Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Dojmovi o radionici E-learning - Boris Popinjač

Izvor: UDK02
Inačica od 12:17, 8. travnja 2009. koju je unio/unijela Josip65 (Razgovor | doprinosi)
(razl) ←Starija inačica | vidi trenutačnu inačicu (razl) | Novija inačica→ (razl)
Skoči na: izbornici, traži

radionica br.7. PRIMJENA E-UČENJA U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Sukladno ovogodišnjoj temi Proljetne škole, zagrebačka G7 grupa srednjoškolskih knjižničara s tvrtkom Cognita i gosp. Sašom Dumićem za ovu je prigodu pripremila uradak u kojem je "e-learning" metodom obrađena tema referentne zbirke školske knjižnice. Točnije, za učenike srednjih škola ova je grupa pripremila i metodički obradila, a suradnička tvrtka darovala potrebne softverske alate (programe) za obradu nastavne jedinice "enciklopedije". Tridesetak znatiželjnih polaznika radionice trebali su nakon pojašnjenja i spoznaje što je to "e-učenje" te prezentacije našeg uratka i sami napraviti sadržaj i metodičku pripravu za nastavnu jedinicu "rječnici". Definicija naziva i podjela na vrste bila je jednaka za sve četiri grupe u koje su polaznici bili podijeljeni. Njihov zadatak sastojao se iz dva koraka:

1. odrediti dobnu grupu za koju se nastavna jedinica odnosi i definirati cilj

2. koristeći se vlastitim iskustvima i spoznajama s prethodne prezentacije uratka G7, odrediti potrebne metodičke sadržaje (u dva koraka) za prezentaciju ove nastavne jedinice Istovremeno, članovi G7 koordinirali su i usmjeravali aktivnosti svih grupa kako bi uspješno apsolvirali dobivene zadatke. Nakon svakog koraka predstavnici grupa prezentirali su ostalim sudionicima radionice njihov uradak. Ova radionica pokazala je kako se ista nastavna jedinica može obraditi na više načina ovisno o dobnoj skupini učenika te stručnosti i motivaciji nastavnika. Zbog svoje interaktivnosti, brojnih ilustracija i raznolikosti rješenja, zanimljiva je za učenje i jednostavna za pamćenje. Nastavnik prestaje predavati i postaje koordinator koji se aktivira samo u trenucima kad se pojavi neki problem koji učenici ne mogu sami riješiti. "e-učenje" je metoda koja se bez dvojbe može primijeniti u svim nastavnim predmetima osnovne i srednje škole pa tako i prezentaciji sadržaja školske knjižnice. Za obradu nastavne jedinice potrebno je izdvojiti više vremena, ali zato je primjena iste neograničena. Sve aktivnosti, sadržaj i podjela zaduženja ove radionice mogu se vidjeti u hodogramu koji je grupa pripremila za polaznike, a nalazi se u prilogu ovog izvješća. Svaki polaznik radionice dobio je uradak grupe G7 u kojoj je obrađena nastavna jedinica "enciklopedije" kako bi ga mogle primijeniti u svojoj sredini. Iako je predviđeno vrijeme od dva sata bilo kratko da bi se spoznali svi tehnički detalji ove metode učenja, dojmovi sudionika su beziznimno pozitivni.

DOJMOVI

X-Envelope-Sender: ebb-knjiznica@bj.t-com.hr From: "Ebbknjiznica" <ebb-knjiznica@bj.t-com.hr> To: "BORIS POPINJAC" <bpopinja@public.srce.hr> Subject: POZDRAV Date: Fri, 7 Apr 2006 18:45:09 +0200 X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158 Poštovani ,

zahvaljujem na e-mailu i na Vašemu uratku. Prvom ću ga prilikom pokazati svojim kolegama i učenicima. Hvala Vam i na radionici koju ste održali u Šibeniku jer mi je nakon nje konačno postalo jasno što je e-učenje.

Srdačan pozdrav svim članovima G7 skupine!

Alica Bačeković školska knjižnica Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar etode učenja, dojmovi sudionika su beziznimno pozitivni.

Slika prikazuje jedan od osam interaktivnih slajdova uratka G7
Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors