Kultura čitanja učenika viših razreda osnovne škole - Draženka Stančić
Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
(tablica (formular ankete) napisana u wordu prebačena u wiki-html, trebalo bi ju još estetski doraditi) |
m (Kultura čitanja učenika viših razreda osnovne škole premješteno na Kultura čitanja učenika viših razreda osnovne škole - Draženka Stančić: dodano ime u naslov) |
Inačica od 11:11, 20. travnja 2007.
Sadržaj |
Uvod
Istraživanje o kulturi čitanja u OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec
Formular ankete
OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec | |||||
Školska knjižnica | |||||
šk. god. 2005./2006. | |||||
ANKETA O ČITANJU | |||||
UPUTE ZA PROVOĐENJE ANKETE | |||||
1. pisanje ankete je dobrovoljno | |||||
2. odgovori na postavljeno pitanje tek kad si ga pročitao i u potpunosti razumio | |||||
3. ako nisi razumio pitanje pitaj anketara što se misli s tim pitanjem | |||||
4. neka su pitanja povezana s odgovorom na prethodno, ako se sljedeće pitanje ne poklapa s tim odgovorom, ne trebaš odgovoriti na njega | |||||
5. na pitanja 4, 5, 7, 9, 12, 16, 17, 18, 21, 22, 23, 25 (ispisana ukošenim slovima) može se zaokružiti više odgovora | |||||
6. gdje je dana mogućnost upisivanja svojih odgovora (nešto drugo: npr.) može se upisati više mogućnosti | |||||
I. podaci o ispitaniku | |||||
1. Moj spol je | 2. Pohađam razred | 3. Moj opći uspjeh na kraju prošle školske godine | |||
a) muški | a) šesti | a) dovoljan | |||
b) ženski | b) sedmi | b) dobar | |||
c) osmi | c) vrlo dobar | ||||
d) odličan | |||||
II. općenito o čitanju | |||||
4. Čitam | 5. Čitanje, na koje se sam/a odlučim, doživljavam kao | ||||
a) jer volim čitati | a) ugodu | ||||
b) jer moram | b) nadam se da će biti zabavno | ||||
c) uopće ne čitam | c) brinem hoću li sve razumjeti | ||||
d) nenamjerno (nesvjesno) čim ugledam neki tekst | d) nisam do sada razmišljao/razmišljala o tome | ||||
e) neki drugi razlog: ________________ | e) priliku da saznam nešto novo | ||||
f) nešto drugo: _________________________ | |||||
__________________________________ | _______________________________________ | ||||
6. Čitanje koje je obavezno (lektira ili zbog učenja) doživljavam kao | 7. Knjige za čitanje biram po | ||||
a) mogućnost da nešto novo naučim kao i iz svake situacije u životu | a) naslovu | ||||
b) nešto što će ojačati moje ocjene pa se mora napraviti | b) autoru | ||||
c) obvezu, a obveze ne volim | c) temi | ||||
d) nešto drugo: _____________________ | d) ilustracijama | ||||
___________________________________ | e) opsegu (debljini) | ||||
___________________________________ | f) preporuci prijatelja | ||||
g) preporuci člana obitelji | |||||
h) preporuci učiteljice | |||||
i) preporuci knjižničarke | |||||
j) pročitanoj procjeni (kritici) knjige | |||||
k) reklami na tv, radiju, časopisu, mreži (internetu) | |||||
l) nešto drugo: _______________________ | |||||
_____________________________________ | |||||
8. Najinteresantnije su mi knjige koje govore o | 9. Do knjiga dolazim | ||||
a) likovima moje dobi | a) posudbom iz knjižnice | ||||
b) pustolovne | b) posudbom od prijatelja | ||||
c) znanstveno-fantastične | c) kupnjom | ||||
d) krimići | d) dobivanjem na poklon | ||||
e) ljubavi | e) na neki drugi način: __________________ | ||||
f) dobrim djelima | ______________________________________ | ||||
g) nešto drugo: ________________________ | |||||
10. U kući imam knjiga | 11. U mojoj obitelji | ||||
a) manje od 5 | a) čita: _____________________________ | ||||
b) 5 – 30 | _________________________________ | ||||
c) 30 – 200 | b) ne čita nitko | ||||
d) više od 200 | |||||
12. Čitanje | 13. Kada čitam, | ||||
a) obogaćuje moj duhovni život | a) čitam točno i razumijem što sam pročitao/pročitala | ||||
b) jača moje kulturno postupanje | b) čitam netočno i zato mi je problem razumjeti tekst | ||||
c) obogaćuje moj jezični izraz | c) ponekad čitam točno, ponekad netočno, svjestan/svjesna sam toga pa ponavljam | ||||
d) pomaže oblikovanju mog pogleda na svijet | d) ne znam kako čitam | ||||
e) nešto drugo: _______________________ | |||||
_____________________________________ | |||||
_____________________________________ | |||||
14. Načinom kako čitam | 15. Poboljšati način na koji čitam | ||||
a) sam zadovoljan/zadovoljna | a) bih želio/željela | ||||
b) nisam zadovoljan/zadovoljna | b) ne bih želio/željela | ||||
c) nisam o tome razmišljao/razmišljala | c) ne znam želim li ili ne | ||||
d) nemam potrebu jer dobro čitam | |||||
16. Poboljšao/poboljšala bih svoje čitanje kad bih | 17. O pročitanim knjigama razgovaram | ||||
a) više čitao/čitala kod kuće | a) s prijateljima | ||||
b) kad bi netko kod kuće sa mnom čitao | b) s učiteljima | ||||
c) kad bi učiteljica više vježbala čitanje sa mnom | c) s roditeljima | ||||
d) kad bi prijatelji čitali sa mnom | d) ni s kim | ||||
e) kad bih bio/bila član Čitateljskog kluba u knjižnici | e) s nekim drugim: ___________________ | ||||
f) nešto drugo: _____________________ | |||||
___________________________________ | |||||
___________________________________ | |||||
18. Knjigu smatram dobrom ako | 19. Super knjige koje sam pročitao/pročitala, su | ||||
a) govori o zanimljivoj temi | _________________________________________ | ||||
b) je junak sličan meni | _________________________________________ | ||||
c) uz nju mogu lijepo maštati | _________________________________________ | ||||
d) potvrđuje ono što već znam o svijetu | _________________________________________ | ||||
e) saznam nešto novo o svijetu oko mene | |||||
f) sam uživao u njenom čitanju | |||||
g) nešto drugo: ____________________ | |||||
III. čitanje i slobodno vrijeme | |||||
20. U svoje slobodno vrijeme čitam | 21. Više bih slobodnog vremena proveo/provela u čitanju | ||||
a) redovito | a) kad bih znao/znala koji su naslovi meni interesantni | ||||
b) povremeno | b) kad bih mogao/mogla bolje čitati | ||||
c) nikada | c) kad bi i mojim prijateljima čitanje bilo «cool» | ||||
d) kad bi moj trud pri čitanju bio nagrađen | |||||
e) kad bi postojalo mjesto na kojem bi se u ugodnoj atmosferi moglo čitati | |||||
f) kad bi mi bilo jasnije kako mi čitanje može koristiti u budućnosti | |||||
g) nešto drugo: __________________________ | |||||
22. Ovog sam ljeta čitao/čitala | |||||
a) knjige s lektirnog popisa | |||||
b) knjige lijepe književnosti | |||||
c) zabavne teme (križaljke, rebusi i sl.) | |||||
d) teme koje zanimaju mlade | |||||
e) časopise za mlade | |||||
f) ostale časopise i novine | |||||
g) stripove | |||||
h) e-poštu | |||||
i) chat-poruke | |||||
j) sms poruke | |||||
k) internetske (mrežne) stranice | |||||
l) priče svojoj braći | |||||
m) upute na lijekovima i namirnicama | |||||
n) upute za programiranje uređaja (tv, dvd, mobitel i sl.) | |||||
o) upute za instaliranje igrica | |||||
p) recepte za pripremanje hrane | |||||
q) auto-karte | |||||
r) prometne znakove | |||||
s) vozne redove prometala | |||||
t) natpise i reklame | |||||
u) prijevode stranih filmova na tv, ali nisam stizao/stizala pročitati prije nego su odlazili s ekrana | |||||
v) prijevode stranih filmova na tv prije nego su odlazili s ekrana | |||||
w) nešto drugo: ____________________________________________________________ | |||||
23. Kada pogledam (na gornje pitanje) za što mi je sve ovog ljeta trebala vještina čitanja i kako sam je koristio, mogu zaključiti da | 24. Iduće školske praznike planiram | ||||
a) mi vještina čitanja koju sam svladao/svladala pomaže da se brže i lakše snađem u životu | a) čitati više nego do sada | ||||
b) bi mi dobro došlo još malo vježbanja kako bih se brže i lakše snalazio/snalazila u životu | b) čitati kao i do sada | ||||
c) je čitanje nepotrebna vještina | c) čitat ću manje | ||||
d) je čitanje potrebno i za korištenje suvremenim medijima | d) uopće neću čitati | ||||
e) nešto drugo: ________________________ | |||||
IV. školska knjižnica | |||||
25. Do sada sam školsku knjižnicu koristio/la radi | |||||
a) posudbe lektire | |||||
b) posudbe drugih knjiga lijepe književnosti | |||||
c) čitanja knjiga | |||||
d) čitanja časopisa | |||||
e) proučavanja popularno-znanstvene literature | |||||
f) proučavanja stručne literature | |||||
g) pretraživanja informacija na internetu (mreži) za školske zadatke | |||||
h) pisanja školskih zadataka na računalu | |||||
i) pisanja domaće zadaće | |||||
j) pomaganja drugim učenicima u učenju | |||||
k) igranja igrica na računalu | |||||
igranja društvenih igri | |||||
m) gledanja filmova | |||||
n) sudjelovanja u satovima iz pojedinih predmeta | |||||
o) sudjelovanja u radu izvannastavnih aktivnosti, grupa (kreativci, povijesna grupa, dramska i sl.) | |||||
p) sudjelovanja u radionicama (literarnim, likovnim, dječja prava, tolerancija i sl.) | |||||
q) razgovora s knjižničarkom | |||||
r) druženja s prijateljima | |||||
s) jednostavno samo visio u knjižnici | |||||
26. U školskoj knjižnici nisam mogao/mogla dobiti određenu knjigu koju sam tražio | 27. Smatram da školska knjižnica | 28. Moje potrebe koje ne zadovoljava školska knjižnica su: | |||
a) jednom | a) zadovoljava moje potrebe | __________________________ | |||
b) dvaput | b) ne zadovoljava moje potrebe | __________________________ | |||
c) više puta | c) djelomično zadovoljava | __________________________ | |||
d) ne sjećam se | d) nisam dovoljno upoznat/upoznata s radom školske knjižnice da bih mogao/mogla znati zadovoljava li ili ne moje potrebe | __________________________ |
Rezultati istraživanja
Preuzimanje datoteke u fromatu .doc
Formular anketnog listića "Kultura čitanja učenika viših razreda OŠ