Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Put od autora do čitatelja

Izvor: UDK02
Skoči na: izbornici, traži

Sadržaj

PUT OD AUTORA DO ČITATELJA

ŠTO I KAKO

Svrha nastavne jedinice:

  • imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige,
  • prepoznati dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik),
  • znati pronaći podatke u knjizi,
  • samostalno čitati književnoumjetničke tekstove

Razred: 3.razred osnovne škole

Korelacija: hrvatski jezik i književnost, ekologija, priroda i društvo

Broj sati obrade: jedan (1)

Ključni pojmovi: knjiga, autor, ilustrator, prevoditelj

Nastavni zadaci:

  • obrazovni: snalaženje u knjižnoj građi; pronalaženje informacija; uspostavljanje uzročno-posljedičnih veza
  • odgojni: samostalno istraživanje, učenje i pronalaženje informacija
  • funkcionalni: zapažanje, zaključivanje, povezivanje, usustavljivanje

Nastavni oblici rada: individualni, frontalni rad

ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA:

Motivacija:

Svaki učenik na početku sata dobije jednu knjigu. Razgovaramo o knjigama. Učenici listaju knjigu i komentiraju njen fizički izgled (korice, listove, slike, količina teksta na pojedinim stranicama).
Zadržavamo se na dvijema debelim stranicama koje "omataju knjigu". To su korice knjige. Razgovaramo o važnosti korica:

  • štite tanke listove od savijanja; one su poput zaštitnog omotača
  • često su šarene i uljepšavaju knjigu
  • pronalazimo gdje se još spominje pojam korice - kod voćaka, kruha, drveća - i koja je uloga tih korica

Obrada:

Pitam učenike postoji li još neka veza između drveta i knjige, osim činjenice da i jedni i drugi imaju zaštitnu koricu.
Zaključujemo da se papir za knjige još uvijek najčešće dobiva od drveta. Kratko razgovaramo o ekologiji, tj. o važnosti čuvanja knjiga (papira) kako bi se sjeklo što manje drveća. Komentiramo i važnost recikliranja papira - knjige se mogu tiskati i na recikliranom papiru pa dolazimo do važnosti skupljanja starog papira i sortiranja otpada.

Slijedi komentiranje podataka/osoba (autor, ilustrator, prevoditelj, nakladnik, čitatelj) koje se nalaze na koricama. Učenici dobivaju 1. listić na koji ispisuju koje se osobe nalaze na putu od autora do čitatelja i koja je zadaća svake od njih. Potom učenici rješavaju 2. listić.

Slijedi listanje knjige i imenovanje dijelova koji prethode književnom tekstu ili se nalaze na samom kraju knjige. Učenici ih upisuju na 3. listić.
Uz 4. listić učenici definiraju dijelove knjige.

Provjera i ponavljanje:

Nekoliko učenika samostalno opisuje knjigu koju ima pred sobom.

Preuzimanje datoteke u formatu .doc

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors