http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Knji%C5%BEnica_u_novom_nastavnom_planu_i_programu_osnovne_%C5%A1kole_-_Biserka_%C5%A0u%C5%A1nji%C4%87&feed=atom&action=historyKnjižnica u novom nastavnom planu i programu osnovne škole - Biserka Šušnjić - Povijest promjena2024-03-29T14:35:18ZPovijest promjena ove stranice na wikijuMediaWiki 1.18.2http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Knji%C5%BEnica_u_novom_nastavnom_planu_i_programu_osnovne_%C5%A1kole_-_Biserka_%C5%A0u%C5%A1nji%C4%87&diff=4635&oldid=prevJosip65: Knjižnica u novom nastavnom planu i programu osnovne škole premješteno na Knjižnica u novom nastavnom planu i programu osnovne škole - Biserka Šušnjić: auator u naslov2007-04-20T14:45:30Z<p>Knjižnica u novom nastavnom planu i programu osnovne škole premješteno na Knjižnica u novom nastavnom planu i programu osnovne škole - Biserka Šušnjić: auator u naslov</p>
<table class='diff diff-contentalign-left'>
<tr valign='top'>
<td colspan='1' style="background-color: white; color:black;">←Starija inačica</td>
<td colspan='1' style="background-color: white; color:black;">Inačica od 14:45, 20. travnja 2007.</td>
</tr></table>Josip65http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Knji%C5%BEnica_u_novom_nastavnom_planu_i_programu_osnovne_%C5%A1kole_-_Biserka_%C5%A0u%C5%A1nji%C4%87&diff=2442&oldid=prevJosip65 u (test) 18:39, 16. prosinca 2006.2006-12-16T18:39:34Z<p></p>
<table class='diff diff-contentalign-left'>
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr valign='top'>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">←Starija inačica</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">Inačica od 18:39, 16. prosinca 2006.</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno">Redak 257:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Redak 257:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">== Preuzimanje datoteke u formatu ''.ppt'' ==</ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div><del style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">== Preuzimanje datoteke u formatu ''ppt'' ==</del></div></td><td colspan="2"> </td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Media:Knjižnični_odgoj_i_obrazovanje_u_novom_NPP-u_osnovne_škole.ppt|Knjižnica u novom nastavnom planu i programu osnovne škole]]</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Media:Knjižnični_odgoj_i_obrazovanje_u_novom_NPP-u_osnovne_škole.ppt|Knjižnica u novom nastavnom planu i programu osnovne škole]]</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
</table>Josip65http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Knji%C5%BEnica_u_novom_nastavnom_planu_i_programu_osnovne_%C5%A1kole_-_Biserka_%C5%A0u%C5%A1nji%C4%87&diff=2369&oldid=prevJosip Rihtarić u (test) 12:18, 15. prosinca 2006.2006-12-15T12:18:41Z<p></p>
<a href="http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Knji%C5%BEnica_u_novom_nastavnom_planu_i_programu_osnovne_%C5%A1kole_-_Biserka_%C5%A0u%C5%A1nji%C4%87&diff=2369&oldid=2296">Prikaži promjene</a>Josip Rihtarićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php?title=Knji%C5%BEnica_u_novom_nastavnom_planu_i_programu_osnovne_%C5%A1kole_-_Biserka_%C5%A0u%C5%A1nji%C4%87&diff=2296&oldid=prevJosip Rihtarić u (test) 14:20, 8. prosinca 2006.2006-12-08T14:20:49Z<p></p>
<p><b>Nova stranica</b></p><div>{{Predložak:Nedovršeno}}<br />
<br />
<br />
== Knjižnični odgoj i obrazovanje u novom NPP osnovne škole ==<br />
<br />
Biserka Šušnjić, prof., viša savjetnica<br />
Agencija za odgoj i obrazovanje<br />
<br />
Varaždin, 17. studenoga 2007.<br />
<br />
== UVOD u NPP prema HNOS-u ==<br />
<br />
• Knjižničar > stručni suradnik (!?)<br />
• Poseban program: Informacijska pismenost i poticanje čitanja<br />
• Knjižnica: informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte škole<br />
• Potpora: nastavne i izvannastavne aktivnosti, slobodno vrijeme (istraživanja, kritičko razmišljanje, kreativnost, socijalne vještine, ugodno ozračje ...)<br />
• Cilj: pristup izvorima informacija i znanja > iskustveno učenje > kreativnost > užitak čitanja > demokratsko građanstvo<br />
<br />
== Knjižničar ==<br />
<br />
• Profesionalac (komunikacija, korisničke potrebe, informacijska pismenost ...)<br />
• Potiče stvaralaštvo (učenici, učitelji, osobno)<br />
• Potiče samostalnost učenika<br />
• Partner (učenici, učitelji, roditelji)<br />
<br />
== Knjižnica – metodičko središte ? ==<br />
<br />
• Metode djelotvornog učenja (uspjeh za svakog učenika): istraživanje, rješavanje problema, informacijska pismenost (razumijevanje i uporaba informacija - klasični izvori, suvremena tehnologija), stvaralačko i kritičko mišljenje (!); cjeloživotno učenje (snalaženje u knjižnicama, elektroničkim bazama podataka ...)<br />
• stvaranje čitatelja > profesionalni napredak, slobodno vrijeme<br />
• timski rad > međupredmetno povezivanje > rasterećenje<br />
<br />
== Timski rad > rasterećenje ==<br />
<br />
• zajedničko planiranje tema<br />
• realizacija nastavnog sata sa zadanom temom<br />
• izrada referata ili uradaka na zadanu temu<br />
• provođenje projekata<br />
• uvodni satovi iz pojedinih predmeta, tema ili cjelina<br />
• organiziranje predavanja i radionica za učenike, učitelje ili roditelje…<br />
• satovi sinteze iz pojedinih cjelina i prezentacija projekata<br />
<br />
== Knjižnične djelatnosti ==<br />
<br />
• Neposredna odg.-obr. djelatnost<br />
• Stručno-knjižnična djelatnost<br />
• Kulturna i javna djelatnost<br />
<br />
<br />
== Pravo na informacije: ==<br />
<br />
• Osiguranje pristupa izvorima<br />
informacija (intelektualno i fizički)<br />
Odgojno-obrazovne zadaće<br />
• Izravno (korisnik – knjižničar)<br />
• Neizravno (suradnja u pripremi i ostvarenju odg.-obraz. aktivnosti)<br />
<br />
== Potpora knjižnice ==<br />
<br />
<br />
== Izvor informacija za: ==<br />
<br />
• Referate, seminarske radove, domaće zadaće, veće projekte<br />
• Predavanja i radionice za učitelje i roditelje<br />
• Radionice za djecu s teškoćama u čitanju i pisanju<br />
• Programi grupa slobodnih aktivnosti (voditelji drugi učitelji)<br />
<br />
== Oblici aktivnosti ==<br />
<br />
• Radionice (skupine učenika, razredni odjeli, individualno, učenici s posebnim potrebama)<br />
• Nastavni dan u školskoj knjižnici <br />
• Izložbe, preporučni popisi<br />
• Susreti sa zanimljivim osobama<br />
• Predavanja, tribine, radionice za učenike i / ili roditelje, predstavljanje knjiga<br />
• Čitateljski klubovi<br />
• Projekti <br />
<br />
== Dječja prava u knjižnici ==<br />
<br />
• Pravo na obrazovanje, pristup informacijama, izražavanje mišljenja i osjećaja, odlučivanje<br />
• Informiranje o pravima i zaštiti prava<br />
• Predlagati sadržaje, metode i oblike rada<br />
• Osnovna zadaća: poticati potrebu za pisanim izvorima i ostalim vrstama knjižnične građe, razvijati čitalačke vještine i navike te osnove informacijske pismenosti i informacijske vještine koje su preduvjet za učinkovito pretraživanje informacija.<br />
• Svijest o informacijskim i čit. potrebama<br />
<br />
== Samostalnost učenika ==<br />
<br />
• Snalaženje u uporabi informacijskih izvora<br />
• Poznavanje knjižnica (građa, klasifikacijska načela, katalozi, bibliografije, referentne zbirke...)<br />
• Čitateljske vještine<br />
• Informacijska pismenost<br />
• Budući građanin: aktivan, obrazovan, humanist, komunikacijski vješt, poznaje prava – preuzima odgovornost, društveno aktivan<br />
Knjižnična informacijska znanja<br />
• Treba ih planirati i programirati s drugim područjima u NPP<br />
• Pratiti ostvarenje<br />
• Vrjednovati rezultate<br />
• Ugraditi rezultate u nove planove<br />
<br />
<br />
== Knjižnični odgoj i obrazovanje ==<br />
<br />
Cilj poučavanja: privikavanje na prostor i ozračje,<br />
pozitivan stav prema knjizi, knjižnici; razvoj različitosti; aktivni čitatelj<br />
Omogućiti učenicima da na temama iz područja informacijskog odgoja i obrazovanja steknu znanja, sposobnosti, vještine, stavove i vrijednosti kao temelj za učenje cijeloga života (rješavanje informacijskog problema u 6 koraka, pretraživanje knjižničnih baza podataka, oblikovanje sažetka, vrjednovanje informacija na mrežnim stranicama, uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije...)<br />
<br />
== Način ostvarenja: ==<br />
<br />
• Korelacijski, interdisciplinarno, individualizirano<br />
<br />
== Načela poučavanja KIP-a (rasterećenje) ==<br />
<br />
• Metode poučavanja koje aktiviraju učenike i omogućuju izbor (učenje na informacijskim izvorima, projektna metoda, istraživačko učenje, višesmjerna komunikacija ...)<br />
• Timski rad s učiteljima i učenicima u planiranju, provođenju, bilježenju i vrjednovanju projektnog ciklusa obrazovanja (međupredmetno povezivanje, uporaba različitih medija...- istraživačko učenje pretpostavlja informacijsku pismenost)<br />
Načela poučavanja (2)<br />
• Suradnja s institucijama iz okruženja (otvaranje odgojno-obrazovnih ustanova prema socijalnom okruženju, usmjerenost prema području zapošljavanja)<br />
• Partnerstvo institucija (fakulteti, škole, Agencija)<br />
• Obrazovanje i stalno stručno usavršavanje profesora i stručnih suradnika (pravo i obveza!)<br />
<br />
1. razred<br />
Tema: Knjižnica – mjesto poticanja čitalačke i informacijske pismenosti<br />
Ključni pojmovi: školska knjižnica, školski knjižničar, slikovnica, knjiga<br />
• Obrazovna postignuća: upoznati knjižnični prostor i školskoga knjižničara, izvore znanja i čemu oni služe; naučiti posuđivati, čuvati i vraćati knjige na vrijeme; razvijati sposobnost promatranja, zapažanja i slobodnog iznošenja vlastitog mišljenja; razlikovati knjižnicu od knjižare <br />
2. razred <br />
• 1. Tema : Dječji časopisi <br />
Ključni pojmovi : poučno-zabavni list, mjesečnik, naslovnica, rubrika <br />
Obrazovna postignuća : prepoznati i imenovati dječje časopise; razlikovati dječji tisak od dnevnog tiska i časopisa; prepoznati rubriku i odrediti poučava li nas ili zabavlja; razlikovati časopise prema vremenu izlaženja; čitati dječje časopise <br />
2. razred<br />
• 2. Tema : Jednostavni književni oblici <br />
Ključni pojmovi : kratka priča, bajka<br />
Obrazovna postignuća: ponoviti naučena znanja o knjižnici iz prvog razreda te naučiti samostalno se orijentirati u knjižnici i pronaći željenu knjigu; naučiti kako je knjiga opremljena (hrbat, korice, knjižni blok); osnovna komunikacija s književnoumjetničkim tekstovima na razini prepoznavanja; doživjeti knjigu kao motivacijsko sredstvo za različite aktivnosti pričanjem priča i bajki u knjižnici; naučiti aktivno slušati; usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik<br />
3. razred<br />
• Tema: Put od autora do čitatelja<br />
Ključni pojmovi: knjiga, autor, ilustrator, prevoditelj <br />
Obrazovna postignuća: imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige; prepoznati dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik); znati pronaći podatke u knjizi; samostalno čitati književnoumjetničke tekstove<br />
3. razred<br />
2. Tema: Mjesna (gradska/narodna) knjižnica <br />
Ključni pojmovi: mjesna knjižnica<br />
Obrazovna postignuća: posjetom knjižnici izvan škole razlikovati odjele mjesne knjižnice; poznavati aktivnosti knjižnice s ciljem poticanja čitanja i uporabe knjižnice u učenju i kreativnom korištenju slobodnog vremena<br />
4. razred<br />
1. Tema: Referentna zbirka - priručnici<br />
Ključni pojmovi: enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas<br />
Obrazovna postignuća: poznavati referentnu zbirku i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja; prepoznati referentnu zbirku na različitim medijima; znati pronaći, izabrati te primijeniti informaciju<br />
4. razred<br />
2. Tema: Književno-komunikacijsko-informacijska kultura<br />
Ključni pojmovi: književnoumjetnička djela, znanstveno-popularna i stručna literatura, čitalačka kultura<br />
Obrazovna postignuća: razlikovati književni tekst od znanstveno-popularnog i stručnog; osjećati ljepotu književne riječi i spoznati njezinu vrijednost u životu čovjeka; služiti se znanstveno-popularnim tekstom<br />
Područje rada: 5. – 8. razreda <br />
svijet informacija > procjena kvalitete > osobna odgovornost<br />
5 . razred <br />
1. Tema : Časopisi – izvori novih informacija <br />
Ključni pojmovi : znanost, struka, sažetak<br />
Obrazovna postignuća: uočiti područja ljudskoga znanja; prepoznati i imenovati znanosti, zapaziti njihovo grananje; čitati tekst iz časopisa s razumijevanjem i znati ga prepričati<br />
2. Tema: Organizacija i poslovanje školske knjižnice<br />
Ključni pojmovi: signatura, autorski i naslovni katalog<br />
Obrazovna postignuća: učenik zna pronaći knjigu na polici uz pomoć signature; zna objasniti kataložni opis i pronaći knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnoga kataloga; za svoj upit zna se obratiti i gradskoj/narodnoj knjižnici<br />
6. razred <br />
• Tema: Samostalno pronalaženje informacija<br />
Ključni pojmovi: uvod u UDK , popularno-znanstvena i stručna literatura<br />
Obrazovna postignuća: razumjeti sustav Univerzalne decimalne klasifikacije kojom se klasificiraju znanstveno-popularna i stručna djela i prema njoj znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici; služiti se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko-istraživačke i projektne nastave<br />
2. Tema: Predmetnica – put do informacije<br />
Ključni pojmovi: katalog, predmetnica, zbirke u knjižnici<br />
Obrazovna postignuća: samostalno rabiti predmetnicu, izabrati tehnike rada, načine pretraživanja i izvore informacija za rješavanje problemsko-istraživačkih zadaća <br />
7. razred <br />
1. Tema : Časopisi na različitim medijima <br />
Ključni pojmovi : tiskani i elektronički časopis, autorstvo, citat<br />
Obrazovna postignuća: izabrati i uporabiti podatke iz različitih časopisa pri oblikovanju informacija; znati citirati, pronaći citat i uporabiti ga; usvojiti citiranje literature pri izradi referata ili zadaća istraživačkog tipa; razumjeti važnost i svrhu pravilnog citiranja literature u tijeku pisanja samostalnog rada; usvojiti pojam autorstva (poštivati intelektualno vlasništvo u uporabi i kreiranju informacija) <br />
2. Tema: On-line katalozi <br />
Ključni pojmovi: e-katalog ili on-line katalog<br />
Obrazovna postignuća: pretraživati fondove knjižnica putem e-kataloga; znati pronaći odgovor na pitanje ima li određena knjižnica neku jedinicu knjižnične građe, koliko ih ima i koji im je trenutačni status; samostalno uočiti koje knjige nekog autora ima knjižnica; pretraživati pomoću UDK oznake i pomoću predmetnice; prepoznati školsku knjižnicu kao dio globalne informacijske mreže te vrijednost kvalitetne informacije u svakodnevnom životu<br />
8. razred <br />
1. Tema: Sustav i uloga pojedinih vrsta knjižnica <br />
Ključni pojmovi: Nacionalna i sveučilišna knjižnica, narodna, specijalna i školska knjižnica; on-line katalog i on-line informacija<br />
Obrazovna postignuća: razumjeti sustav i poslovanje pojedinih vrsta knjižnica u RH i u svijetu; znati samostalno pretraživati fondove knjižnica e-katalogom radi pronalaženja jedinica knjižne građe ili izvora informacija za samostalnu izradu učeničkog rada <br />
2. Tema: Uporaba stečenih znanja <br />
Ključni pojmovi: znanje, informacija, cjeloživotno učenje<br />
Obrazovna postignuća: usustaviti stečeno znanje u međupredmetnom povezivanju knjižnično-informacijskih znanja s drugim predmetima; čitati s razumijevanjem i prepričavati vlastitim riječima; raditi bilješke i pisati sažetak; primijeniti stečena znanja i vještine u svrhu cjeloživotnog učenja<br />
<br />
== Realizacija programa knjižničnog odgoja i obrazovanja ==<br />
<br />
• Broj i redoslijed tema nije propisan – ovise o sposobnosti i znanju učenika i o uvjetima rada<br />
• Teme ostvarivati na načine koji aktivno uključuju učenike, potiču njihovu znatiželju i kreativnost.<br />
• Sadržaji programa se mogu izvoditi u školskoj knjižnici, informatičkoj učionici, razredu, višenamjenskom ili nekom drugom prostoru u školi ili izvan nje.<br />
Realizacija<br />
• trajno utvrđivanje i proširivanje znanja na različitim stupnjevima obrazovanja (horizontalno i vertikalno), u različitim područjima i sadržajima<br />
• teme se mogu ostvariti korelacijom s bilo kojim područjem iz školskog programa<br />
• prihvaća se i program medijske kulture u hrvatskom jeziku<br />
• prostor za kulturne i javne programe<br />
• suradnja s ustanovama za organizirani rad s djecom u slobodnom vremenu<br />
Vrjednovanje i samovrjednovanje<br />
Cilj: <br />
Ř Knjižničar koji poticajno djeluje na razvoj učenika<br />
Ř Učenik koji ima potrebu učiti, razvijati svoje mogućnosti i zadovoljavati svoje interese<br />
Ř Učenik koji ima pozitivnu sliku o sebi<br />
Elementi razumijevanja procesa<br />
• Jesu li planirani zadaci u funkciji zadovoljavanja potreba i interesa učenika, razvojno orijentirani (socijalizacija, emocije, kreativnost ...)<br />
• Kako su zadaci operacionalizirani (izgradnja samopouzdanja; imati potrebu učiti...)<br />
• Okruženje (poticajno, razvojno; kakva su sredstva i pomagala pripremljena, koliko su ih učenici iskoristili, jesu li poticani da ih iskoriste..)<br />
<br />
== KOMUNIKACIJA ==<br />
<br />
Ř Jasne poruke, verbalna i neverbalna komunikacija u skladu<br />
Ř Odnos prema učeniku (odgovarati na napredak djeteta JA-porukama) – razine: učitelj, učenik; poticanje učenika na suradnju; pitanja otvorenog tipa, problemska<br />
Učiniti proces učenja vidljivim (dokumentirati – učenik dokumentira promjene: što mu je važno, što je naučio, otvorene bilješke)<br />
Slika o sebi!<br />
KOMUNIKACIJA (2)<br />
• Rješava li učenik probleme (daje li mu učitelj mogućnost da sam rješava probleme ... )<br />
• Davati individualiziranu povratnu informaciju<br />
<br />
<br />
== MATERIJALI: ==<br />
<br />
• Otvorenost<br />
• Primjerenost (preteško / prelagano)<br />
• Raznovrsnost<br />
• Količina<br />
KOMUNIKACIJA UČENIKA (sudjelovanje i uključenost?)<br />
• Pojedinačna, grupna, kvaliteta komunikacije (suradnja; tko je izvor informacija – učitelj, učenici međusobno...)<br />
• Vještina djece u komunikaciji: međusobno se infomiraju, pitaju, zaključuju, rješavaju probleme<br />
• Potiče li nastavnik komunikaciju (usmjerava li učenika prema učeniku?; postotak uključenosti učenika (je li netko zanemaren, neaktivan?)<br />
KOMUNIKACIJA<br />
• Emocionalni aspekt: JA-poruke (prepoznaje se odnos nastavnika prema učeniku: «jako sam zadovoljan!»)<br />
• Što misliš da bi još mogao napraviti? Ja sam zadovoljna, jesi li ti zadovoljan? (NE: to nisi ...DA: to jesi ..., a možeš li još ...)<br />
• Uvažavanje inicijative i mišljenja djece (poticanje)<br />
• Uvažavanje elementarnih potreba (kreativno ih zadovoljiti!)<br />
PROCJENA KVALITETE<br />
• Počinje određivanjem ciljeva (očekivanja: sadržaji, razine obrade, vještine i sposobnosti; operativno i zorno = opisani aktivnostima učenika koje se mogu izravno pratiti i mjeriti)<br />
• Poticati da učenici sami zaključuju<br />
• Napraviti samoprocjenu*: 1. moja uloga, 2. djeca (procjenitelj, slušač, komunikator, planer, pomagač – niti previše, niti premalo – previše prerasta u dominaciju!)<br />
POTICANJE<br />
Pratiti uporabu izraza koji potiču istraživanje, zaključivanje, podižu samopouzdanje, problemskih pitanja (količinski i djelovanje):<br />
<br />
• To si vrlo dobro primijetio, zaključio...Što misliš može li se još...<br />
• Pitaj ... on/Ona to jako dobro zna.<br />
• Što je tu za tebe važno, što si naučio (zapisati - otvorene bilješke mogu se nastaviti u svakom trenutku)<br />
POTICANJE<br />
• Što o tome mislite? Kako se osjećate? Kako biste to riješili u paru?<br />
• Mislite li da je to prelako/ preteško?<br />
• Riješite s prijateljima<br />
• Ja sam vrlo zadovoljna. Jeste li i vi? Što biste još mogli učiniti?<br />
• Čini se da ti je to važno?<br />
• JA-poruke ostavljaju djetetu odgovornost za promjenu ponašanja<br />
Važna postignuća: <br />
• Program knjižničnog odgoja i obrazovanja kao pretpostavka za osiguranje standarda prostora, opreme i radne norme profesionalnog knjižničara<br />
• Načela suradnje, timskoga planiranja i ostvarenja zadaća<br />
• Osamostaljivanje kroz rad na izvorima > cjeloživotno učenje<br />
Vrjednovanje<br />
• Snimati se i uzajamno analizirati (djelujemo li poticajno, usmjereno prema svakom učeniku; jesu li učenici uključeni u cijeli proces, a roditelji, kolege? Znaju li točno koja su nam očekivanja? Omogućujemo li dovoljno ponavljanja i kritičkog razmišljanja? Potičemo li kreativnost? ...)<br />
? ? ? ! !<br />
• pojašnjenja NPP OŠ prema HNOS-u (cjelina!) u odnosu na načela prihvaćenog knjižničnog odgoja i obrazovanja?<br />
<br />
<br />
== Literatura ==<br />
<br />
• Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje, 2006. –program edukacije <br />
• Nastavni plan i program za osnovnu školu, Zagreb : Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH, 2006.<br />
• Znanjem do znanja : prilog metodici rada školskoga knjižničara / J. Lovrinčević, D. Kovačević, J. Lasić-Lazić, M. Banek- Zorica. Zagreb, Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu, 2005.<br />
Hvala Vam i sretno!<br />
<br />
<br />
<br />
== Preuzimanje datoteke u formatu ''ppt'' ==<br />
[[Media:Knjižnični_odgoj_i_obrazovanje_u_novom_NPP-u_osnovne_škole.ppt|Knjižnica u novom nastavnom planu i programu osnovne škole]]<br />
<br />
[[Predmetnica:SVŠKVŽŽ]]<br />
[[Predmetnica:HNOS]]<br />
[[Predmetnica:Biserka Šušnjić]]</div>Josip Rihtarić