Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

ZAPISNIK SVSKIŽ 9. listopada 2008.

Izvor: UDK02
Skoči na: izbornici, traži

U TSŠ Dantea Alighierija u Puli dana 9. listopada održano je ŽSV knjižničara srednjih škola Istarske županije sa sljedećim dnevnim redom:
1. Mrežna suradnja školskih knjižnica (radionica, J. Rihtarić, prof., dipl. knjižničar, II.OŠ Varaždin)
2. Metodologija izrade projekta kao načina poboljšanja kvalitete usluge u školskoj knjižnici(Liana Diković Fortunato, prof., dipl. knjižničar, ŽMS; Elda Pliško Horvat, prof., dipl. knjižničar, TSŠ Dantea Alighierija, Pula)
3. Školsko knjižničarstvo u ovoj školskoj godini (Biserka Šušnjić, prof., dipl. knjižničar, viša savjetnica, AZOO)


Skup je započeo s radom u 9.30. Ad1) Na značaj povezivanja i mrežne suradnje školskih knjižnica upozorio je kolega J. Rihtarić svojom radionicom u kojoj je uputio kolege u način izrade web stranice svoje knjižnice. Repozitorij, koji se razvio u središnje mjesto komunikacije i susretište za izmjenjivanje ideja i razmišljanja, na ovaj način postaje i mjesto plasiranja prijedloga, uspostavljanja kontakata i dogovora. Kolege su spremno pratile detaljna uputstva i nastojale što kvalitetnije izraditi svoju web stranicu. Ad2) Koliko je bitna promidžba svog rada i ideja naglasila je Liana Diković Fortunato, voditeljica ŽMS, pri čemu sve značajniju ulogu preuzima školska knjižnica koja osmišljenim radom i kreativnim projektima ima mogućnost uvelike doprinijeti poboljšanju kvalitete šk. kurikuluma. Školski projekt je najbolji primjer kako je u knjižnici moguće realizirati obrazovni sadržaj izvan redovitog nastavnog procesa i time realizirati korelatciju nastavnih programa. U svom detaljnom pregledu i razradi strukture standardiziranog tipa projekta posebno se osvrnula na njegove sastavne dijelove ( naslovna stranica, uvodno pismo, sažetak projekta, obrazloženje projekta, definiranje općih i specifičnih ciljeva, ciljanih skupina, održivost i proračun). U nastavku je E. Pliško Horvat nastojala na konkretnom primjeru prikazati izradu prijedloga projekta upućenog MZOŠ-u na natječaj vezan za međunarodnu suradnju škola. Tema projekta se odnosi na Godinu Marina Držića, a naslov mu je Marin Držić u Veneciji. Ovim se projektom nastoji realizirati suradnja s venecijanskom školom Liceo artistico Statale čime se srednje škole Istarske županije uključuju u obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige istraživanjem mjesta gdje je Držić proveo svoje posljednje dane i gdje je pokopan. Analizom svake stavke na konkretnom primjeru prijavnog obrasca nastojalo se upozoriti na sve elemente koje treba pomno unaprijed razraditi te bi stoga bilo dobro planirati takve projekte unaprijed i uskladiti ih sa školskim kurikulumom. Ad3) Viša savjetnica, prof. Biserka Šušnjić govorila je o dvama važnim dokumentima: Državnom pedagoškom standardu i Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama te naglasila da promoviraju sustavne promjene jer se njima nastoji izmjeriti kvaliteta i traži kvaliteta kod svih nositelja odgoja i obrazovanja. Školski kurikulum definira rad škole pri čemu značajno mjesto zauzima knjižnica , budući da je cilj obrazovnog procesa samostalna uporaba knjižnice i informacijskih izvora. Prije završetka skupa, voditeljica ŽSVKIŽ, Elda Pliško Horvat upoznala je prisutne s temama nedavno održanog skupa u Metkoviću, upoznala ih s terminom i rokovima vezanima za sljedeću Proljetnu školu i naglasila značaj uključivanja u HUŠK, HČD i HKD. Skup je završio s radom u 14.30. Evaluacija: Skup je dobio najvišu ocjenu od svih sudionika, a najkorisnijim smatraju izlaganje o izradi projekta u školskoj knjižnici. Kao prijedlog za buduće vijeće predlaže se izvedba nastavnog sata u šk. knjižnici.

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors