![]() |
Pomoć:Mrežna suradnja školskih knjižničara (1. radionica)
- Pozvani ste na suradnju, od suradnje svi imamo koristi.
- Upoznat ćete se s postojećim sadržajima.
- Naučit ćete kako napraviti novu stranicu, kako oblikovati tekst i kako ispuniti ili promijeniti predložak, kako komentirati članak, kako ostaviti poruku drugom suradniku, a sve to brzo i jednostavno, uz minimalno učenja.
Poziv:
- Pridružite se mrežnoj suradnji školskih knjižničara na www.knjiznicari.hr
- Izgrađujemo mrežno sjedište koje će biti:
- baš onakvo kakvo nam najviše treba,
- baš onakvo kakvo nam se najviše sviđa
Načela
Kriteriji
Sadržaj
Zadatak:
|
Zašto razmjenjujemo informacije i radove?
Možete ljubomorno zadržati za sebe
ili
informaciju podijeliti s kolegama.
- Ipak, imajte na umu:
- što nismo zabilježili, kao da nije niti postojalo,
- što nismo objavili na internetu, kao da nismo niti objavili
A što ja imam od toga?
- Povećana vidljivost, dostupnost i utjecaj
- Vlastitu afirmaciju, afirmacija zanimanja školskog knjižničara
Zadatak:
|
A koliko se to plaća?
- Najbolje su stvari besplatne!
- Ideja je proistekla iz želje da na jednom mjestu prikupimo i objedinimo radove koje smo prethodno ionako besplatno razmjenjivali pomoću CD-ova i memorijskih štapića – tako da nam svima stalno budu dostupni.
Kada da to radim?
- U svoje slobodno vrijeme.
- Najbolje svaki dan ujutro, sat vremena prije posla.
Zašto da to radim?
- Ako dođem u posjed informacije, imam moralnu obvezu što prije ju prenijeti drugima. Aleksandra Horvat
Ali ja ne znam html, to jest izrađivati mrežne stranice?
- Ne moraš znati html, ftp i sl. za rad na www.knjiznicari.hr.
- Potrebno je dosta dobre volje, malo slobodnog vremena i naučiti klikati po poveznicama
Meni se ne sviđa što nema dovoljno kvalitetnih stranica pomoći,
ne sviđa mi se što nema preglednih stranica,
u nekim člancima ima mnogo daktilografskih pogrješaka,
neki nemaju dobro određene predmetnice…
- Napiši, promijeni, popravi!
- Www.knjiznicari.hr je naše mrežno sjedište, nemamo nikakvog predsjednika niti hijerarhiju.
- Svatko može dopisati, promijeniti i popraviti što god smatra potrebnim!
Zadatak:
|
Ali ja se uopće ne snalazim s računalima?
- Ali na raspolaganju su ti učenici iz družine “mladih knjižničara”!
- Trebaš znati što želiš zabilježiti, a uz pomoć učenika moći ćeš fotografirati, snimati, utipkavati…
- Ipak, da bi mogla učenicima objasniti u čemu želiš da ti pomognu, moraš naučiti što hoćeš, zato ostani na radionici i aktivno se uključi u njezin rad!
Tko hoće, uvijek nađe načina
Tko ne će, uvijek nađe izgovor
Nisam još spremna/spreman podijeliti
s drugima svoje uspjehe?
- Komentiraj postojeće sadržaje! Napiši na karticu „komentari“ uz određeni članak svoje pohvale, zapažanja, sugestije. Radujemo se kad nas netko pohvali, kad smo nekome bili od pomoći.
Učlanjivanje/prijavljivanje
Učlanjenje na UDK 02 veoma je jednostavno.
Ako nisi prijavljena, na bilo kojoj stranici UDK 02 klikni na poveznicu Prijavi se u gornjem desnom kutu stranice, koja izgleda ovako:
Otvorit će se stranica na kojoj je ovakav formular:
Ako si već prijavljena, upiši svoje ime i lozinku, a ako se tek trebaš učlaniti, klikni na poveznicu Učlanite se na vrhu formulara.
Nakon toga će se otvoriti sljedeći formular:
Najljepše te molimo da se upišeš svojim Imenom Prezimenom.
Dovoljno je kliknuti na puce "Učlani se" i postala si član UDK 02!
Povezanost stranica
Stranice su na HMŠK-u međusobno povezane unutarnjim poveznicama i predmetnicama, odnosno ključnim riječima.
Zadatak:
|
Stranice (članci) kojima smo dodijelili predmetnicu međusobno su povezane, a predmetnice se nalaze na dnu članka, uokvirene plavim okvirom.
Zadatak:
|
Preuzimanje datoteke u formatu .doc
Datoteka:Mrežna suradnja školskih knjižničara (moduli 1, 2 i 3).doc Datoteka:Mrežna suradnja školskih knjižničara (sažetak 3 radionice).ppt
Datoteka:Mrežna suradnja školskih knjižničara (pripremni podatci).doc