Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Pomoć:Mrežna suradnja školskih knjižničara (1. radionica)

Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
Skoči na: izbornici, traži
m (Ali ja ne znam html, to jest izrađivati mrežne stranice?)
(Preuzimanje datoteke u fromatu ''.doc'')
 
(Nije prikazano 18 međuinačica jednog suradnika)
Redak 1: Redak 1:
 
<div style="background-color:#7fffd4" alink="#FF0000;">
 
<div style="background-color:#7fffd4" alink="#FF0000;">
 
<h1>
 
<h1>
 +
* Pozvani ste na suradnju, od suradnje svi imamo koristi.
 +
* Upoznat ćete se s postojećim sadržajima.
 +
* Naučit ćete kako napraviti novu stranicu, kako oblikovati tekst i kako ispuniti ili promijeniti predložak, kako komentirati članak, kako ostaviti poruku drugom suradniku, a sve to brzo i jednostavno, uz minimalno učenja.
 +
 
== Poziv: ==
 
== Poziv: ==
  
* Pridružite se mrežnoj suradnji školskih knjižničara na www.knjiznicari.hr !
+
* Pridružite se mrežnoj suradnji školskih knjižničara na www.knjiznicari.hr
* Izgradimo mrežno sjedište koje će biti:  
+
* Izgrađujemo mrežno sjedište koje će biti:  
 
** baš onakvo kakvo nam najviše treba,  
 
** baš onakvo kakvo nam najviše treba,  
** baš onakvo kakvo nam se najviše sviđa!
+
** baš onakvo kakvo nam se najviše sviđa
 +
 
 +
== Načela ==
 +
 
 +
[[Slika:Ravnopravnost-i-hijerarhija.gif|center]]
 +
 
 +
== Kriteriji ==
 +
 
 +
[[Slika:Prikupljamo-radove-i-objavljujemo-clanke.gif|center]]
 +
 
 +
== Sadržaj ==
 +
 
 +
[[Slika:Mrezni-prostor.gif|center]]
 +
 
 +
----
  
== Napravili ste: ==
+
{| style="background:yellow; color:green"
 +
|-
 +
|Zadatak:
 +
* Pokrenuti polaznu stranicu
 +
* Pomoću poveznica na polaznoj stranici na otvoriti stranice:
 +
** Nastavne priprave
 +
** Školske knjižnice i knjižničari (poveznice na dva mjesta)
 +
** Županijska stručna vijeća i matična služba (poveznice na dva mjesta)
 +
* Vratiti se na polaznu stranicu korištenjem logotipa „crtičnog koda“ u lijevom gornjem kutu
 +
*:* Savjet: Otvori dva prozora, u jednom neka ti bude stalno otvorena stranica<br> http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Pomoć:Mrežna_suradnja_školskih_knjižničara_(1._radionica)
 +
|}
  
* sjajnu izložbu u školskoj knjižnici,
+
----
* održali ste krasan sat s kojim ste jako zadovoljni,
+
* bili ste na odličnom stručnom predavanju,
+
* imali ste uspjeli roditeljski sastanak,
+
* uključili ste se u međunarodni projekt i priskrbili novac za svoju knjižnicu,
+
* pročitali ste izvrsnu knjigu,
+
* saznali ste da će se uskoro održati jako zanimljiv skup ili predavanje,
+
* naišli ste na film, mrežnu stranicu ili knjigu u kojoj se prikazuju školski knjižničari,
+
* uspjeli ste urediti svoju školsku knjižnicu onako kako ste htjeli,
+
* napisali ste pravilnik o radu školske knjižnice s kojim ste jako zadovoljni,
+
* izradili ste plakat o bontonu u školskoj knjižnici koji je jako koristan,
+
* obrađujete dubinsku klasifikaciju članaka dječjih časopisa …
+
  
'''I što s tim?'''
+
==Zašto razmjenjujemo informacije i radove?==
  
 
''Možete ljubomorno zadržati za sebe'' <br>
 
''Možete ljubomorno zadržati za sebe'' <br>
Redak 32: Redak 49:
 
** što nismo zabilježili, kao da nije niti postojalo,  
 
** što nismo zabilježili, kao da nije niti postojalo,  
 
** što nismo objavili na internetu, kao da nismo niti objavili
 
** što nismo objavili na internetu, kao da nismo niti objavili
 
== Zabilježi, dokumentiraj ==
 
 
* Pomogni i nama drugima da budemo uspješniji, bolji, informiraniji, pametniji…
 
* Pridruži nam se na www.knjiznicari.hr, postanimo jedan veliki tim koji će si međusobno pomagati i savjetovati, razmjenjivati ideje i informacije, primjere dobre prakse i raznolike druge radove.
 
* Često se zanimanje školskog knjižničara omalovažava (u zbornici, kolege iz drugih knjižnica, ravnatelji…) što više svojih primjera dobre prakse budemo zabilježili i podijelili, postići ćemo dva cilja:
 
**razmjena iskustava nam pomaže da i sami bolje radimo,
 
**dokazat ćemo, argumentirano, zabilježeno, svim drugima kako i koliko radimo – da radimo kvalitetno i raznoliko.
 
**Naš rad podastrijet je na ovaj način javnosti (prate ga i savjetnice)
 
  
 
== A što ja imam od toga? ==
 
== A što ja imam od toga? ==
  
 
* Povećana vidljivost, dostupnost i utjecaj
 
* Povećana vidljivost, dostupnost i utjecaj
* Vlastitu afirmaciju  
+
* Vlastitu afirmaciju, afirmacija zanimanja školskog knjižničara
* Afirmacija zanimanja školskog knjižničara
+
 
* Afirmaciju zajednice (struke) školskih knjižničara
+
----
* Najčešće nismo zadovoljni svojim poslom zbog nedovoljne afirmacije zanimanja školskog knjižničara.
+
 
* Zanimanje se nedovoljno cijeni jer nije dovoljno „razvikano“, prepoznato niti unutar niti izvan knjižničarske zajednice.
+
{| style="background:yellow; color:green"
* Okupljanjem primjera dobre prakse na jednom mjestu u isto vrijeme postaje nam mnoštvo primjera dobre prakse dostupnim za svakodnevni rad, a prema van predstavljamo se kao velika i moćna zajednica koja kvalitetno radi.
+
|-
* Vrijeme je za suradnju na www.knjiznicari.hr, zato ne gubimo ni trenutka!
+
|Zadatak:
* Požurimo, da nas drugi ne prestignu!
+
* Kliknuti na autorsko kazalo i zatim kliknuti na nekoliko autora te uočiti koliko su članaka i datoteka napisali i objavili pojedini autori.
* „Tko ne ide s vremenom, ode s vremenom“.
+
* Kliknuti na popis nazočnih na ŽSV-ima Varaždinske županije i vidi ima li onih koji su bili na svim vijećima i onih koji se uopće nisu odazvali sastancima.
 +
|}
 +
 
 +
----
  
 
== A koliko se to plaća? ==
 
== A koliko se to plaća? ==
Redak 59: Redak 70:
 
* Najbolje su stvari besplatne!  
 
* Najbolje su stvari besplatne!  
 
* Ideja je proistekla iz želje da na jednom mjestu prikupimo i objedinimo radove koje smo prethodno ionako besplatno razmjenjivali pomoću CD-ova i memorijskih štapića – tako da nam svima stalno budu dostupni.
 
* Ideja je proistekla iz želje da na jednom mjestu prikupimo i objedinimo radove koje smo prethodno ionako besplatno razmjenjivali pomoću CD-ova i memorijskih štapića – tako da nam svima stalno budu dostupni.
* Preduvjet za financijsku potporu:
 
* 10-ak administratora
 
* 30-ak redovitijih suradnika,
 
* 100-njak kvalitetnijih članaka,
 
* svakotjedno obnavljanje sadržaja
 
 
== Nisam još spremna/spreman podijeliti s drugima svoje uspjehe? ==
 
 
* Komentiraj postojeće sadržaje! Napiši na karticu „komentari“ uz određeni članak svoje pohvale, zapažanja, sugestije. Radujemo se kad nas netko pohvali, kad smo nekome bili od pomoći.
 
  
 
== Kada da to radim? ==
 
== Kada da to radim? ==
Redak 74: Redak 76:
 
* Najbolje svaki dan ujutro, sat vremena prije posla.
 
* Najbolje svaki dan ujutro, sat vremena prije posla.
  
== Kako da to radim? ==
+
== Zašto da to radim? ==
 
+
*Zapiši, fotografiraj, snimi sve ono što je uspjelo, što je vrijedno zabilježiti i podijeliti s drugima
+
 
+
  
 
::'''Ako dođem u posjed informacije, imam moralnu obvezu što prije ju prenijeti drugima.''' Aleksandra Horvat
 
::'''Ako dođem u posjed informacije, imam moralnu obvezu što prije ju prenijeti drugima.''' Aleksandra Horvat
Redak 86: Redak 85:
 
* Potrebno je dosta dobre volje, malo slobodnog vremena i naučiti klikati po poveznicama
 
* Potrebno je dosta dobre volje, malo slobodnog vremena i naučiti klikati po poveznicama
  
 
+
== Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći,<br><br> ne sviđa mi se što nema preglednih stranica,<br><br> u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka,<br><br> neki nemaju dobro određene predmetnice… ==
== Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći, ne sviđa mi se što nema preglednih stranica, u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka, neki nemaju dobro određene predmetnice… ==
+
 
+
  
 
* Napiši, promijeni, popravi!  
 
* Napiši, promijeni, popravi!  
 
* Www.knjiznicari.hr je naše mrežno sjedište, nemamo nikakvog predsjednika niti hijerarhiju.  
 
* Www.knjiznicari.hr je naše mrežno sjedište, nemamo nikakvog predsjednika niti hijerarhiju.  
 
* Svatko može dopisati, promijeniti i popraviti što god smatra potrebnim!
 
* Svatko može dopisati, promijeniti i popraviti što god smatra potrebnim!
 +
 +
----
 +
 +
{| style="background:yellow; color:green"
 +
|-
 +
|Zadatak:
 +
* Klikni logotip u lijevom gornjem kutu da dođeš na polaznu stranicu
 +
* Odvuci klizač do dna i pogledaj stranice ŽSV-a
 +
* Pronaži dva ŽSV-a na čijim stranicama nema poveznica na radove vijeća i dva ŽSV na čijim stranicama su poveznice na radove vijeća.
 +
|}
 +
 +
----
  
 
== Ali ja se uopće ne snalazim s računalima? ==
 
== Ali ja se uopće ne snalazim s računalima? ==
Redak 104: Redak 113:
 
Tko ne će, uvijek nađe izgovor</cite>
 
Tko ne će, uvijek nađe izgovor</cite>
  
== Načela ==
+
== Nisam još spremna/spreman podijeliti<br><br> s drugima svoje uspjehe? ==
  
[[Slika:Ravnopravnost-i-hijerarhija.gif|center]]
+
* Komentiraj postojeće sadržaje! Napiši na karticu „komentari“ uz određeni članak svoje pohvale, zapažanja, sugestije. Radujemo se kad nas netko pohvali, kad smo nekome bili od pomoći.
  
== Kriteriji ==
 
  
[[Slika:Prikupljamo-radove-i-objavljujemo-clanke.gif|center]]
+
==Učlanjivanje/prijavljivanje==
 +
Učlanjenje na UDK 02 veoma je jednostavno.  
  
== Sadržaj ==
+
Ako nisi prijavljena, na bilo kojoj stranici UDK 02 klikni na poveznicu [http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Posebno:Userlogin&returnto=UDK_02 Prijavi se] u gornjem desnom kutu stranice, koja izgleda ovako:
  
[[Slika:Mrezni-prostor.gif|center]]
+
[[Slika:Mini suradnicki izbornik neprijavljen.gif]]
 +
 
 +
Otvorit će se stranica na kojoj je ovakav formular:
 +
 
 +
[[Slika:Pomoc prijavi se.gif]]
 +
 
 +
Ako si već prijavljena, upiši svoje ime i lozinku, a ako se tek trebaš učlaniti, klikni na poveznicu [http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Posebno:Userlogin&type=signup&returnto=UDK_02 Učlanite se] na vrhu formulara.
 +
 
 +
Nakon toga će se otvoriti sljedeći formular:
 +
 
 +
[[Slika:Pomoc uclani se.gif]]
 +
 
 +
Najljepše te molimo da se upišeš svojim ''Imenom Prezimenom''.
 +
 
 +
Dovoljno je kliknuti na puce "Učlani se" i postala si član UDK 02!
 +
 
 +
----
 +
 
 +
{| style="background:yellow; color:green"
 +
|-
 +
|Zadatak:
 +
* Klikni na poveznicu „naslovno kazalo“ i otvori neku zanimljivu stranicu
 +
* Pročitaj članak i napiši neki komentar uz članak ovako:
 +
** Klikni na karticu „komentari“ (na vrhu stranice)
 +
** (Ako je potrebno - klikni na karticu „uredi“ na vrhu stranice)
 +
** Unutar okna za uređivanje teksta napiši komentar (pohvalu, prijedlog i sl.)
 +
** Na kraju klikni na znak [[Slika:Button_sig.png]] ili stavi četiri znaka <nowiki>~~~~</nowiki>
 +
** Klikni gumb „Sačuvaj stranicu“ da bi komentar bio pohranjen.
 +
|}
 +
 
 +
----
 +
 
 +
==Povezanost stranica==
 +
Stranice su na HMŠK-u međusobno povezane unutarnjim poveznicama i predmetnicama, odnosno ključnim riječima.
 +
 
 +
----
 +
 
 +
{| style="background:yellow; color:green"
 +
|-
 +
|Zadatak:
 +
* Klikni na poveznicu „Predmetno kazalo“
 +
* Klikni na neku predmetnicu
 +
* Klikni na naslov nekog članka označen tom predmetnicom.
 +
* Uoči s koliko je predmetnica članak označen i gdje su predmetnice prikazane.
 +
|}
 +
 
 +
----
 +
 
 +
 
 +
Stranice (članci) kojima smo dodijelili predmetnicu međusobno su povezane, a predmetnice se nalaze na dnu članka, uokvirene plavim okvirom.
 +
 
 +
----
 +
 
 +
{| style="background:yellow; color:green"
 +
|-
 +
|Zadatak:
 +
* Klikni na poveznicu „Posebne stranice“ (lijevo dolje)
 +
* Klikni na poveznicu "Predmetnice na koje vodi najviše poveznica"
 +
* Klikni predmetnicu koja ti je najzanimljivija
 +
* Klikni i pročitaj jedan članak
 +
* Dodaj novu predmetnicu ovako:
 +
** Klikni na karticu „uredi“
 +
** Povuci klizač na kraj teksta unutar okna za uređivanje teksta
 +
** Dopiši predmetnicu kliknuvši ''kod'' [[Predmetnica:]] ispod okna za uređivanje teksta, ili ručno, upisivanjem dvostrukih uglatih zagrada, riječi „Predmetnica:“ i predmetnice između dvotočja i desnih uglatih zagrada.
 +
|}
 +
 
 +
----
 +
== Preuzimanje datoteke u formatu ''.doc'' ==
 +
 
 +
[[Slika:Mrežna suradnja školskih knjižničara (moduli 1, 2 i 3).doc]]
 +
[[Slika:Mrežna_suradnja_školskih_knjižničara_(sažetak_3_radionice).ppt]]
 +
[[Slika:Mrežna suradnja školskih knjižničara (pripremni podatci).doc]]
 +
 
 +
[[Predmetnica:Pomoć]]

Trenutačna izmjena od 18:12, 23. studenoga 2008.

  • Pozvani ste na suradnju, od suradnje svi imamo koristi.
  • Upoznat ćete se s postojećim sadržajima.
  • Naučit ćete kako napraviti novu stranicu, kako oblikovati tekst i kako ispuniti ili promijeniti predložak, kako komentirati članak, kako ostaviti poruku drugom suradniku, a sve to brzo i jednostavno, uz minimalno učenja.

Sadržaj

Poziv:

  • Pridružite se mrežnoj suradnji školskih knjižničara na www.knjiznicari.hr
  • Izgrađujemo mrežno sjedište koje će biti:
    • baš onakvo kakvo nam najviše treba,
    • baš onakvo kakvo nam se najviše sviđa

Načela

Ravnopravnost-i-hijerarhija.gif

Kriteriji

Prikupljamo-radove-i-objavljujemo-clanke.gif

Sadržaj

Mrezni-prostor.gif

Zadatak:
  • Pokrenuti polaznu stranicu
  • Pomoću poveznica na polaznoj stranici na otvoriti stranice:
    • Nastavne priprave
    • Školske knjižnice i knjižničari (poveznice na dva mjesta)
    • Županijska stručna vijeća i matična služba (poveznice na dva mjesta)
  • Vratiti se na polaznu stranicu korištenjem logotipa „crtičnog koda“ u lijevom gornjem kutu

Zašto razmjenjujemo informacije i radove?

Možete ljubomorno zadržati za sebe
ili
informaciju podijeliti s kolegama.

  • Ipak, imajte na umu:
    • što nismo zabilježili, kao da nije niti postojalo,
    • što nismo objavili na internetu, kao da nismo niti objavili

A što ja imam od toga?

  • Povećana vidljivost, dostupnost i utjecaj
  • Vlastitu afirmaciju, afirmacija zanimanja školskog knjižničara

Zadatak:
  • Kliknuti na autorsko kazalo i zatim kliknuti na nekoliko autora te uočiti koliko su članaka i datoteka napisali i objavili pojedini autori.
  • Kliknuti na popis nazočnih na ŽSV-ima Varaždinske županije i vidi ima li onih koji su bili na svim vijećima i onih koji se uopće nisu odazvali sastancima.

A koliko se to plaća?

  • Najbolje su stvari besplatne!
  • Ideja je proistekla iz želje da na jednom mjestu prikupimo i objedinimo radove koje smo prethodno ionako besplatno razmjenjivali pomoću CD-ova i memorijskih štapića – tako da nam svima stalno budu dostupni.

Kada da to radim?

  • U svoje slobodno vrijeme.
  • Najbolje svaki dan ujutro, sat vremena prije posla.

Zašto da to radim?

Ako dođem u posjed informacije, imam moralnu obvezu što prije ju prenijeti drugima. Aleksandra Horvat

Ali ja ne znam html, to jest izrađivati mrežne stranice?

  • Ne moraš znati html, ftp i sl. za rad na www.knjiznicari.hr.
  • Potrebno je dosta dobre volje, malo slobodnog vremena i naučiti klikati po poveznicama

Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći,

ne sviđa mi se što nema preglednih stranica,

u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka,

neki nemaju dobro određene predmetnice…

  • Napiši, promijeni, popravi!
  • Www.knjiznicari.hr je naše mrežno sjedište, nemamo nikakvog predsjednika niti hijerarhiju.
  • Svatko može dopisati, promijeniti i popraviti što god smatra potrebnim!

Zadatak:
  • Klikni logotip u lijevom gornjem kutu da dođeš na polaznu stranicu
  • Odvuci klizač do dna i pogledaj stranice ŽSV-a
  • Pronaži dva ŽSV-a na čijim stranicama nema poveznica na radove vijeća i dva ŽSV na čijim stranicama su poveznice na radove vijeća.

Ali ja se uopće ne snalazim s računalima?

  • Ali na raspolaganju su ti učenici iz družine “mladih knjižničara”!
  • Trebaš znati što želiš zabilježiti, a uz pomoć učenika moći ćeš fotografirati, snimati, utipkavati…
  • Ipak, da bi mogla učenicima objasniti u čemu želiš da ti pomognu, moraš naučiti što hoćeš, zato ostani na radionici i aktivno se uključi u njezin rad!

Tko hoće, uvijek nađe načina

Tko ne će, uvijek nađe izgovor

Nisam još spremna/spreman podijeliti

s drugima svoje uspjehe?

  • Komentiraj postojeće sadržaje! Napiši na karticu „komentari“ uz određeni članak svoje pohvale, zapažanja, sugestije. Radujemo se kad nas netko pohvali, kad smo nekome bili od pomoći.


Učlanjivanje/prijavljivanje

Učlanjenje na UDK 02 veoma je jednostavno.

Ako nisi prijavljena, na bilo kojoj stranici UDK 02 klikni na poveznicu Prijavi se u gornjem desnom kutu stranice, koja izgleda ovako:

Mini suradnicki izbornik neprijavljen.gif

Otvorit će se stranica na kojoj je ovakav formular:

Pomoc prijavi se.gif

Ako si već prijavljena, upiši svoje ime i lozinku, a ako se tek trebaš učlaniti, klikni na poveznicu Učlanite se na vrhu formulara.

Nakon toga će se otvoriti sljedeći formular:

Pomoc uclani se.gif

Najljepše te molimo da se upišeš svojim Imenom Prezimenom.

Dovoljno je kliknuti na puce "Učlani se" i postala si član UDK 02!


Zadatak:
  • Klikni na poveznicu „naslovno kazalo“ i otvori neku zanimljivu stranicu
  • Pročitaj članak i napiši neki komentar uz članak ovako:
    • Klikni na karticu „komentari“ (na vrhu stranice)
    • (Ako je potrebno - klikni na karticu „uredi“ na vrhu stranice)
    • Unutar okna za uređivanje teksta napiši komentar (pohvalu, prijedlog i sl.)
    • Na kraju klikni na znak Button sig.png ili stavi četiri znaka ~~~~
    • Klikni gumb „Sačuvaj stranicu“ da bi komentar bio pohranjen.

Povezanost stranica

Stranice su na HMŠK-u međusobno povezane unutarnjim poveznicama i predmetnicama, odnosno ključnim riječima.


Zadatak:
  • Klikni na poveznicu „Predmetno kazalo“
  • Klikni na neku predmetnicu
  • Klikni na naslov nekog članka označen tom predmetnicom.
  • Uoči s koliko je predmetnica članak označen i gdje su predmetnice prikazane.


Stranice (članci) kojima smo dodijelili predmetnicu međusobno su povezane, a predmetnice se nalaze na dnu članka, uokvirene plavim okvirom.


Zadatak:
  • Klikni na poveznicu „Posebne stranice“ (lijevo dolje)
  • Klikni na poveznicu "Predmetnice na koje vodi najviše poveznica"
  • Klikni predmetnicu koja ti je najzanimljivija
  • Klikni i pročitaj jedan članak
  • Dodaj novu predmetnicu ovako:
    • Klikni na karticu „uredi“
    • Povuci klizač na kraj teksta unutar okna za uređivanje teksta
    • Dopiši predmetnicu kliknuvši kod [[Predmetnica:]] ispod okna za uređivanje teksta, ili ručno, upisivanjem dvostrukih uglatih zagrada, riječi „Predmetnica:“ i predmetnice između dvotočja i desnih uglatih zagrada.

Preuzimanje datoteke u formatu .doc

Datoteka:Mrežna suradnja školskih knjižničara (moduli 1, 2 i 3).doc Datoteka:Mrežna suradnja školskih knjižničara (sažetak 3 radionice).ppt

Datoteka:Mrežna suradnja školskih knjižničara (pripremni podatci).doc
Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors