dva cilja:
- razmjena iskustava nam pomaže da i sami bolje radimo,
- dokazat ćemo, argumentirano, zabilježeno, svim drugima kako i koliko radimo – da radimo kvalitetno i raznoliko.
- Naš rad podastrijet je na ovaj način javnosti (prate ga i savjetnice)
A što ja imam od toga?
- Povećana vidljivost, dostupnost i utjecaj
- Vlastitu afirmaciju
- Afirmacija zanimanja školskog knjižničara
- Afirmaciju zajednice (struke) školskih knjižničara
- Najčešće nismo zadovoljni svojim poslom zbog nedovoljne afirmacije zanimanja školskog knjižničara.
- Zanimanje se nedovoljno cijeni jer nije dovoljno „razvikano“, prepoznato niti unutar niti izvan knjižničarske zajednice.
- Okupljanjem primjera dobre prakse na jednom mjestu u isto vrijeme postaje nam mnoštvo primjera dobre prakse dostupnim za svakodnevni rad, a prema van predstavljamo se kao velika i moćna zajednica koja kvalitetno radi.
- Vrijeme je za suradnju na www.knjiznicari.hr, zato ne gubimo ni trenutka!
- Požurimo, da nas drugi ne prestignu!
- „Tko ne ide s vremenom, ode s vremenom“.
A koliko se to plaća?
- Najbolje su stvari besplatne!
- Ideja je proistekla iz želje da na jednom mjestu prikupimo i objedinimo radove koje smo prethodno ionako besplatno razmjenjivali pomoću CD-ova i memorijskih štapića – tako da nam svima stalno budu dostupni.
- Preduvjet za financijsku potporu:
- 10-ak administratora
- 30-ak redovitijih suradnika,
- 100-njak kvalitetnijih članaka,
- svakotjedno obnavljanje sadržaja
Nisam još spremna/spreman podijeliti
s drugima svoje uspjehe?
- Komentiraj postojeće sadržaje! Napiši na karticu „komentari“ uz određeni članak svoje pohvale, zapažanja, sugestije. Radujemo se kad nas netko pohvali, kad smo nekome bili od pomoći.
Kada da to radim?
- U svoje slobodno vrijeme.
- Najbolje svaki dan ujutro, sat vremena prije posla.
Kako da to radim?
- Zapiši, fotografiraj, snimi sve ono što je uspjelo, što je vrijedno zabilježiti i podijeliti s drugima
- Ako dođem u posjed informacije, imam moralnu obvezu što prije ju prenijeti drugima. Aleksandra Horvat
Ali ja ne znam html, to jest izrađivati mrežne stranice?
- Ne moraš znati html, ftp i sl. za rad na www.knjiznicari.hr.
- Potrebno je dosta dobre volje, malo slobodnog vremena i naučiti klikati po poveznicama
Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći,
ne sviđa mi se što nema preglednih stranica,
u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka,
neki nemaju dobro određene predmetnice…
- Napiši, promijeni, popravi!
- Www.knjiznicari.hr je naše mrežno sjedište, nemamo nikakvog predsjednika niti hijerarhiju.
- Svatko može dopisati, promijeniti i popraviti što god smatra potrebnim!
Ali ja se uopće ne snalazim s računalima?
- Ali na raspolaganju su ti učenici iz družine “mladih knjižničara”!
- Trebaš znati što želiš zabilježiti, a uz pomoć učenika moći ćeš fotografirati, snimati, utipkavati…
- Ipak, da bi mogla učenicima objasniti u čemu želiš da ti pomognu, moraš naučiti što hoćeš, zato ostani na radionici i aktivno se uključi u njezin rad!
Tko hoće, uvijek nađe načina
Tko ne će, uvijek nađe izgovor