Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Može i drukčije? - korelacija iz knjižnice - Korina Udina

Izvor: UDK02
Skoči na: izbornici, traži

Može i drukčije? - Korelacija iz školske knjižnice

Priča o Ivani / Istraživanje o Ivani Brlić Mažuranić/

NASTAVNI SADRŽAJ : Korelacija programa školske knjižnice , likovne kulture, hrvatskog jezika u osnovnoj školi prema HNOSu
mogućnost korelacije još sa : engleskim jezikom ,povijesti i glazbenom kulturom)

RAZRED : za 6. razred iz Nastavnog plana i programa za osnovne škole:

Knjižnični odgoj i obrazovanje :

Tema : samostalno pronalaženje informacija
a) ključni pojmovi :popularno-znanstvena i stručna literatura
b) obrazovna postignuća : razumjeti sustav UDK i prema njoj znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici, pronalaziti informacije za problemsko-istraživačku i projektnu nastavu
c) opći ciljevi : razvoj istraživačkih sposobnosti, uporaba izvora znanja, odgoj aktivnog čitatelja te slobodan pristup informacijama

Likovna kultura:

Tema : Površina – Slikarske teksture i fakture – Slikarski duktus
a) ključni pojmovi : tekstura, faktura, potez, slikarski rukopis, slikarske tehnike
b) obrazovna postignuća : pastozni i lazurni premaz , uočiti , izraziti i spoznati različite slikarske teksture i fakture u vlastitom radu i likovno-umjetničkim djelima

Hrvatski jezik:

Tema : jezično izražavanje – stvaralačko pisanje
a) ključni pojmovi : stvaralačko pisanje
b) obrazovna postignuća : stvaralačko pisanje na zadani poticaj , slušati i slušno doživljavati interpretaciju

IDEJA: istražiti i dopuniti znanja koja smo dobili u školskoj knjižnici o Ivani Brlić Mažuranić obrađujući lektiru na terenskoj nastavi u spomeničkoj knjižnici “Mažuranić- Brlić – Ružić” u vili Ružić na Pećinama u Rijeci.

CILJEVI:
1. Saznati što više o Ivaninom životu – sve što ne možemo saznati u bilješkama o piscu , skicirati uporabne predmete kojima se koristila, zamisao njenih likova iz bajki prema originalnim crtežima Vladimira Kirina iz 1924. Napraviti svoju stvaralačku drvenu slikovnicu i “Priču o Ivani”. Povezati u zajedničkom projektu obrazovne sadržaje,učiniti učenje interesantnim i novim.

2. U programu javne i kulturne djelatnosti imati poveznicu za Mjesec knjige, Međunarodni dan knjižnica, Dan zaljubljenih i Dan obitelji.

REALIZACIJA:
a)istraživanje uz školsku knjižničarku i skrbitelja književne baštine “Mažuranić-Brlić -Ružić” ostvareno u vili Ružić

b)Slikarskim tehnikama osmišljena i realizirana drvena slikovnica za “Priču o Ivani” na satu likovne kulture uz prof. Suzanu Kljuš :
Učenici su na različitim podlogama izrazili doživljeno u vili Ružić i praktično rješavali likovne probleme, proširili kompetencije vizualno-likovnog mišljenja kroz :
- Slikanje motiva iz bajki
- Likova iz bajki
- Osmislili i izradili drvenu slikovnicu iz koje ispadaju likovi Ivane Brlić Mažuranić

c)Učenici na satu hrvatskog jezika pisali prema bilješkama iz vile Ružić pisma Ivani na satu hrvatskog jezika uz prof. Snježanu Sabljak:
Isječci :
Draga “piskinjo” Ivana,
neki dan sam s razredom išao u vašu vilu Ružić. Nisam znao da ste stanovali na Pećinama. Tamo smo puno naučili o vama . Zadatak nam je bio zapisati važne stvari o Vama …
Elvis Malkoč

…Vaše su mi priče tako lijepe i na trenutke tako strašne da jedva čekam okrenuti slijedeću stranicu da vidim što će se dogoditi …
Vaš Matko

…Ponekad se i meni dogodi da gledajući njihanje grana na stablima promatram lišće koje opada i čini mi se da svojim šumom pričaju svoju priču. Možda ih ne slušam pozorno ili još uvijek ne prepoznajem njihov govor.S vremenom nadam se da ću i ja znati što mi lišće govori i možda napisati priču o tome …. Vaš Ivoš


d)Projekt se proširio na scensku skupinu koja djeluje u školskoj knjižnici i ostvarili su zapažen uspjeh “Pričom iz Striborove šume “ na državnom susretu LIDRANO 2007. u Novigradu . U svojoj izvedbi temeljenoj na tekstu I.B.Mažuranić koristili su razne govorne i izražajne tehnike te su svojim nastupom zatvorili Školske susrete LIDRANO 2007. za osnovne škole.
Stvaralačku radionicu u školskoj knjižnici - scensku skupinu – vodi Korina Udina,prof. stručna suradnica knjižničarka.
U vili Ružić , gdje je Ivana Brlić Mažuranić pričala svoje priče unucima prvi put su učenice tada šestog razreda ispričale svoju priču izlazeći iz slikovnice i oživljavajući likove iz bajke “Šuma Striborova “.
“Priča iz Striborove šumeee” nastala je u veljači 2007. i postala odlična scenska igra učenica sedmog razreda .Zaigrani u projekt o Ivani osmislili smo stvaralačku igru i prijavili na LIDRANO 2007. Nakon općinskog i županijskog uspjeha svojom “Pričom” zatvorili smo državne susrete LIDRANO za osnovne škole nastupom u Novigradu 24.travnja 2007.
Oslikavanje lica i scenografiju slikovnice izradila nam je prof. Suzana Kljuš.
Tako smo korelaciju sa likovnom kulturom iscrpili do kraja.

VALORIZACIJA:
Svi su učenici iz šestog i sedmog razreda bili uključeni prema svojim sposobnostima. U razredu koji je prošao kroz projekt ima i učenika s poteškoćama,te učenika s posebnim potrebama.
Zaključili smo da ovom metodologijom rada svi učenici na svoj način zadovolje svoje psihofizičke potrebe , spoznaju novo gradivo na zanimljiv način i budu zadovoljni ostvarenim.

VRIJEME RADA:
2 puta po 2 sata likovne kulture – u školi
2 sata hrvatskog jezika – u škol
2 sata u Spomeničkoj knjižnici «Mažuranić-Brlić-Ružić
2 sata u školskoj knjižnici – istraživanje knjiga i izložba
10 sati govornog stvaralaštva sa scenskom grupom i školskoj knjižnici

TIM:
Tim koji je ostvario ovaj terensko-istraživački pristup u obradi zadanog gradiva iz Nastavnog plana i programa su:
1.Korina Udina , prof.savjetnik ,stručna suradnica školska knjižničarka
2.Suzana Kljuš , prof. likovne kulture
3.Theodor de Canziani Jakšić prof.,skrbitelj Spomeničke knjižnice «Mažuranić – Brlić- Ružić« 
4.Snježana Sabljak ,prof.hrvatskog jezika

Korina Udina

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors