Knjiga - put od autora do čitatelja
KNJIGA:
Put od autora do čitatelja''' Svrha nastavne jedinice: • prepoznati glavne dijelove knjige, • imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige, • prepoznati dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik), • znati pronaći podatke u knjizi, • samostalno čitati književnoumjetničke tekstove Razred: 3.razred osnovne škole Korelacija: hrvatski jezik i književnost, ekologija, priroda i društvo Broj sati obrade: jedan (1) Ključni pojmovi: knjiga, autor, ilustrator, prevoditelj, nakladnik Nastavni zadaci: • obrazovni: snalaženje u knjižnoj građi; pronalaženje informacija; uspostavljanje uzročno-posljedičnih veza • odgojni: samostalno istraživanje, učenje i pronalaženje informacija • funkcionalni: zapažanje, zaključivanje, povezivanje, usustavljivanje Nastavni oblici rada: individualni, frontalni rad
ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA:'
Motivacija: Svaki učenik na početku sata dobije jednu knjigu. Razgovaramo o knjigama. Učenici listaju knjigu i komentiraju njen fizički izgled (korice, listove, slike, količina teksta na pojedinim stranicama). Zadržavamo se na dvjema debelim stranicama koje "omataju knjigu". To su korice knjige. Razgovaramo o važnosti korica: • štite tanke listove od savijanja; one su poput zaštitnog omotača • često su šarene i uljepšavaju knjigu • pronalazimo gdje se još spominje pojam korice - kod voćaka, kruha, drveća - i koja je uloga tih korica
Obrada: Pitam učenike postoji li još neka veza između drveta i knjige, osim činjenice da i jedni i drugi imaju zaštitnu koricu. Zaključujemo da se papir za knjige još uvijek najčešće dobiva od drveta. Kratko razgovaramo o ekologiji, tj. o važnosti čuvanja knjiga (papira) kako bi se sjeklo što manje drveća. Komentiramo i važnost recikliranja papira - knjige se mogu tiskati i na recikliranom papiru pa dolazimo do važnosti skupljanja starog papira i sortiranja otpada. Kroz PP prezentaciju i razgovor, upoznajem učenike s glavnim dijelovima knjige, naslovnom stranicom i informacijama koje nam ona daje. Slijedi komentiranje podataka/osoba (autor, ilustrator, prevoditelj, nakladnik, čitatelj) i njihovoj ulozi u nastanku knjige. Slijedi listanje knjige i imenovanje dijelova koji prethode književnom tekstu ili se nalaze na samom kraju knjige.
Provjera i ponavljanje: Učenici dobivaju 1.A nastavni listić u koji upisuju glavne dijelove knjige (korice, hrbat, knjižni blok), odnosno 1 B gdje spajaju pojmove (korice, naslovnica, sadržaj, bilješka o piscu) s objašnjenjima tih pojmova. Učenici rješavaju 2.A nastavni listić gdje na korice knjiga upisuju osobe koje susrećemo na Putu od autora do čitatelja (autor, prevoditelj, ilustrator, nakladnik, čitatelj), odnosno 2 B gdje spajaju pojmove (autor, nakladnik, prevoditelj, ilustrator) s objašnjenjima tih pojmova.
Na kraju sata učenici dobivaju brošuru Od ideje do knjige: priča u slici.
Napomena: Sat je modifikacija nastavnog sata kolegice Ane Sudarević. Preuzeti su neki dijelovi obrade te pojedini nastavni listići. PP prezentacija je rađena na temelju teksta iz knjige Ane Demut, Putokazi školske knjižnice, a brošura u pdf skenirana je brošurica Od ideje do teksta objavljena u Prvom izboru - autor nepoznat. Dakle, ništa originalno.
Preuzimanje datoteka u fromatu .doc .pdf .ppt
Datoteka:PUT OD AUTORA DO ČITATELJA-priprava.doc
--tihi 12:13, 28. listopada 2008. (CET)