Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Knjižničar u razredu - Nikola Butorac

Izvor: UDK02
Skoči na: izbornici, traži

Tijekom školske 2010./11. godine pokušao sam provesti s jednim prvim razredom nešto drugačiji pristup u radu nego obično, nastojeći tako povećati broj dolazaka u knjižnicu, odnosno broj posudbi. Uobičajen pristup da knjižničar čeka učenike u knjižnici, bez obzira i na različite pokušaje primamljivanja, odnosno pismenog pozivanja, preko oglasne knjige i različitih obavijesti na panoima, donose skromne rezultate. Prema mojim iskustvima i podatcima koje sam razmijenio s nekoliko različitih srednjih škola, broj posudbi po učeniku godišnje se kreće od 3 do 10 po učeniku, a prosjek je 5 posudbi. To se odnosi na sve učenike, jer su svi članovi knjižnice, iako jedan dio njih, otprilike 10 – 15% uopće ne posuđuju ništa iz knjižnice, a poneki od njih navrati prelistati kakav časopis ili zatraži da otvori svoju intern.stranicu na Faceu. Manje posuđuju stariji učenici, što ne mora čuditi ako znamo da dobar dio njih, otprilike svaki četvrti, iz nekih predmeta ne kupi ni udžbenik, a čitanje lektire im je nepotrebno gubljenje vremena. Udžbenike iz hrvatskog za 3. i 4. r. ne pamtim da je netko ostavio na poklon knjižnici, pogotovo otkad nisu besplatni. Ideja mi je sinula kad sam uvidio da ima učenika koji kasne s vraćanjem jednostavno zato što se ne sjete da im je knjiga u torbi. Ali, kad me vide, onda se, naravno, sjete i reagiraju vadeći posuđenu knjigu. Treba im, dakle, biti češće pred očima i podsjećati ih, pokazivati im novitete, ohrabrivati posudbu slobodne lektire koju bi čitali ne samo oni, već i njihovi ukućani. Izabrao sam jedan prvi razred (1.b), jer oni još kako-tako imaju respekta i prema odrasloj osobi koja im nije neposredno u nastavi, već “tamo neki knjižničar”. Nastavio sam barem jednom tjedno dolaziti k njima i nakon onih nekoliko sati koje provedem sa svim prvim razredima. Podsjećao sam ih da čitaju, da što prije pročitaju i vrate lektiru, da posude nešto drugo. Svakih nekoliko mjeseci na školskim rang-listama korisnika knjižnice 1.b je bio najbolji. Naravno da sam im to rekao u razredu, pohvalio ih da su najuspješniji, da tako nastave i dalje, te da će vjerojatno među njima biti izabran najbolji korisnik za cijelu školu, što se i obistinilo. Natjecateljska atmosfera je djelovala pozitivno i dala rezultate. Ove ćemo šk. godine za Dan knjižnica proglasiti najboljeg korisnika iz prošlogodišnjeg 1.b i nagraditi ga, a pohvalit ćemo i cijeli razred. Kad sam usporedio podatke o posudbi 1.b i drugih razreda u školi, uvidio sam da je razlika više nego dvostruka: svaki učenik 1.b posudio je gotovo 10 knjiga, dok kod ostalih to iznosi 4-5 knjiga. Ako znamo da i za gimnazije 10 posudbi po učeniku nije slab rezultat, a da se on ponegdje kreće i oko 6 posudbi, onda je postignut rezultat zaista vrijedan pažnje. Kako bih se još malo više približio učenicima, ove sam godine postao njihov zamjenik razrednika, što bi moglo pozitivno utjecati na njihov angažman u aktivnostima koje provodim u školi, a i potaknuti ih da nastave sa češćim dolascima u knjižnicu. Naravno, za to je potrebna i prisna suradnja s razrednikom.

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors