Komunikacija i komunikacijska tehnologija u školskoj knjižnici - Vanja Škrobica
m (Komunikacija i komunikacijska tehnologija u školskoj knjižnici premješteno na Komunikacija i komunikacijska tehnologija u školskoj knjižnici - Vanja Škrobica: jasnoća autorstva) |
m |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
− | + | ||
== Preuzimanje datoteke u fromatu ''.doc'' == | == Preuzimanje datoteke u fromatu ''.doc'' == | ||
Redak 5: | Redak 5: | ||
[[Mediji:Komunikacija_i_komunikacijska_tehnologija_u_školskoj_knjižnici.doc]] | [[Mediji:Komunikacija_i_komunikacijska_tehnologija_u_školskoj_knjižnici.doc]] | ||
+ | <center>'''STRUČNI SKUP KNJIŽNIČARA SPLITSKO - DALMATINSKE ŽUPANIJE 27. 06.''' <center> | ||
+ | |||
+ | KOMUNIKACIJA I KOMUNIKACIJSKA TEHNOLOGIJA | ||
+ | U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI | ||
+ | |||
+ | Vanja škrobica, prof. i diplomirana knjižničarka | ||
+ | Voditeljica ŽSV srednjoškolskih knjižničara | ||
+ | u Splitsko – dalmatinskoj županiji | ||
+ | |||
+ | Uvod: | ||
+ | Proces učenja u školskom (knjižničnom) okruženju nije vezan samo uz individualne napore učenika u stjecanju znanja i vještina, nego se zasniva i na društvenoj interakciji, odnosno razgovoru (kao temeljnom obliku komunikacije) između korisnika i školskog knjižničara. Uspješna i kvalitena komunikacija postaje strateška potreba suvremenog života, a poglavito obrazovanja. | ||
+ | Komunikacija je složen proces koji se sastoji od: | ||
+ | • pošiljatelja poruke | ||
+ | • primatelja poruke | ||
+ | • same poruke | ||
+ | • medija | ||
+ | • povratne informacije (feedback) | ||
+ | Knjižničar i učenik se u komunikaciji javljaju u dvije uloge: kao primatelji i kao pošiljatelji poruka. | ||
+ | Zadaće su suvremenog knjižničara ovladati različim vještinama: | ||
+ | • analitičkim | ||
+ | • organizasijskim | ||
+ | • menadžerskim | ||
+ | • problemskim (metode rješavanja problema) | ||
+ | • tehničkim | ||
+ | • komunikacijskim (socijalnim, interpersonalnim, informatičkim...) | ||
+ | Komunkacijske vještine pomažu uspostavljanju dobre i ugodne radne atmosfere, doprinose kvalitetnoj suradnji sudionika i vrsnim rezultatima u odgojno-obrazovnom procesu. | ||
+ | Za ovu prigodu više ćemo se baviti interpersonalnom komunikacijom između školskog knjižničara i učenika (s naglaskom na ulozi knjižničara kao pošoljatelja poruke), a percipirat ćemo i knjižničarske poslove kroz suvremene komunikacijske medije. | ||
+ | |||
+ | Interpersonalna komunikacija u knjižnici | ||
+ | Istraživanja pokazuju da 80 % radnog vremena otpada na komunikaciju, od čega na slušanje 45 % (efektivno 25 %), govor 30 %, čitanje 16 % i pisanje 9 %. Dojam o sugovorniku u svakodnevnom razgovoru stječemo u prvih nekoliko minuta, a am- socijalni antropolog Edward T. Hall tvrdi da cjelokupni dojam o sugovorniku stvaramo na temelju: | ||
+ | • onoga što kažu - 35% | ||
+ | • njihovog neverbalnog govora - 65% | ||
+ | Slično je i s komunikacijskim procesima u školskoj knjižnici koja se sastoji od dvije temeljne komponente: | ||
+ | • informacijsko - spoznajna | ||
+ | • socijalno - emocionalna | ||
+ | Komunikacija u knjižnici može biti: | ||
+ | • autoritarna (nadređeni položaj knjižničara) | ||
+ | • demokratska komunikacija (poštovanje osobnosti, interesa i samostalnosti sudionika u komunikaciji, odnos ravnopravnih, razvijanje demokratske kulture u atmosferi povjerenja, slobodnog izražavanja, iskrenosti, srdačnosti, kooperativnosti itd.) | ||
+ | Učenici ne traže u knjižnici isključivo pravovremenu i točnu informaciju kako bi je upotrijebili, nadogradili te dalje razvijali svoje mišljenje, stavove i ponašanje, naše škole nisu samo obrazovne, već i odgojne ustanove. Knjižničar nije samo odgovoran za davanje ili na upućivanje na informacije (obrazovni dio), već je odgovoran za odgojni moment u komunkaciji s učenikom. Zato je važno prepoznati vlastiti komunikacijski stil (pasivni, asertivni i agresivni) pa potom poraditi na verbalnim i neverbalnim vještinama. | ||
[[Predmetnica:Vanja Škrobica]] | [[Predmetnica:Vanja Škrobica]] | ||
[[Predmetnica:ŽSV SDŽ]] | [[Predmetnica:ŽSV SDŽ]] |
Inačica od 19:03, 7. veljače 2009.
Preuzimanje datoteke u fromatu .doc
Mediji:Komunikacija_i_komunikacijska_tehnologija_u_školskoj_knjižnici.doc
KOMUNIKACIJA I KOMUNIKACIJSKA TEHNOLOGIJA U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
Vanja škrobica, prof. i diplomirana knjižničarka Voditeljica ŽSV srednjoškolskih knjižničara u Splitsko – dalmatinskoj županiji
Uvod: Proces učenja u školskom (knjižničnom) okruženju nije vezan samo uz individualne napore učenika u stjecanju znanja i vještina, nego se zasniva i na društvenoj interakciji, odnosno razgovoru (kao temeljnom obliku komunikacije) između korisnika i školskog knjižničara. Uspješna i kvalitena komunikacija postaje strateška potreba suvremenog života, a poglavito obrazovanja. Komunikacija je složen proces koji se sastoji od: • pošiljatelja poruke • primatelja poruke • same poruke • medija • povratne informacije (feedback) Knjižničar i učenik se u komunikaciji javljaju u dvije uloge: kao primatelji i kao pošiljatelji poruka. Zadaće su suvremenog knjižničara ovladati različim vještinama: • analitičkim • organizasijskim • menadžerskim • problemskim (metode rješavanja problema) • tehničkim • komunikacijskim (socijalnim, interpersonalnim, informatičkim...) Komunkacijske vještine pomažu uspostavljanju dobre i ugodne radne atmosfere, doprinose kvalitetnoj suradnji sudionika i vrsnim rezultatima u odgojno-obrazovnom procesu. Za ovu prigodu više ćemo se baviti interpersonalnom komunikacijom između školskog knjižničara i učenika (s naglaskom na ulozi knjižničara kao pošoljatelja poruke), a percipirat ćemo i knjižničarske poslove kroz suvremene komunikacijske medije.
Interpersonalna komunikacija u knjižnici Istraživanja pokazuju da 80 % radnog vremena otpada na komunikaciju, od čega na slušanje 45 % (efektivno 25 %), govor 30 %, čitanje 16 % i pisanje 9 %. Dojam o sugovorniku u svakodnevnom razgovoru stječemo u prvih nekoliko minuta, a am- socijalni antropolog Edward T. Hall tvrdi da cjelokupni dojam o sugovorniku stvaramo na temelju: • onoga što kažu - 35% • njihovog neverbalnog govora - 65% Slično je i s komunikacijskim procesima u školskoj knjižnici koja se sastoji od dvije temeljne komponente: • informacijsko - spoznajna • socijalno - emocionalna Komunikacija u knjižnici može biti: • autoritarna (nadređeni položaj knjižničara) • demokratska komunikacija (poštovanje osobnosti, interesa i samostalnosti sudionika u komunikaciji, odnos ravnopravnih, razvijanje demokratske kulture u atmosferi povjerenja, slobodnog izražavanja, iskrenosti, srdačnosti, kooperativnosti itd.)
Učenici ne traže u knjižnici isključivo pravovremenu i točnu informaciju kako bi je upotrijebili, nadogradili te dalje razvijali svoje mišljenje, stavove i ponašanje, naše škole nisu samo obrazovne, već i odgojne ustanove. Knjižničar nije samo odgovoran za davanje ili na upućivanje na informacije (obrazovni dio), već je odgovoran za odgojni moment u komunkaciji s učenikom. Zato je važno prepoznati vlastiti komunikacijski stil (pasivni, asertivni i agresivni) pa potom poraditi na verbalnim i neverbalnim vještinama.