Kviz za poticanje čitanja u 5. razredu osnovne škole - Ana Sudarević
Izvor: UDK02
Sadržaj |
ŠTO I KAKO
Mjesto izvođenja nastavnog procesa: školska knjižnica
Razred: peti
Nastavno područje: književnost
Vrsta sata: radionica
Naziv radionice: Kviz za poticanje čitanja
Trajanje radionice: jedan školski sat
Način rada: frontalni, skupni
Izvori: djela s popisa lektire od 1. do 5. razreda, dječji književni klasici, suvremeni autori i djela
Nastavna pomagala: računalo (PowerPoint), LCD projektor, kartice s pripremljenim odgovorima
CILJEVI
- potaknuti učenike na aktivno čitanje
- zadovoljiti individualne i intelektualne razlike među učenicima
- učenike učiniti aktivnim usvojiteljima znanja
- socijalizacija
- usvajanje novih oblika rada
- upoznati učenike s novom tehnologijom
ZADACI
Funkcionalni
- razvijanje sposobnosti zapažanja, povezivanja, zaključivanja, kombinatorike, pamćenja
- izoštriti koncentraciju
Obrazovni
- utvrditi poznavanje književnih djela i autora s kojima su se učenici susreli tijekom čitanja lektire od 1. do 5. razreda
- poznavanje autora i djela koja se ubrajaju među klasike dječje književnosti (i u opću kulturu)
- poznavanje suvremenih autora i djela
- individualna (osobna) saznanja
- kreativna sistematizacija
Odgojni
- radost natjecanja
- grupni rad
- pokazati učenicima da se hrabrost i znanje nagrađuju
- pokazati učenicima da znanje donosi nagrade:
- nematerijalne (duhovne): poštovanje kolega, podrška, slava
- materijalne: poklon
- nematerijalne (duhovne): poštovanje kolega, podrška, slava
UVOD
Vrijeme: 10 minuta
Razgovor o čitanju
- Što čitate?
- Volite li više lektiru ili ono što nije na popisu lektire?
- Kako odabirete knjige? Sami, preporuka prijatelja/nastavnika/reklama...
- Što najbolje zapamtite? Likove/dijelove radnje/opise...
- Volite li razgovarati o pročitanim knjigama? S kim? Kako?
Razgovor o natjecanjima
- Volite li gledati kvizove?
- Jeste li sudjelovali u nekom kvizu? Kako vam se svidjelo? Zašto?
- Ako niste sudjelovali, biste li željeli sudjelovati u kvizu?
Najava kviza
Podjela učenika u tri grupe
- sastaviti 3 grupe s podjednakim brojem učenika
- izabrati predstavnika svake grupe
Upute natjecateljima
GLAVNI DIO
Vrijeme: 25 minuta
- Kviz za poticanje čitanja – NATJECANJE
- 4 vrste pitanja:
- DA – NE: 10 pitanja, 5 sekundi za svaki odgovor
- IZBACI ULJEZA: 5 pitanja, 5 sekundi za svaki odgovor
- ABC: 5 pitanja, 5 sekundi za svaki odgovor
- PITANJE – ODGOVOR: 10 pitanja, 10 sekundi za svaki odgovor
- DA – NE: 10 pitanja, 5 sekundi za svaki odgovor
- 4 vrste pitanja:
- Prije svake skupine pitanja čitam pravila
- Čitanje i provjeravanje odgovora
- Objašnjavanje, rješavanje nejasnoća, pritužbe
ZAKLJUČAK
Vrijeme: 10 minuta
- Dojmovi
- Kako vam se svidjelo natjecanje?
- Jesu li pitanja bila teška/lagana?
- Što biste promijenili?
- Smatrate li da ovakvih radionica treba biti više? Zašto?
- Biste li željeli da se ovakvi kvizovi organiziraju i iz drugih predmeta, npr. priroda, strani jezik, glazbena kultura...? Zašto?
- Kako vam se svidjelo natjecanje?
Napomena: Želite li gotovu prezentaciju, pišite mi na: knjiznica_dubovac@net.hr
--Ana Sudarević 18:48, 7. prosinca 2006. (CET)