Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Kultura čitanja učenika viših razreda osnovne škole - Draženka Stančić

Izvor: UDK02
(Usporedba među inačicama)
Skoči na: izbornici, traži
(tablica (formular ankete) napisana u wordu prebačena u wiki-html, trebalo bi ju još estetski doraditi)
m (Kultura čitanja učenika viših razreda osnovne škole premješteno na Kultura čitanja učenika viših razreda osnovne škole - Draženka Stančić: dodano ime u naslov)

Inačica od 11:11, 20. travnja 2007.



Sadržaj

Uvod

Istraživanje o kulturi čitanja u OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec


Formular ankete

OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec
Školska knjižnica
šk. god. 2005./2006.
ANKETA O ČITANJU
UPUTE ZA PROVOĐENJE ANKETE
1. pisanje ankete je dobrovoljno
2. odgovori na postavljeno pitanje tek kad si ga pročitao i u potpunosti razumio
3. ako nisi razumio pitanje pitaj anketara što se misli s tim pitanjem
4. neka su pitanja povezana s odgovorom na prethodno, ako se sljedeće pitanje ne poklapa s tim odgovorom, ne trebaš odgovoriti na njega
5. na pitanja 4, 5, 7, 9, 12, 16, 17, 18, 21, 22, 23, 25 (ispisana ukošenim slovima) može se zaokružiti više odgovora
6. gdje je dana mogućnost upisivanja svojih odgovora (nešto drugo: npr.) može se upisati više mogućnosti
I. podaci o ispitaniku
1. Moj spol je 2. Pohađam razred 3. Moj opći uspjeh na kraju prošle školske godine
a) muški a) šesti a) dovoljan
b) ženski b) sedmi b) dobar
c) osmi c) vrlo dobar
d) odličan
II. općenito o čitanju
4. Čitam 5. Čitanje, na koje se sam/a odlučim, doživljavam kao
a) jer volim čitati a) ugodu
b) jer moram b) nadam se da će biti zabavno
c) uopće ne čitam c) brinem hoću li sve razumjeti
d) nenamjerno (nesvjesno) čim ugledam neki tekst d) nisam do sada razmišljao/razmišljala o tome
e) neki drugi razlog: ________________ e) priliku da saznam nešto novo
f) nešto drugo: _________________________
__________________________________ _______________________________________
6. Čitanje koje je obavezno (lektira ili zbog učenja) doživljavam kao 7. Knjige za čitanje biram po
a) mogućnost da nešto novo naučim kao i iz svake situacije u životu a) naslovu
b) nešto što će ojačati moje ocjene pa se mora napraviti b) autoru
c) obvezu, a obveze ne volim c) temi
d) nešto drugo: _____________________ d) ilustracijama
___________________________________ e) opsegu (debljini)
___________________________________ f) preporuci prijatelja
g) preporuci člana obitelji
h) preporuci učiteljice
i) preporuci knjižničarke
j) pročitanoj procjeni (kritici) knjige
k) reklami na tv, radiju, časopisu, mreži (internetu)
l) nešto drugo: _______________________
_____________________________________
8. Najinteresantnije su mi knjige koje govore o 9. Do knjiga dolazim
a) likovima moje dobi a) posudbom iz knjižnice
b) pustolovne b) posudbom od prijatelja
c) znanstveno-fantastične c) kupnjom
d) krimići d) dobivanjem na poklon
e) ljubavi e) na neki drugi način: __________________
f) dobrim djelima ______________________________________
g) nešto drugo: ________________________
10. U kući imam knjiga 11. U mojoj obitelji
a) manje od 5 a) čita: _____________________________
b) 5 – 30 _________________________________
c) 30 – 200 b) ne čita nitko
d) više od 200
12. Čitanje 13. Kada čitam,
a) obogaćuje moj duhovni život a) čitam točno i razumijem što sam pročitao/pročitala
b) jača moje kulturno postupanje b) čitam netočno i zato mi je problem razumjeti tekst
c) obogaćuje moj jezični izraz c) ponekad čitam točno, ponekad netočno, svjestan/svjesna sam toga pa ponavljam
d) pomaže oblikovanju mog pogleda na svijet d) ne znam kako čitam
e) nešto drugo: _______________________
_____________________________________
_____________________________________
14. Načinom kako čitam 15. Poboljšati način na koji čitam
a) sam zadovoljan/zadovoljna a) bih želio/željela
b) nisam zadovoljan/zadovoljna b) ne bih želio/željela
c) nisam o tome razmišljao/razmišljala c) ne znam želim li ili ne
d) nemam potrebu jer dobro čitam
16. Poboljšao/poboljšala bih svoje čitanje kad bih 17. O pročitanim knjigama razgovaram
a) više čitao/čitala kod kuće a) s prijateljima
b) kad bi netko kod kuće sa mnom čitao b) s učiteljima
c) kad bi učiteljica više vježbala čitanje sa mnom c) s roditeljima
d) kad bi prijatelji čitali sa mnom d) ni s kim
e) kad bih bio/bila član Čitateljskog kluba u knjižnici e) s nekim drugim: ___________________
f) nešto drugo: _____________________
___________________________________
___________________________________
18. Knjigu smatram dobrom ako 19. Super knjige koje sam pročitao/pročitala, su
a) govori o zanimljivoj temi _________________________________________
b) je junak sličan meni _________________________________________
c) uz nju mogu lijepo maštati _________________________________________
d) potvrđuje ono što već znam o svijetu _________________________________________
e) saznam nešto novo o svijetu oko mene
f) sam uživao u njenom čitanju
g) nešto drugo: ____________________
III. čitanje i slobodno vrijeme
20. U svoje slobodno vrijeme čitam 21. Više bih slobodnog vremena proveo/provela u čitanju
a) redovito a) kad bih znao/znala koji su naslovi meni interesantni
b) povremeno b) kad bih mogao/mogla bolje čitati
c) nikada c) kad bi i mojim prijateljima čitanje bilo «cool»
d) kad bi moj trud pri čitanju bio nagrađen
e) kad bi postojalo mjesto na kojem bi se u ugodnoj atmosferi moglo čitati
f) kad bi mi bilo jasnije kako mi čitanje može koristiti u budućnosti
g) nešto drugo: __________________________
22. Ovog sam ljeta čitao/čitala
a) knjige s lektirnog popisa
b) knjige lijepe književnosti
c) zabavne teme (križaljke, rebusi i sl.)
d) teme koje zanimaju mlade
e) časopise za mlade
f) ostale časopise i novine
g) stripove
h) e-poštu
i) chat-poruke
j) sms poruke
k) internetske (mrežne) stranice
l) priče svojoj braći
m) upute na lijekovima i namirnicama
n) upute za programiranje uređaja (tv, dvd, mobitel i sl.)
o) upute za instaliranje igrica
p) recepte za pripremanje hrane
q) auto-karte
r) prometne znakove
s) vozne redove prometala
t) natpise i reklame
u) prijevode stranih filmova na tv, ali nisam stizao/stizala pročitati prije nego su odlazili s ekrana
v) prijevode stranih filmova na tv prije nego su odlazili s ekrana
w) nešto drugo: ____________________________________________________________
23. Kada pogledam (na gornje pitanje) za što mi je sve ovog ljeta trebala vještina čitanja i kako sam je koristio, mogu zaključiti da 24. Iduće školske praznike planiram
a) mi vještina čitanja koju sam svladao/svladala pomaže da se brže i lakše snađem u životu a) čitati više nego do sada
b) bi mi dobro došlo još malo vježbanja kako bih se brže i lakše snalazio/snalazila u životu b) čitati kao i do sada
c) je čitanje nepotrebna vještina c) čitat ću manje
d) je čitanje potrebno i za korištenje suvremenim medijima d) uopće neću čitati
e) nešto drugo: ________________________
IV. školska knjižnica
25. Do sada sam školsku knjižnicu koristio/la radi
a) posudbe lektire
b) posudbe drugih knjiga lijepe književnosti
c) čitanja knjiga
d) čitanja časopisa
e) proučavanja popularno-znanstvene literature
f) proučavanja stručne literature
g) pretraživanja informacija na internetu (mreži) za školske zadatke
h) pisanja školskih zadataka na računalu
i) pisanja domaće zadaće
j) pomaganja drugim učenicima u učenju
k) igranja igrica na računalu
igranja društvenih igri
m) gledanja filmova
n) sudjelovanja u satovima iz pojedinih predmeta
o) sudjelovanja u radu izvannastavnih aktivnosti, grupa (kreativci, povijesna grupa, dramska i sl.)
p) sudjelovanja u radionicama (literarnim, likovnim, dječja prava, tolerancija i sl.)
q) razgovora s knjižničarkom
r) druženja s prijateljima
s) jednostavno samo visio u knjižnici
26. U školskoj knjižnici nisam mogao/mogla dobiti određenu knjigu koju sam tražio 27. Smatram da školska knjižnica 28. Moje potrebe koje ne zadovoljava školska knjižnica su:
a) jednom a) zadovoljava moje potrebe __________________________
b) dvaput b) ne zadovoljava moje potrebe __________________________
c) više puta c) djelomično zadovoljava __________________________
d) ne sjećam se d) nisam dovoljno upoznat/upoznata s radom školske knjižnice da bih mogao/mogla znati zadovoljava li ili ne moje potrebe __________________________


Rezultati istraživanja

Preuzimanje datoteke u fromatu .doc

Formular anketnog listića "Kultura čitanja učenika viših razreda OŠ


Vanjske poveznice

Istraživanje književnih i medijskih učeničkih interesa

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors