Školska knjižnica OŠ SUNJA, SUNJA
Redak 41: | Redak 41: | ||
<!-- ***** kako se mijenjao fond, prostor i ostale karakteristike školske knižnice ***** --> | <!-- ***** kako se mijenjao fond, prostor i ostale karakteristike školske knižnice ***** --> | ||
| Povijest školske knjižnice= Nekadašnja sunjska osnovna škola sagrađena je 1836. godine u centru mjesta, a đacima je služila sve do 1977. godine kad se zbog oštećenja i opasnosti zabranjuje rad u njoj. Rad se nastavlja na mjestu ove škole, u jednokatnici s dvije velike učionice, ali tek 1982. godine nastaje nova zgrada Osnovne škole Sunja, a s njom i naša današnja knjižnica. No, nakon samo devet godina počeo je rat i knjižnica biva pogođena s 18 razornih projektila. Škola, odnosno nastava dva je puta (1991./1992. i 1993./1994., 1994./1995.) dislocirana u Gušće, potom se vraća u Sunju. | | Povijest školske knjižnice= Nekadašnja sunjska osnovna škola sagrađena je 1836. godine u centru mjesta, a đacima je služila sve do 1977. godine kad se zbog oštećenja i opasnosti zabranjuje rad u njoj. Rad se nastavlja na mjestu ove škole, u jednokatnici s dvije velike učionice, ali tek 1982. godine nastaje nova zgrada Osnovne škole Sunja, a s njom i naša današnja knjižnica. No, nakon samo devet godina počeo je rat i knjižnica biva pogođena s 18 razornih projektila. Škola, odnosno nastava dva je puta (1991./1992. i 1993./1994., 1994./1995.) dislocirana u Gušće, potom se vraća u Sunju. | ||
+ | |||
Sudbinu škole prati i školska knjižnica. Knjige su vjerno čuvane, a većina njim tijekom rata bila je spremljena u prostoriju pokraj kotlovnice – gdje su i preživjele. | Sudbinu škole prati i školska knjižnica. Knjige su vjerno čuvane, a većina njim tijekom rata bila je spremljena u prostoriju pokraj kotlovnice – gdje su i preživjele. | ||
Iako je školska zgrada popravljana uz pomoć zaposlenika škole i tadašnjih prosvjetnih struktura u Sisku, problemi prokišnjavanja nisu se mogli riješiti. Uništen je namještaj, zidovi, podovi, nastavna sredstva i oprema te je postojala stalna opasnost od strujnog udara u vlažnim utičnicama i prekidačima. | Iako je školska zgrada popravljana uz pomoć zaposlenika škole i tadašnjih prosvjetnih struktura u Sisku, problemi prokišnjavanja nisu se mogli riješiti. Uništen je namještaj, zidovi, podovi, nastavna sredstva i oprema te je postojala stalna opasnost od strujnog udara u vlažnim utičnicama i prekidačima. | ||
Godine 2003. učenje je opet izvan doma – u Komarevu, ali ovaj put zbog obnove škole. Knjige su privremeno bile preseljene u zgradu Općine Sunja da bi u ožujku 2004. bile vraćene, kad se i učenici napokon vraćaju u svoju, novu, lijepu i prostranu školu. | Godine 2003. učenje je opet izvan doma – u Komarevu, ali ovaj put zbog obnove škole. Knjige su privremeno bile preseljene u zgradu Općine Sunja da bi u ožujku 2004. bile vraćene, kad se i učenici napokon vraćaju u svoju, novu, lijepu i prostranu školu. | ||
+ | |||
Blaženka Gašparović knjižničarka je koja je u ovoj knjižnici dočekala svoju mirovinu, ali i koja je, zajedno sa zaposlenicima ove škole, proživjela strahote rata i uništavanja. Nakon nje dolazi Silvija Špoljar, a početkom 2009. odlazi na bolovanje i porodiljski dopust. Trenutačno ju zamjenjuje Martina Filipović. | Blaženka Gašparović knjižničarka je koja je u ovoj knjižnici dočekala svoju mirovinu, ali i koja je, zajedno sa zaposlenicima ove škole, proživjela strahote rata i uništavanja. Nakon nje dolazi Silvija Špoljar, a početkom 2009. odlazi na bolovanje i porodiljski dopust. Trenutačno ju zamjenjuje Martina Filipović. | ||
Redak 55: | Redak 57: | ||
| životopis knjižničara= | | životopis knjižničara= | ||
| aktivnosti i događanja= U knjižnici OŠ Sunja aktivnosti i događanja vrlo su raznovrsni. Ova školska knjižnica vrlo je posjećivana. Većina učenika OŠ Sunja ima lijepu naviku svakodnevnog navraćanja u knjižnicu. Učenici svraćaju svaki odmor da bi prelistavali razne knjige (većinom iz referentne zbirke), čitali dječje časopise (čiji su novi brojevi uvijek izloženi i dostupni učenicima), da bi se igrali raznim društvenim igrama, kartali didaktičkim kartama ili, jednostavno, međusobno se družili. Svoje slobodne sate i vrijeme do početka nastave ili vrijeme poslije nastave do polaska autobusa također provode u knjižnici. | | aktivnosti i događanja= U knjižnici OŠ Sunja aktivnosti i događanja vrlo su raznovrsni. Ova školska knjižnica vrlo je posjećivana. Većina učenika OŠ Sunja ima lijepu naviku svakodnevnog navraćanja u knjižnicu. Učenici svraćaju svaki odmor da bi prelistavali razne knjige (većinom iz referentne zbirke), čitali dječje časopise (čiji su novi brojevi uvijek izloženi i dostupni učenicima), da bi se igrali raznim društvenim igrama, kartali didaktičkim kartama ili, jednostavno, međusobno se družili. Svoje slobodne sate i vrijeme do početka nastave ili vrijeme poslije nastave do polaska autobusa također provode u knjižnici. | ||
+ | |||
Osim nabrojenih aktivnosti, svoje vrijeme slobodno od nastave neki učenici rabe da bi napisali domaću zadaću ili uz pomoć literature i knjižničara pišu seminarske radove, referate ili rade plakate. Učenici se tako uče snalaziti u knjižnici, među knjigama i u moru informacija te se potiču na suradnju s knjižničarom i na traženje odgovora i pomoći u knjižnici čime pak stječu naviku i slobodu dolaženja. | Osim nabrojenih aktivnosti, svoje vrijeme slobodno od nastave neki učenici rabe da bi napisali domaću zadaću ili uz pomoć literature i knjižničara pišu seminarske radove, referate ili rade plakate. Učenici se tako uče snalaziti u knjižnici, među knjigama i u moru informacija te se potiču na suradnju s knjižničarom i na traženje odgovora i pomoći u knjižnici čime pak stječu naviku i slobodu dolaženja. | ||
+ | |||
Osim tih svakodnevnih aktivnosti u knjižnici, svi se blagdani, praznici i ostali važniji datumi prigodno obilježavaju. Prigodno obilježavamo mjesec knjige, a u tradiciju uvodimo i malu božićnu radionicu. Djeca različite dobi i članovi mladih knjižničara za knjižnicu izrađuju razne božićne ukrase od kolaža, a pod vodstvom knjižničarke, djeca su izrađivala i ukrase od voska. | Osim tih svakodnevnih aktivnosti u knjižnici, svi se blagdani, praznici i ostali važniji datumi prigodno obilježavaju. Prigodno obilježavamo mjesec knjige, a u tradiciju uvodimo i malu božićnu radionicu. Djeca različite dobi i članovi mladih knjižničara za knjižnicu izrađuju razne božićne ukrase od kolaža, a pod vodstvom knjižničarke, djeca su izrađivala i ukrase od voska. | ||
+ | |||
Valentinovo je također dan koji uredno pobuđuje aktualna događanja u knjižnici. Također već tradicionalno, izrađuju se kutije (u službi poštanskog sandučića) u koje učenici ubacuju ljubavna pisma i poruke. Dvije su kutije namijenjene pismima i porukama (od 1. do. 4. i od 5. do 8. razreda) koje se dijele adresatima, a druge su dvije kutije za pisma i sastavke za natjecanje (također podijeljene prema nižim i višim razredima) u koje svoje radove ubacuju učenici koji žele sudjelovati u natjecanju. Najbolji sastavci i pisma svake se godine nagrađuju simboličnim (slatkim) poklonom. Knjižnica se prigodno ukrašava, a srcima, porukama, pjesmama i prigodnim sadržajem kite ju učenici svih dobi i mladi knjižničari. | Valentinovo je također dan koji uredno pobuđuje aktualna događanja u knjižnici. Također već tradicionalno, izrađuju se kutije (u službi poštanskog sandučića) u koje učenici ubacuju ljubavna pisma i poruke. Dvije su kutije namijenjene pismima i porukama (od 1. do. 4. i od 5. do 8. razreda) koje se dijele adresatima, a druge su dvije kutije za pisma i sastavke za natjecanje (također podijeljene prema nižim i višim razredima) u koje svoje radove ubacuju učenici koji žele sudjelovati u natjecanju. Najbolji sastavci i pisma svake se godine nagrađuju simboličnim (slatkim) poklonom. Knjižnica se prigodno ukrašava, a srcima, porukama, pjesmama i prigodnim sadržajem kite ju učenici svih dobi i mladi knjižničari. | ||
+ | |||
Mladi knjižničari svakodnevni su gosti, ali i domaćini naše školske knjižnice. Oni stariji članovi pomažu mlađima u snalaženju među knjigama. Jedni drugima pomažu i jedni druge uče knjižničarskom poslu. Svojom svakodnevnom prisutnošću i uvijek znatiželjnim pogledima i pitanjima, u knjižnici djeca uče o knjižničnom poslovanju, klasifikaciji knjiga i svemu ostalome vezanome uz knjige i knjižnicu. | Mladi knjižničari svakodnevni su gosti, ali i domaćini naše školske knjižnice. Oni stariji članovi pomažu mlađima u snalaženju među knjigama. Jedni drugima pomažu i jedni druge uče knjižničarskom poslu. Svojom svakodnevnom prisutnošću i uvijek znatiželjnim pogledima i pitanjima, u knjižnici djeca uče o knjižničnom poslovanju, klasifikaciji knjiga i svemu ostalome vezanome uz knjige i knjižnicu. | ||
+ | |||
Knjižnica je i često mjesto nastave. Osim upoznavanja s knjižnicom, knjigama, rasporedom polica, pravilima ponašanja i svime ostalim u knjižnici, učenici često dolaze sa svojim učiteljima ili predmetnim nastavnicima u knjižnicu da bi održali sat. Poneki se satovi lektire također ostvaruju u školskoj knjižnici (čime se također ostvaruje knjižnični odgoj i obrazovanje). | Knjižnica je i često mjesto nastave. Osim upoznavanja s knjižnicom, knjigama, rasporedom polica, pravilima ponašanja i svime ostalim u knjižnici, učenici često dolaze sa svojim učiteljima ili predmetnim nastavnicima u knjižnicu da bi održali sat. Poneki se satovi lektire također ostvaruju u školskoj knjižnici (čime se također ostvaruje knjižnični odgoj i obrazovanje). | ||
+ | |||
Učenici se svakodnevno potiču se na uporabu pravopisa, atlasa i drugih priručnika, posebno onda kad se pri raznim igrama pojave takva pitanja. | Učenici se svakodnevno potiču se na uporabu pravopisa, atlasa i drugih priručnika, posebno onda kad se pri raznim igrama pojave takva pitanja. | ||
Učenike upućujemo i da se učlane u Narodnu knjižnicu te da ju prihvate kao ustanovu koju mogu posjećivati i izvan školske satnice. | Učenike upućujemo i da se učlane u Narodnu knjižnicu te da ju prihvate kao ustanovu koju mogu posjećivati i izvan školske satnice. | ||
+ | |||
U našoj je knjižnici uvijek veselo i puno gostiju. Rado se družimo, zajedno istražujemo i učimo. Izmjenjujemo kreativne ideje za obilježavanje važnih dana u godini te smišljamo nova događanja i aktivnosti. | U našoj je knjižnici uvijek veselo i puno gostiju. Rado se družimo, zajedno istražujemo i učimo. Izmjenjujemo kreativne ideje za obilježavanje važnih dana u godini te smišljamo nova događanja i aktivnosti. | ||
}} | }} |
Inačica od 08:26, 25. veljače 2010.
[[Slika: |center|250px|thumb|Ovdje opiši sliku škole]] |
Osnovna škola Sunja |
Ulica Ljudevita Posavskog 55a |
Telefon: |
044/ 833 038 |
Telefaks: |
044/ 833 038 |
E-pošta |
Mrežna adresa |
Ravnatelj/ica: |
Stjepan Košković |
Broj nastavnika:32
|
Školska knjižnica
- Radno vrijeme:pon - pet: 7.30 - 13.30 h
- Smještaj:središnji dio zgrade, prizemlje
- Površina:63 m2
- Oprema:dva računala, pisač, TV, DVD, video
- Broj čitateljskih mjesta:24
- Broj računala u školskoj knjižnici:dva
- Broj računala s pristupom internetu:jedno
- Veza s internetom:ADSL
- Program za knjižnično poslovanje:OSA
Knjižnični fond
- Knjižni fond:
- Periodika:5
- AV-građa:30
- Elektronička građa:
Povijest školske knjižnice
Nekadašnja sunjska osnovna škola sagrađena je 1836. godine u centru mjesta, a đacima je služila sve do 1977. godine kad se zbog oštećenja i opasnosti zabranjuje rad u njoj. Rad se nastavlja na mjestu ove škole, u jednokatnici s dvije velike učionice, ali tek 1982. godine nastaje nova zgrada Osnovne škole Sunja, a s njom i naša današnja knjižnica. No, nakon samo devet godina počeo je rat i knjižnica biva pogođena s 18 razornih projektila. Škola, odnosno nastava dva je puta (1991./1992. i 1993./1994., 1994./1995.) dislocirana u Gušće, potom se vraća u Sunju.
Sudbinu škole prati i školska knjižnica. Knjige su vjerno čuvane, a većina njim tijekom rata bila je spremljena u prostoriju pokraj kotlovnice – gdje su i preživjele. Iako je školska zgrada popravljana uz pomoć zaposlenika škole i tadašnjih prosvjetnih struktura u Sisku, problemi prokišnjavanja nisu se mogli riješiti. Uništen je namještaj, zidovi, podovi, nastavna sredstva i oprema te je postojala stalna opasnost od strujnog udara u vlažnim utičnicama i prekidačima.
Godine 2003. učenje je opet izvan doma – u Komarevu, ali ovaj put zbog obnove škole. Knjige su privremeno bile preseljene u zgradu Općine Sunja da bi u ožujku 2004. bile vraćene, kad se i učenici napokon vraćaju u svoju, novu, lijepu i prostranu školu.
Blaženka Gašparović knjižničarka je koja je u ovoj knjižnici dočekala svoju mirovinu, ali i koja je, zajedno sa zaposlenicima ove škole, proživjela strahote rata i uništavanja. Nakon nje dolazi Silvija Špoljar, a početkom 2009. odlazi na bolovanje i porodiljski dopust. Trenutačno ju zamjenjuje Martina Filipović.
Mrežna adresa
[-]
Mrežni katalog
[-]
[[Slika: |left|250px|thumb|Opiši fotografiju knjižnice]] |
Školska knjižničarka
[[Slika: |thumb|250px|right|Ovdje upiši ime i prezime knjižničarke]]
Martina Filipović
profesor hrvatskoga jezika i književnosti i slavistike
Radno vrijeme:40 sati tjedno
Životopis:
Aktivnosti i događanja u školskoj knjižnici:
U knjižnici OŠ Sunja aktivnosti i događanja vrlo su raznovrsni. Ova školska knjižnica vrlo je posjećivana. Većina učenika OŠ Sunja ima lijepu naviku svakodnevnog navraćanja u knjižnicu. Učenici svraćaju svaki odmor da bi prelistavali razne knjige (većinom iz referentne zbirke), čitali dječje časopise (čiji su novi brojevi uvijek izloženi i dostupni učenicima), da bi se igrali raznim društvenim igrama, kartali didaktičkim kartama ili, jednostavno, međusobno se družili. Svoje slobodne sate i vrijeme do početka nastave ili vrijeme poslije nastave do polaska autobusa također provode u knjižnici.
Osim nabrojenih aktivnosti, svoje vrijeme slobodno od nastave neki učenici rabe da bi napisali domaću zadaću ili uz pomoć literature i knjižničara pišu seminarske radove, referate ili rade plakate. Učenici se tako uče snalaziti u knjižnici, među knjigama i u moru informacija te se potiču na suradnju s knjižničarom i na traženje odgovora i pomoći u knjižnici čime pak stječu naviku i slobodu dolaženja.
Osim tih svakodnevnih aktivnosti u knjižnici, svi se blagdani, praznici i ostali važniji datumi prigodno obilježavaju. Prigodno obilježavamo mjesec knjige, a u tradiciju uvodimo i malu božićnu radionicu. Djeca različite dobi i članovi mladih knjižničara za knjižnicu izrađuju razne božićne ukrase od kolaža, a pod vodstvom knjižničarke, djeca su izrađivala i ukrase od voska.
Valentinovo je također dan koji uredno pobuđuje aktualna događanja u knjižnici. Također već tradicionalno, izrađuju se kutije (u službi poštanskog sandučića) u koje učenici ubacuju ljubavna pisma i poruke. Dvije su kutije namijenjene pismima i porukama (od 1. do. 4. i od 5. do 8. razreda) koje se dijele adresatima, a druge su dvije kutije za pisma i sastavke za natjecanje (također podijeljene prema nižim i višim razredima) u koje svoje radove ubacuju učenici koji žele sudjelovati u natjecanju. Najbolji sastavci i pisma svake se godine nagrađuju simboličnim (slatkim) poklonom. Knjižnica se prigodno ukrašava, a srcima, porukama, pjesmama i prigodnim sadržajem kite ju učenici svih dobi i mladi knjižničari.
Mladi knjižničari svakodnevni su gosti, ali i domaćini naše školske knjižnice. Oni stariji članovi pomažu mlađima u snalaženju među knjigama. Jedni drugima pomažu i jedni druge uče knjižničarskom poslu. Svojom svakodnevnom prisutnošću i uvijek znatiželjnim pogledima i pitanjima, u knjižnici djeca uče o knjižničnom poslovanju, klasifikaciji knjiga i svemu ostalome vezanome uz knjige i knjižnicu.
Knjižnica je i često mjesto nastave. Osim upoznavanja s knjižnicom, knjigama, rasporedom polica, pravilima ponašanja i svime ostalim u knjižnici, učenici često dolaze sa svojim učiteljima ili predmetnim nastavnicima u knjižnicu da bi održali sat. Poneki se satovi lektire također ostvaruju u školskoj knjižnici (čime se također ostvaruje knjižnični odgoj i obrazovanje).
Učenici se svakodnevno potiču se na uporabu pravopisa, atlasa i drugih priručnika, posebno onda kad se pri raznim igrama pojave takva pitanja. Učenike upućujemo i da se učlane u Narodnu knjižnicu te da ju prihvate kao ustanovu koju mogu posjećivati i izvan školske satnice.
U našoj je knjižnici uvijek veselo i puno gostiju. Rado se družimo, zajedno istražujemo i učimo. Izmjenjujemo kreativne ideje za obilježavanje važnih dana u godini te smišljamo nova događanja i aktivnosti.