Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Nastavni sat u školskoj knjižnici - Marta Lončarević

Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
Skoči na: izbornici, traži
(neka se slike vide)
Redak 1: Redak 1:
 
'''Obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige u školskoj knjižnici'''
 
'''Obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige u školskoj knjižnici'''
  
Mjesec hrvatske knjige 2006. godine posvećen je znanstvenicima. U Tehničkoj školi za strojarstvo i brodogradnju u Rijeci odlučila sam, a u skladu s naputkom, posvetiti ove dane našem znanstveniku Nikoli Tesli.
+
Mjesec hrvatske knjige 2006. godine posvećen je znanstvenicima. U Tehničkoj školi za strojarstvo i brodogradnju u Rijeci odlučila sam posvetiti ove dane našem znanstveniku Nikoli Tesli.
 
   
 
   
 
S nekolicinom učenika 2. razreda izradila sam plakate. Tri su posvećena znanstvenicima kroz stoljeća a dva N. Tesli.  
 
S nekolicinom učenika 2. razreda izradila sam plakate. Tri su posvećena znanstvenicima kroz stoljeća a dva N. Tesli.  
Redak 9: Redak 9:
  
 
Važno je napomenuti kako namjera nije bila učenike podučiti fizikalnim, elektroničkim i sličnim zakonitostima Teslinih dostignuća, već je naglasak na Tesli kao znanstveniku – umjetniku, iznimnoj osobi koja nam je darovala budućnost, nesebično i vizionarski, te osjetiti dio energije kojom je zračio ovaj fascinantan čovjek.
 
Važno je napomenuti kako namjera nije bila učenike podučiti fizikalnim, elektroničkim i sličnim zakonitostima Teslinih dostignuća, već je naglasak na Tesli kao znanstveniku – umjetniku, iznimnoj osobi koja nam je darovala budućnost, nesebično i vizionarski, te osjetiti dio energije kojom je zračio ovaj fascinantan čovjek.
 +
 +
Korado Korlević nadahnuto je napisao: "A što ako je Tesla bio u stvari umjetnik , umjetnik daleko ispred svoga vremena? iz umjetnosti tu nalazimo nezaustavljiv poriv koji tjera u potragu za novim i sve novijim otkrićima i načinima da ih prikaže svijetu, tu je i ushićenje gdje novac, ljubav i sve ostalo unaokolo postaju irelevantni. Umjetničko je uzbuđenje samim otkrićem ''kad klecaju koljena''... i kad caruje ovisnost o otkrivanju, pa koliko košta - da košta! ... Ako je Tesla bio umjetnik, što su njegova djela? Mogu li to biti multimedijske prezentacije moći znanosti i dominacije nad energijom, modeliranje magnetnim i električnim poljima koja se okreću i vitoper upravljanji oscilacijama. Možda su i njegovi prikazi bili umjetnički performans koji je uokvirio munjama uz čuđenje fascinirane publike?"
  
 
Naučili smo kako energija ne može nestati ni nastati, već samo mijenjati oblik. Cilj je ovoga nastavnoga sata ući u školsku knjižnicu te ju, nakon dva školska sata napustiti nabijen djelićem Tesline energije, snagom njegovih vizija i željom da i sami, bilo kako, darujemo, snagom svoje osobnosti, nešto posebno svojoj okolini, vjerujući u sebe, poštujući vrijeme i prostor kojega dijelimo s ljudima oko sebe.
 
Naučili smo kako energija ne može nestati ni nastati, već samo mijenjati oblik. Cilj je ovoga nastavnoga sata ući u školsku knjižnicu te ju, nakon dva školska sata napustiti nabijen djelićem Tesline energije, snagom njegovih vizija i željom da i sami, bilo kako, darujemo, snagom svoje osobnosti, nešto posebno svojoj okolini, vjerujući u sebe, poštujući vrijeme i prostor kojega dijelimo s ljudima oko sebe.

Inačica od 08:53, 6. prosinca 2006.

Obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige u školskoj knjižnici

Mjesec hrvatske knjige 2006. godine posvećen je znanstvenicima. U Tehničkoj školi za strojarstvo i brodogradnju u Rijeci odlučila sam posvetiti ove dane našem znanstveniku Nikoli Tesli.

S nekolicinom učenika 2. razreda izradila sam plakate. Tri su posvećena znanstvenicima kroz stoljeća a dva N. Tesli. Uz sugestiju učenika 4. razreda napravili smo prezentaciju u power pointu. (Prezentacija) Okosnicu nastavnog sata čine sljedeći izvori informacija: DVD priložen uz časopis Drvo znanja iz mjeseca listopada, sam časopis Drvo znanja, monografija «Nikola Tesla», knjiga «Čovjek koji je otkrio 20. stoljeće» te dvije internetske adrese. Blok sat u školskoj knjižnici tako je postao multimedijalni jer su učenici gledali TV, šetali virtualnim laboratorijem N. Tesle, gledali prezentaciju u PP te čitali odabrane tekstove iz navedenih knjiga i časopisa.

Važno je napomenuti kako namjera nije bila učenike podučiti fizikalnim, elektroničkim i sličnim zakonitostima Teslinih dostignuća, već je naglasak na Tesli kao znanstveniku – umjetniku, iznimnoj osobi koja nam je darovala budućnost, nesebično i vizionarski, te osjetiti dio energije kojom je zračio ovaj fascinantan čovjek.

Korado Korlević nadahnuto je napisao: "A što ako je Tesla bio u stvari umjetnik , umjetnik daleko ispred svoga vremena? iz umjetnosti tu nalazimo nezaustavljiv poriv koji tjera u potragu za novim i sve novijim otkrićima i načinima da ih prikaže svijetu, tu je i ushićenje gdje novac, ljubav i sve ostalo unaokolo postaju irelevantni. Umjetničko je uzbuđenje samim otkrićem kad klecaju koljena... i kad caruje ovisnost o otkrivanju, pa koliko košta - da košta! ... Ako je Tesla bio umjetnik, što su njegova djela? Mogu li to biti multimedijske prezentacije moći znanosti i dominacije nad energijom, modeliranje magnetnim i električnim poljima koja se okreću i vitoper upravljanji oscilacijama. Možda su i njegovi prikazi bili umjetnički performans koji je uokvirio munjama uz čuđenje fascinirane publike?"

Naučili smo kako energija ne može nestati ni nastati, već samo mijenjati oblik. Cilj je ovoga nastavnoga sata ući u školsku knjižnicu te ju, nakon dva školska sata napustiti nabijen djelićem Tesline energije, snagom njegovih vizija i željom da i sami, bilo kako, darujemo, snagom svoje osobnosti, nešto posebno svojoj okolini, vjerujući u sebe, poštujući vrijeme i prostor kojega dijelimo s ljudima oko sebe.

Dakle, naglasak je na temeljnim ljudskim vrijednostima, snažnim moralnim principima koji su Teslu vodili u njegovu radu: vjera u sebe i u ishod svoga djelovanja, nesebičnost, humanost, poznavanje i poštovanje prirode i njenih resursa (danas to zovemo ekologijom), dosljednost, odricanje od materijalnih vrijednosti u korist moralnih, ljubav spram života kao takvog i rad.


Marta Lončarević

Slike: http://i134.photobucket.com/albums/q109/Marta_051/DSC02341.jpg Slika 01, http://i134.photobucket.com/albums/q109/Marta_051/DSC02324.jpg Slika 02, http://i134.photobucket.com/albums/q109/Marta_051/DSC02367.jpg Slika 03

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors