Mreža ili Internet (6. razred)
Priprema za izvođenje nastave
Nastavni predmet: hrvatski jezik
Razred: šesti
Nastavno područje: medijska kultura
Nastavna jedinica: Mreža ili Internet
Svrha nastavne jedinice: uočiti vrste i oblike informacija na Internetu, preporučiti učenicima kvalitetne mrežne stranice, učenici će sami identificirati prednosti i mane Interneta, upozoriti učenike na pravilno ponašanje na Internetu i u online komunikaciji
Korelacija: informatika
Broj sati obrade: jedan (1)
Nastavna sredstva i pomagala: Panian Ž. Informatičko enciklpedijski rječnik. Zagreb: Europapress holding, 2005., Babić, N.; Golem, D.; Jelčić, D. Dveri riječi: hrvatska čitanka za 6. razred osnovne škole, powerpoint prezentacija
Nastavni zadaci:
a) obrazovni: Internet, vrste mrežnih stranica (portali, tražilice, društvene mreže), prednosti i mane Interneta, ponašanje na Internetu
b) odgojni: upozoriti na razliku između upotrebe i zloupotrebe Interneta; ponašanje u online komunikaciji
c) funkcionalni: zapažanje, zaključivanje, povezivanje, usustavljivanje
Nastavni oblici rada: grupni, frontalni rad
Artikulacija nastavnoga sata
Najava nastavne jedinice:
- nastavnik ne najavljuje nastavnu jedinicu već dijeli učenike u grupe i slijedi igra asocijacija
- konačno rješenje igre (Internet) najavljuje temu sata
Obrada nastavne jedinice:
- učenici sami definiraju Internet, a potom čitaju definiciju iz rječnika i zapisuju je u bilježnicu
- razgovaramo kada, u kojim situacijama oni koriste Internet
- navodimo glavne karakteristike Interneta (uz prezentaciju): od čega se sastoji (mrežnih stranica), javni medij, oblikovanje, pristupanje i kontrola sadržaja
- objašnjavamo razlike između portala, tražilica, društvenih mreža
- učenici navode koje mrežne stranice posjećuju te razgovaramo o njihovoj vjerodostojnosti; nastavnik preporuča korisne mrežne stranice
Provjeravanje i ponavljanje:
- slijedi samostalni rad učenika – učenici su podijeljeni u grupe; dvije grupe zapisuju sve pozitivne strane Interneta, a dvije zapisuju negativne strane Interneta, tj. njegove nedostatke, opasnosti i sl.
- slijedi komentiranje i nadopunjavanje popisa
- razgovaramo o ponašanju na Internetu, o online komunikaciji i sl.; učenici samostalno identificiraju kako se treba ponašati, a kako ne, kome se možemo obratiti za pomoć