Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Praktični vodič za timski rad, suradničko učenje i poučavanje

Izvor: UDK02
Skoči na: izbornici, traži

Na 32 stranice Praktičnog vodiča za timski rad, suradničko učenje i poučavanje kojeg je, u izdanju Školske knjige (2006.), uredila Dinka Juričić, pregršt je zgodnih i nadasve uporabljivih materijala iz naslova.

Iako namijenjen prvenstveno primjeni HNOS-a u osnovnim školama, već samim naslovima cjelina sugerira oblike poučavanja kojima težimo na svim obrazovnim razinama.

U uvodnom dijelu, HNOS i nove strategije poučavanja govori se o motivaciji koja, govore istraživanja, najjače djeluje kad učenik ima osjećaj da uči ono što mu je u životu korisno, kad prepoznaje ono što uči. Uz ostalo, nudi nam se i 8 koraka strategije za uvođenje novoga nastavnog plana i programa koji su me osvojili i koje ću na kraju citirati.

Poučavanje i učenje usmjereno na rezultate zahtijeva aktivno učenje, pa je upravo Aktivnim metodama poučavanja posvećeno središnje mjesto Vodiča. Uz nabrajanje aktivnih metoda poučavanja u školi i izvan škole, posebno se razrađuje timski rad s naročitim osvrtom na, uz njega vezane, komunikacijske vještine, a nudi nam se i 20 praktičnih modela timskoga i suradničkog rada

Za bistrenje, povratak koncentracije, uočavanje struktura, ponuđeno je Deset ideja za dvominutne aktivnosti (Model 10+2) temeljenih na tvrdnji psihologa da današnji učenik ne može koncentrirano zadržati pozornost na jednoj aktivnosti dulje od 10 minuta. Ovakva dvominutna razbijanja novim kratkim različitim aktivnostima zapravo je sintetiziranje napravljenog na zabavan način.

Posljednje poglavlje bavi se Aktivnim učenjem pomoću kartica, a iz njega možemo i vrlo praktično naučiti kako izraditi zidni pano.

Ovaj Vodič je svakako knjižica iz koje školski knjižničar može crpiti brojne ideje i primjenjivati ih u svom programu poučavanja u školskoj knjižnici.

Ivana Vladilo 22:43, 7. veljače 2007. (CET)


8 koraka strategije za uvođenje novoga nastavnog plana i programa

1. Moje poučavanje nije samo prenošenje znanja, nego je i poticaj razvoju učeničkih vještina, vrijednosti i stavova.

2. Usredotočena sam više na ono što će učenici biti sposobni uraditi, nego na ono što će znati ponoviti.

3. Planiram poučavanje u dogovoru s učiteljima/učiteljicama koji predaju ostale predmete. Zajedno planiramo i nastojimo korelirati sadržaje i integrirati ih.

4. Pripremam se razrađujući svoje materijale i nastojeći ih prilagoditi učenju zasnovanome na rezultatima.

5. U svoju resursnu mapu prikupljam zalihu izvora kojima ćemo se učenici i ja koristiti u poučavanju: CD-e, slike, predloške za kopiranje, kartice, igre...

6. Sastavila sam i s učenicima usaglasila motivacijsku tablicu za ocjenjivanje usmjereno na rezultate.

7. Uključujem se. Idem na stručna usavršavanja, seminare, radionice, sastanke. Dijelim svoja iskustva s drugima, čitam, pratim stručnu literaturu i izvještaje o promjenama u školstvu.

8. Odlučila sam uživati u promjenama. Rabim ih kao dodatak svojoj djelotvornosti. Ne plašim ih se. Promjene rade u moju korist!

izvor:

Praktični vodič za timski rad, suradničko učenje i poučavanje, izabrala i priredila Dinka Juričić, Školska knjiga, Zagreb, 2006.

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors