Prvi posjet školskoj knjižnici (5. raz.)
Izvor: UDK02
Sadržaj |
PRVI POSJET ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI - 5. razred osnovne škole
ŠTO I KAKO
Svrha nastavne jedinice:
- upoznati knjižnični prostor i školskoga knjižničara,
- upoznati izvore znanja i čemu oni služe,
- naučiti posuđivati, čuvati i vraćati knjige na vrijeme,
- razvijati sposobnost promatranja, zapažanja i slobodnog iznošenja vlastitog mišljenja,
- razlikovati školsku knjižnicu od gradske (mjesne)
Razred: 5. razred osnovne škole (većina učenika je prvi put u našoj školskoj knjižnici jer su od 1. do 4. razreda išli u područne škole)
Broj sati obrade: 1
Ključni pojmovi: školska knjižnica, posudba građe, knjižnična građa, ponašanje u knjižnici, lektira
Nastavni zadaci:
- obrazovni: snalaženje u knjižnici, prepoznati vrste knjižnične građe, uspostavljanje uzročno-posljedičnih veza
- odgojni: samostalno istraživanje, učenje i pronalaženje informacija, znati i željeti raditi u timu, ponašanje u knjižnici, pozitivan odnos prema građi, poštivanje knjižničnih pravila
- funkcionalni: zapažanje, zaključivanje, povezivanje, usustavljivanje
Nastavni oblici rada: individualni, timski rad, frontalni rad
ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA:
Motivacija:
Razgovor o razlozima odlaska u knjižnicu, školsku i/ili gradsku.
Obrada:
Učenike dijelimo u 6 grupa i svaka grupa dobije zadatak koji rješavaju 15-ak minuta.
Svaka grupa predstavlja svoje rezultate koje komentiramo i, po potrebi, dopunjavamo.
Nekoliko učenika samostalno opisuje knjigu koju ima pred sobom.