Dječji časopisi (2. razred OŠ)
Sadržaj |
DJEČJI ČASOPISI (2. razred osnovne škole)
ŠTO I KAKO
Svrha nastavne jedinice:
- prepoznati i imenovati dječje časopise;
- razlikovati dječji tisak od dnevnog tiska i časopisa;
- prepoznati rubriku i odrediti poučava li nas ili zabavlja;
- razlikovati časopise prema vremenu izlaženja;
- čitati dječje časopise
Razred: 2. razred osnovne škole
Broj sati obrade: jedan
Ključni pojmovi : poučno-zabavni list, mjesečnik, naslovnica, rubrika
Nastavni zadaci:
- obrazovni: upoznati dječje časopise, razlikovati ih od dnevnih novina i časopisa, prepoznati dijelove časopisa
- odgojni: samostalno istraživanje i pronalaženje informacija, razvijati kulturu čitanja časopisa
- funkcionalni: zapažanje, zaključivanje, povezivanje, usustavljivanje
Nastavni oblici rada: individualni, istraživački rad, frontalni rad
ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA:
Uvod / Motivacija:
Razgovor o časopisima (Na koje časopise su pretplaćeni? Koje časopise poznaju i čitaju? Što čitaju roditelji? Koliko često kupuju časopise i gdje?)
Obrada:
Kviz o časopisima.
Nakon kviza učenici uzimaju po jedan časopis. Kometiramo njihov izgled. Zadržavamo se na prvoj stranici - naslovnici. Nabrajamo što se sve nalazi na toj stranici i zašto je važna.
Potom razgovaramo kako se brzo može pronaći određeni tekst u časopisu i dolazimo do sadržaja.
Na kraju, uočavamo "stalna mjesta" - rubrike - u časopisu.
Učenici samostalno rješavaju listić. Rezultate provjeravamo zajedno.
Nekoliko učenika samostalno opisuje naslovnicu, traži sadržaj i imenuje rubrike.