Udruga knjižničari.jpg
Knjižničari
Hrvatska mreža školskih knjižničara

Čitaj nepcem!

Izvor: UDK02
Skoči na: izbornici, traži

Otkrij avanturu - čitaj nepcem !

Mali stol.JPG

Ksenija Kesegi-Krstin, dipl. knjižničar Ugostiteljsko-turistička škola, Osijek

Uvod Posteri su nastali kao rezultati radionice „Otkrij avanturu čitanja“ koja je organizirana u povodu obilježavanja Međunarodnog dana školskih knjižnica. Kriza društva u njegovom ekonomskom dijelu odražava se i na čovjekov duhovni, moralni i etički život. Stoga, i ne čudi da mladi ljudi ( i ne samo oni) ne pronalaze vrijeme i potrebu za čitanjem knjiga, udžbenika, pa čak niti dnevnih novina. Kako tinejdžera pridobiti za čitanje (općenito), a posebice za čitanje lektire, kada je to mnogima «obveza, dosada, tortura i nepotrebno gubljenje vremena «.Kako im pokazati i uvjeriti ih da su knjige prave riznice znanja, emocija, iznenađenja pa i ljudske gluposti? Kako ih naučiti da iz svakog pročitanog retka izvuku ono najbolje, sačuvaju to u sebi i tako ojačani i obogaćeni hodaju kroz život? Pitanja su to na koja odgovore traže roditelji, nastavnici, pedagozi, a najviše knjižničari. Radionica «Otkrij avanturu - čitaj nepcem!» pokušaj je vraćanja mladih ljudi pisanoj riječi.

Cilj i zadaće radionice Pokazati učenicima da čitanje lektire može biti zabavnije i zanimljivije ako koriste već postojeća znanja ili iskustva ( osjet mirisa i okusa !)  Edukacija učenika  Razvijati kreativnost  Poticati na praktičan rad  Njegovati osjećaj za estetiku i kulturu stola  Upozoriti na osjetilnu stranu čovjekovog bića Zadaće: - Osposobljavanje učenika za samostalan istraživački rad, učenje i organizaciju rada - Svoja novostečena znanja (otkrića) prezentirati u obliku postera - Izraditi praktično-propagandni materijal - Oživjeti atmosferu salonskog ispijanja čaja ( kave) - Usvojiti nova znanja i vještine iz nastave slastičarstva - Pronađi tumačenje manje poznatih riječi ( hedonizam, delicije, degustacija…)

Vrijeme održavanja i sudionici Radionica se održavala početkom listopada u prostorima knjižnice, u praktikumu računalstva i praktikumu slastičarstva. Vrijeme je raspoređeno po specifičnosti zadataka:  tri puta po tri školska sata ( motivacija, razgovor, istraživanje literature, pretraživanje Interneta )  šest školskih sati - priprema, pečenje, hlađenje i pakovanje medelaine kolačića  četiri školska sata – izrada postera i graničnika

Sudionici : Ukupno 14 učenika - učenici trogodišnjih i četverogodišnjih zanimanja ( po dva učenika) od 1.do 4 razreda. Nastavnica slastičarstva – gđa. Ilona Jakimov

Motivacija i metode rada Koliko nam korištenje njuha pomaže u spoznavanju svijeta ?Priroda je preplavljena mirisima koji nas privlače, zavode i odbijaju. Niti jedan miris ne ostavlja nas ravnodušnim; svi u nama pobuđuju neki osjećaj. U uvodnom dijelu radionice učenicima su ponuđeni razni mirisi ( korica limuna i naranče, vanilija, kava, kadulja, bosiljak, muškatni oraščić…..) koje su trebali prepoznati ( na posudama nisu bile nikakve oznake prepoznavanja !). Nakon toga su morali zapisati svoje asocijacije, osjećaje, doživljaje ili mjesta na koja ih upućuje određeni miris. Kako bi nam svijet izgledao kada ne bismo mogli doživjeti mirise ili okuse ? Koliko je prepoznavanje mirisa i okusa važno u njihovoj struci? Kako su povezani miris i hrana? Koliko je često hrana tema književnog djela? Koliko u «ozbiljnim i teškim «književnim djelima ima opisa hrane, njenih mirisa i okusa, što jedu likovi ili njihovi autori ? !

Metode rada: - istraživački rad - praktični rad - kreativni rad - timski rad

Rezultati rada Učenici su sastavili popise djela i filmova ili književnih likova koji o hrani razvijaju svoju posebnu filozofiju. Popis je bio podugačak. Gotovo da nema djela u kome se ne piše o hrani! Našli su tu svoje mjesto i Marin Držić ( Pometov monolog o hrani), Vjenceslav Novak, Ante Kovačić, Honore de Balzac, L.N.Tolstoj, F.M.Dostojevski, E.Hemingway, M.Krleža, A.Camus, M.Proust i mnogi, mnogi drugi. Posteri prezentiraju neke zanimljivosti vezane uz pisce, njihove likove ili filmove.

'Zaključak' Učenici su bili iznenađeni spoznajama do kojih su došli. Može se čitati nepcem! Uživali su u kreativnom dijelu radionice, a posebice u praktičnom , kada su kušali famozne madelaine kolačiće.

Izvori

1. Dosadno mi je, što da radim: priručnik za razvijanje dječje kreativnosti,Tito Bilopavlović…[et.al], Zagreb, Školska knjiga,1997.

2. Igrom do sebe, Ksenija Bunčić…[et.al.], Zagreb,Alineja,1993.

3. Stevanović, Marko. Edukacija za stvaralaštvo, Varaždinske Toplice, Tonimir,1997.

4. Znanjem do znanja : prilog metodici rada školskog knjižničara, Jasmina Lovrinčević…[et.al.], Zagreb, Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2005.Datoteka:Graniźnik,2.strana.pdf

Datoteka:Graniźnik,1.strana.pdf

Datoteka:Čitaj nepcem.doc

Osobni alati
izbornik za datoteke
Pomoć
for english speaking visitors