At the library
Sadržaj |
AT THE LIBRARY
ŠTO I KAKO
Svrha nastavne jedinice:
- imenovati stvari i pojmove vezane uz knjižnicu na engleskom jeziku
- naučiti nove riječi vezane uz područje knjižničarstva
- prepoznati vrste knjižnične građe
- razumijevanje teksta
Razred: 3.i 4. razred osnovne škole
Korelacija: engleski jezik
Broj sati obrade: jedan
Ključni pojmovi: school/public library, book, picturebook, bookshop, dictionary, encyclopedia, magazine, librarian
Nastavni zadaci:
- obrazovni: snalaženje u knjižnoj građi, učenje novih riječi, ponavljanje poznatih riječi
- odgojni: prepoznavanje knjižnične građe, rad u timu, razvijanje pozitivnog odnosa prema građi i knjižnici
- funkcionalni: zapažanje, zaključivanje, povezivanje, usustavljivanje
Nastavni oblici rada: individualni, frontalni rad, timski rad
Napomena!
Prije početka sata potrebno je:
- na jedan stol staviti različite primjerke knjižnične građe (knjige, slikovnice, AV-građu, rječnike, enciklopedije itd.)
- oko stola poslagati stolice i na njihove naslone zalijepiti nazive pojedine vrste građe (npr. books, DVDs, picturebooks)
- barem 50% sata može se odvijati na engleskom jeziku
ARTIKULACIJA SATA
Uvod
Knjižničarka i profesorica engleskog jezika razgovaraju s učenicima o knjižnici i čitanju.
Obrada
I. dio
Učenike dijelimo u 5 grupa.
Slijedi on-line priča Lola at the Library (http://www.tumblebooks.com/syndication/excite/lolalibrary.swf?Bookid=40&userid=11769&donateInfo).
Kviz za razumijevanje. Ako je potrebno, priča se može prevesti na hrvatski.
II. dio
Individualan rad
Rješavanje listića - s popisa stvari treba prekrižiti one koje se ne nalaze u knjižnici. Zajedno provjeravamo točnost i prevodimo nepoznate riječi.
III. dio
Timski rad
Predstavnik grupe izvlači papir sa zadatkom - svaka grupa mora iz hrpe sa stola izdvojiti samo onu vrstu građe koja piše na listiću i staviti je na odgovarajuću stolicu. Nakon završetka, slijedi provjera: predstavnik grupe objašnjava ostalim grupama što je bio zadatak i pokazuje rješenje. Dodatno se može pitati učenika da npr. prebroji primjerke, izdvoji samo englesko-hrvatske rječnike itd.
IV. dio
Timski rad
Svaka grupa dobiva isti listi. Na njemu su slike knjižare i knjižnice te pojmovi koji su karakteristični za svaku od njih. Učenici trebaju pridružiti pojmove slikama (Npr. money - bookshop; to borrow - library).
Zajedno provjeravamo i prevodimo nepoznate riječi.