Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

UDK02:Informacijska služba

Izvor: UDK02
Skoči na: izbornici, traži

Knjižnice su poznate po svojoj inormacijskoj službi. Odgojno-obrazovni rad školskih knjižnica poseban je oblik informacijske službe.

Na dogovaraonici bismo se dogovarali o različitim stvarima koje se tiču svih suradnika, na administratorima bismo razglabali o tehničkim pitanjima, a ova stranica bi bila namijenjena ponajprije za postaljanje pitanja i odgovora.

Na ovoj stranici imali bismo za UDK 02 ono što Wikipedija ima, primjerice ovdje ili ovdje.

Ima li potreba za takvom stranicom? Možda ne još?


Ono s čime se nikako ne mogu pomiriti je nevjerojatno složen i kompliciran postupak svega što se nalazi na tim stranicama, silne upute, usmjeravanja, gomila, šuma instrukcija u kojoj se gubim.

Kad smo razmišljali za koji se program odlučiti, odnosno koji "sustav upravljanja sadržajem" izabrati, postavili smo si nekoliko zahtjeva (da mora biti na hrvatskom, da se mogu uključiti kolege bez poznavanja html-a, ugadjanja ftp-a...), a između ostalog da svaki suradnik može promijeniti gotovo svaki dio te da se program može nositi s velikim brojem datoteka i članaka.

Što se tiče ovog drugog, mislim da je MediaWiki dobar izbor jer na tom istom programu ide Wikipedija, koja trenutačno ima više od milijun i pol članaka.

Što se tiče prvog zahtjeva, očito je to sada, na početku velik, problem.

Niste jedina kojoj se teško snaći.

Na samom početku (od 6. listopada 2006.) išla je naslovnica s dosta poveznica; mislio sam da ćemo na taj način nove suradnike zainteresirati za istraživanje UDK 02 kako bi se uvjerili u postojanje cijelog spektra mogućnosti. Tu početnu stranicu mozete vidjeti ovdje, uz napomenu da je izbornik smješten desno na toj stranici bio lijevi bočni izbornik.

Na (moju) žalost, pokazalo se da upućivanje na mnoatvo mogućnosti suradnike ne potiče toliko na istraživanje, koliko ih zbunjuje.

Jako sam bio sretan kad je kolegica Škrobica napisala jedno pismo u kojem je to i navela pa sam odmah (18. prosinca 2006.) izmijenio polaznu stranicu. Ona je izgledala ovako, uz napomenu da su u lijevom bočnom izborniku bile, osim kazala, samo dvije poveznice na datoteke.

Vanji se to dopalo, ali smo, na žalost, dobili brojne primjedbe, a kolege iz Zadarske i Šibenske zupanije kazali su da su bili uvjereni da je bilo došlo do nekog propusta ili pogrješke, a ne do namjernog zahvata. Oni su se, u međuvremenu, navikli na prvu polaznu stranicu.

Na inzistiranje, a radi lakšeg snalaženja, ponovno je polazna stranica obogaćena sadržajem, a u lijevi bočni izbornik vraćene su neke poveznice.

Kao što vidite, jako je teško zadovoljiti različite zahtjeve različitih suradnika, osim toga imamo prilično mnogo posla, a malo vremena za sve što bismo htjeli napraviti i poboljšati.

Međutim, htio bih Vam naročito skrenuti pozornost na jednu stvar koja je jako važna, a koja se inače redovito previdi: SVI SURADNICI pozvani su promijeniti bilo koji dio koji im se ne sviđa. Naravno, ako ne znate kako, onda to ne možete, ali ću Vam rado pomoći i odgovoriti na svako pitanje, pa me u buduce bez ustručavanja pitajte što god Vam nije jasno, napominjem bez ustručavanja, jer ne postoje glupa i neprimjerena pitanja.

Čini mi se zgodnim da na polaznu stranicu odmah na vrh stavimo poveznice na neliko alternativnih polaznih stranica: zahtjevnu polaznu, nezahtjevnu polaznu...

Ovo što ste napisali "nevjerojatno složen i kompliciran postupak svega što se nalazi na tim stranicama, silne upute, usmjeravanja, gomila, šuma instrukcija u kojoj se gubim" vjerujem da točno odražava kako se osjećate, ali mi, na žalost, nije od pomoći kako bih pokušao nešto popraviti ili izmijeniti. Najljepše Vas molim da mi (nadam se da još uvijek niste u potpunosti odustali) napište što biste konkretno promijenili! Tada bi mi bilo mnogo lakše napraviti konkretne izmjene.

Medjutim, moram Vam ukazati na jos nesto. Projekt UDK 02 jest poput naših školskih knjižnica. Kao što u našim knjižnicama nije dovoljno kupljenu knjigu staviti na prvo slobodno mjesto na polici, već ju treba inventarizirati, katalogizirati, dodati signaturu, eventualno klasificirati; tako i prebacivanjem neke svoje datoteke na udaljeno računalo nismo napravili posao do kraja, to je kao da smo kupljenu knjigu stavili na prvo slobodno mjesto na polici. Tako premještenu datoteku trebalo bi obraditi. Mislim da sam sve bitno vezano uz ovu temu napisao u ovom članku pa Vam svakako proporučam da ga pročitate.

Pokušajte se staviti na mjesto novog suradnika (novog školskog knjižničara) koji će na www.knjiznicari.hr svratiti za godinu-dvije i tu će biti nekoliko stotina članaka i datoteka. Kako će se on snaći i kako će doći do željene datoteke?

Zamislite sljedeću situaciju: jednog kolegu zanima postavljanje izložbe, dođe na www.knjiznicari.hr i naiđe na datoteku "izlsvgk.ppt" bez opisa. Misli da je to možda početak naslova izl = izložba, klikne na preuzimanje datoteke, čeka 5 minuta, a kad mu se datoteka konačno otvori, onda ispada da je to izlaganje na županijskom stručnom vijeću o glazbenoj kulturi u školskoj knjižnici... Pa onda pokuša s drugom datotekom sličnog naziva, pa s trećom... i onda odustane. Kako se to ne bi događalo, trebali bismo, osim što prenesemo svoju datoteku na udaljeno poslužiteljsko računalo, datoteku i "obraditi" opisivanjem, dodavanjem autorskih predmetnica, uključivanjem u "mrežnu zbirku"... Znam da to djeluje prezahtvjevno, ali ako imamo za napraviti 5 poslova, onda ih je teško odraditi na nezahtjevan jednokratan naćin, onda treba biti i dovoljno uputa... a doista jest problem kako sakriti dodatne upute od onih esencijalnih i kako omogućiti zahtjevnijim korisnicima da pronađu te dodatne upute.

Međutim, sad dok još niste dublje ušli u UDK02, Vaša zapažanja su neobično dragocjena. Molim Vas, pokušajte iz svoje pozicije "novog suradnika" skicirati jednu stranicu koja bi novom suradniku dala samo najvažnije informacije, samo najnužnije, kako bi mogao uspješno objaviti datoteku i napisati članak, a da opet te informacije budu dostatne! Prema mojim razmisljanjima, svaki novi suradnik mnogo bi si pomogao ako bi odvojio na početku 15-ak minuta za ove stranice pomoci. Na zadnje kartice jos nisam stigao dodati ilustracije. Svakako mi navedite svoje primjedbe i zapažanja!

Veceras sam opet prošla drugi okvir, treći okvir, tražila pomoc, dobila Internal Server Error, da i nisam, ne znam je li bi opet sve palo u vodu.

Ivana i ja uspjeli smo (zajedno) napraviti više od 400 uređivanja (novih ili postojećih stranica) što znači da se upornost ipak isplati, premda su često problemi u CARNetovom posluzitelju. Htjeli smo "iskoristiti" CARNet jer kao školski knjižnicari imamo pravo kod njih postaviti stranice bez ikakve naknade, a budući da sve radimo na volonterskoj bazi, bili bo glupo da nekome još plaćamo za smještaj stranica. Nisam znao da će s CARNetom biti toliko problema. Kad se UDK 02 uhoda, kad budemo imali 5-10 stalnih suradnika-administratora, pokušat ćemo dobiti od Ministarstva podrsku kako bismo UDK 02 smjestili na neki kvalitetniji posluzitelj, makar izvan CARNeta.

Vjerojatno sam totalni promasaj (a ipak, kazem, ne smatram se tolikom nulom i znam citati i slijediti upute, s vecom ili manjom pozornosti, jer vremena je uvijek malo...). U cemu je stvar? Je li samo meni ovo toliko tesko ili ima i drugih knjiznicara koji ne uspijevaju? Vise ne znam sto napraviti.

Velika Vam hvala sto niste odustali!!!

Uostalom, Vaše poteškoće ne znače da ste vi "totalni promašaj", već da sam zapravo ja, koji sam ovako postavio stranice, "metodičko-edukativni promašaj" jer nisam dobro prvotno oblikovao stranice. Tješi me jedino što ih svi suradnici mogu izmijeniti.

Još jednom, slobodno bez ustručavanja pitajte što god nije jasno, nadam se da sam ponešto uspio pomoći i ovim pismom, jedino Vas molim da mi postavite što konkretnija pitanja. Primjerice, ako napisete večeras sam opet prošla drugi okvir, treći okvir, tražila pomoć... ne znam kako bih Vam pomogao, jer ne znam u čemu je problem, pa Vas lijepo molim pokušajte konkretizirati problem. --Josip65 13:45, 19. veljače 2007. (CET)

Osobni alati
o nama
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors