http://www.knjiznicari.hr/UDK02/api.php?action=feedcontributions&user=Doroteja+Kamber-Konti%C4%87&feedformat=atomUDK02 - Doprinosi suradnika [hr]2024-03-28T13:40:19ZDoprinosi suradnikaMediaWiki 1.18.2http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Srednjo%C5%A1kolci_voditelji_te%C4%8Dajeva_ra%C4%8Dunalnog_opismenjavanja_umirovljenika_u_Gradskoj_knji%C5%BEnici_Zadar_-_Doroteja_Kamber-Konti%C4%87Srednjoškolci voditelji tečajeva računalnog opismenjavanja umirovljenika u Gradskoj knjižnici Zadar - Doroteja Kamber-Kontić2007-04-25T20:22:11Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>== Srednjoškolci voditelji tečajeva računalnog opismenjavanja umirovljenika u Gradskoj knjižnici Zadar ==<br />
<br />
'''Doroteja Kamber-Kontić'''<br />
<br />
'''Gradska knjižnica Zadar'''<br />
<br />
19. proljetna škola školskih knjižničara Šibenik, 18.-21. travnja 2007<br />
<br />
'''Stječemo li starenjem više znanja?'''<br />
<br />
Ili…<br />
<br />
Smjernice za knjižnične usluge za mladež<br />
<br />
'''Promicanje vještina informacijske pismenosti<br />
'''<br />
Jedna od osnovnih usluga koje mladima mora pružiti narodna / školska knjižnica<br />
<br />
'''Ali'''<br />
<br />
O tome kako srednjoškolci mogu promicati računalnu pismenost i prenositi znanje, Smjernice ne kažu ništa<br />
<br />
'''Iskustvo suradnje sa srednjoškolcima, voditeljima tečajeva računalnog opismenjavanja umirovljenika u Gradskoj knjižnici Zadar'''<br />
<br />
Maja Kaleb (16 godina)<br />
<br />
Filip Milardović (16 godina)<br />
<br />
učenici 2. c razreda Gimnazije Franje Petrića Zadar<br />
<br />
http://www.zd-mioc.hr<br />
<br />
<br />
Područja interesa: <br />
<br />
Glazba<br />
<br />
Filmovi<br />
<br />
Izlasci<br />
<br />
Škola<br />
<br />
Košarka<br />
<br />
'''Zašto su drukčiji od drugih? '''<br />
<br />
'''Oni su voditelji tečajeva računalnog opismenjavanja za umirovljenika u Gradskoj knjižnici Zadar'''<br />
<br />
Povijest:<br />
<br />
Poseban program računalnog opismenjavanja za umirovljenike i nezaposlene započeo je 2004. godine<br />
<br />
Donacija Erstesteiermärkische Bank: <br />
<br />
10 računala<br />
<br />
15.000 kuna za softver i mrežnu opremu<br />
<br />
<br />
'''Tečaj traje tri dana, ukupno 6 sati'''<br />
<br />
'''Besplatan je'''<br />
<br />
Na tečaju se uče osnove računala, Interneta te slanje E-mail pošte<br />
<br />
'''Namijenjen je umirovljenicima i nezaposlenima'''<br />
<br />
Osnova je za daljnje učenje i istraživanje svijeta računala<br />
<br />
'''Voditelji tečaja'''<br />
<br />
Knjižničari<br />
<br />
Civilni ročnici<br />
<br />
Danas srednjoškolci<br />
<br />
Maja <br />
<br />
Filip<br />
<br />
'''Suradnja knjižnice i škole'''<br />
<br />
Nedostatak osoblja za kontinuirano održavanje tečajeva računalne pismenosti<br />
<br />
Manji broj civilnih ročnika<br />
<br />
Problem<br />
<br />
Gimnazija Franje Petrića Zadar<br />
<br />
Srednja škola matematičkog i informatičkog usmjerenja<br />
<br />
'''Dogovor ravnatelja Knjižnice i škole'''<br />
<br />
'''Izbor učenika: profesor informatike i pedagog'''<br />
<br />
Od 20 prijavljenih odabrani su dvoje učenika drugog razreda<br />
<br />
'''Maja i Filip'''<br />
<br />
Upute za rad:<br />
<br />
Predstavljen dosadašnji način rada s umirovljenicima<br />
<br />
Pisani materijal<br />
<br />
Prvi sat održao je kolega Mladen Masar, jedan od prvih voditelja tečaja<br />
<br />
Promjena termina održavanja:<br />
<br />
'''Novi termin tečaja usklađen je s obvezama u školi'''<br />
<br />
Utorak, srijeda, četvrtak 16:00 do 18:00<br />
<br />
'''Svladavanje straha'''<br />
<br />
Jedan od početnih ciljeva kod pokretanja tečajeva<br />
<br />
'''U trenutnoj situaciji strah su trebali prevladati učitelji i učenici<br />
'''<br />
<br />
Polaznici tečaja morali su svladati strah od računala, u dobi od 65 do 70 i više godina<br />
<br />
Maja i Filip: strah od uloge učitelja<br />
<br />
<br />
'''Do sada je održano ukupno 29 tečajeva'''<br />
<br />
'''Kroz tečajeve je prošlo oko 290 osoba'''<br />
<br />
Veliki broj njih su članovi knjižnice i nastavljaju s radom na računalima namijenjenim korisnicima<br />
<br />
Tajni polaznik<br />
<br />
Majina mama je uputila na tečaj svoju prijateljica<br />
<br />
Od nestrpljive, eksplozivne cure koja reagira odmah, Maju u ulozi učiteljice nije se moglo prepoznati<br />
<br />
Strpljiva, smirena, ponavlja iste upute više puta<br />
<br />
Što kažu polaznici tečaja?<br />
<br />
Pohvale voditeljima<br />
<br />
“Tako mladi a o računalima sve znaju!”<br />
<br />
“Pomažu nam, strpljivi su, a pomažu i jedno drugome!”<br />
<br />
'''Što kažu Maja i Filip?'''<br />
<br />
Drago im je što su odabrani za voditelje tečaja<br />
<br />
'''Bolje razumiju svoje profesore i njihov rad s učenicima'''<br />
<br />
Što kažu Maja i Filip?<br />
<br />
Miš u zraku<br />
<br />
Strah od tipki<br />
<br />
“Ako otvorim mail počet će mi stizati računi…”, rekla je gospođa i do kraja tečaja ostala uporna, nije otvorila e-mail adresu<br />
<br />
Što kažu Maja i Filip?<br />
<br />
O svom iskustvu razgovaraju s prijateljima<br />
<br />
Iako na početku u strahu od pogrešaka svoj prvi posao odradili su odlično<br />
<br />
<br />
'''Kako i ne bi kad su generacijski pripadnici Generacije Y <br />
'''<br />
Milenijanaca*<br />
<br />
Nova generacija tinejdžera rođenih osamdesetih godina prošlog stoljeća<br />
Generacija Y - Milenijanci<br />
“…ta su djeca rasla i odrasla na Internetu, u blagostanju i u akademskim tvornicama, prisustvovala su školskim pokoljima, rijetko viđala svoje zaposlene majke, i svjedočila sve češćim razvodima brakova.**<br />
<br />
“Po prvi puta u povijesti čovječanstva djeca se bolje snalaze, više znaju i bolje su upućena u najvažniju inovaciju suvremenog društva – Internet.”<br />
<br />
Prenoseći znanje o računalima tri puta i više starijima od sebe srednjoškolci su pokazali i pokazuju razliku između pismenosti tijekom školovanja nekad i danas<br />
<br />
<br />
Učeći o računalima i kroz primjenu u svakodnevnom životu umirovljenici dokazuju da nema granica učenju i želji za stjecanjem novih znanja i vještina<br />
<br />
Planovi<br />
<br />
'''Nastavljamo s održavanjem tečajeva za umirovljenike'''<br />
<br />
Maja i Filip su sve sigurniji i dobro im ide<br />
<br />
Maja<br />
<br />
Voljela bi postati pilot, ali u toj profesiji žene teže uspijevaju<br />
<br />
Filip <br />
<br />
Posvetit će se građevini ili arhitekturi<br />
<br />
<br />
I dalje će voditi tečajeve računalnog opismenjavanja za umirovljenike u zadarskoj knjižnici<br />
<br />
“Nije lako prenositi znanje drugima. Za taj posao trebao puno učiti!”<br />
<br />
Hvala!<br />
<br />
www.gkzd.hr<br />
<br />
doroteja@gkzd.hr<br />
<br />
Literatura:<br />
<br />
Lammiman J., Syrett M. Cool generacija, Zagreb : Naklada Ljevak, 2005.<br />
<br />
Smjernice za knjižnične usluge za mladež, Zagreb : HKD, 2001. <br />
<br />
Stričević I. Knjižnične službe i usluge za mladež, predavanje CSSU, Zadar, 2006. <br />
<br />
<br />
[[Predmetnica:Doroteja Kamber-Kontić]]<br />
<br />
==Preuzimanje datoteke u formatu.ppt''==<br />
<br />
[[Slika:Srednjo%C5%A1kolci_voditelji_te%C4%8Dajeva_u_GK_Zadar_-_Doroteja_Kamber-Konti%C4%87.ppt]]</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Razgovor_sa_suradnikom:Doroteja_Kamber-Konti%C4%87Razgovor sa suradnikom:Doroteja Kamber-Kontić2007-01-30T12:52:53Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>Ivana hvala! <br />
<br />
DOROTEJA, prebacila sam zadnji komentar na početak stranice da se manje skrola!<br />
<br />
Nešto čudno se događa. jučer i danas sam bila na UDK2 stranicama i nakon završetka uredno se odjavila. Sad se spajam i ostala mi je zakačena prijava kao da se jučer nisam odjavila. isti slučaj i jučer. Samo vijest: neki dan smo u GK Zadar imali snimanje za Dobro jutro Hrvatska i dala sam novinarki mnašu web adresu i preporučila. jednom tjedno imaju preporuke web stranica i nadajmo se da će nas uvrstiti. Tko stigne gledati Dobro jutro hrvatska neka javi ako budemo reklamirani!<br />
<br />
::Doroteja, ti si pravi biser u niski ovoga portala! Ovo s prijavom se i meni povremeno dogadja, ali to nema veze, nije zabrinjavajuće :)) [[Suradnik:Ivana Vladilo|Ivana Vladilo]] 10:19, 27. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
<br />
<br />
Draga kolegice, jako sam sretan što ste nam se pridružili i tako podržali ovaj projekt mrežne suradnje školskih knjižničara. Premda je projekt na samom početku i tek ga treba početi izgrađivati, iskreno se nadam Važem angažmanu te da ćete svojim prinosima pomoći da ovo sjedište oblikujemo tako da nam svima bude korisno, zanimljivo i zabavno.<br />
<br />
Uvjeren sam da ovo sjedište otvara sjajne mogućnosti za brzu, efikasnu i kvalitetnu suradnju voditelj(ic)a matične službe (i voditelj(ic)a stručnih vijeća) sa (školskim) knjižničarima i bit ću iskreno neizmjerno sretan ako se budete hrabro upustili u avanturu i nakon nekog vremena prigrlili ovo sjedište te otkrili uzbuđenje i ljepotu otvorene mrežne suradnje (školskih) knjižničara.<br />
<br />
Sve kritike, nedoumice, pitanja, primjedbe i slično upišite na [[UDK02:Dogovaraonica|dogovaraonicu]], ili na moju stranicu razgovora ili komentara. [[Suradnik:Josip65|Josip65]] 19:59, 9. listopada 2006. (CEST)<br />
<br />
Nakon Ivanine prezentacije jasnije mi je kako koristiti određene znakove i funkcije. Dobro bi mi došlo još vježbe ali učim. Htjela sam zamoliti pomoć kod postavljanja povezanica na školske knjižnice ZD županije. Imam dosta linkova i adresa a nisam baš siguran kako ih staviti. Može pomoć ovdje ili na mail gdje prije stignete. Išla sam na uređivanje stranice. Znači li da u naziv škole mogu unijeti web adresu a izbrisati naziv škole ili što?<br />
<br />
::Doroteja, strpi se samo malo s tim linkovima na školske knjižnice i pogledaj obavijest na Dogovaraonici.[[Suradnik:Ivana Vladilo|Ivana Vladilo]] 20:24, 19. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
::Zapravo se klikom na crvenu poveznicu otvara mogućnost stvaranja stranice s tim imenom na ovom mrežnom sjedištu. Bilo bi dobro u budućnosti na ovom mrežnom sjedištu o svakoj knjižnici napisati neke osnovne informacije, a u slučaju da školska knjižnica već ima svoje mrežne stranice na nekom drugom sjedištu, negdje na stranici, najbolje na kraju, staviti još i poveznicu na tu vanjsku stranicu. Na taj način zaintresirani posjetiteli moći će s na ovom mrežnom sjedištu dobiti pregled školskih knjižnica, i s ovog mrežnog sjedišta otići na mrežne stranice onih školskih knjižnica koje ih imaju na nekoj drugoj adresi. --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 16:36, 22. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
Dobro. Znači li to da opisujemo one školske knjižnice koje nemaju svoje mrežne stranice, samostalne ili kroz mrežne stranice škole. Što s onima koje nemaju školsku knjižnicu? Možda bi bilo dobro popis postaviti drukčije: staviti samo škole bez područnih a ukoliko neka od PŠ ima svoju knjižnicu staviti je kao novi link. U ZD županiji ima škola koje nemaju školsku knjižnicu i tek kad je dobiju mogu se staviti na popis. Strpljiva sam i mislim da je ovo odlična ideja za predstavljanje školskih knjižnica, ali kad sam krenula stavljati link neku od njih dogodilo se nekoliko situacija: web škole koji se ne otvara (a za njih znam da imaju na naslovnicu školsku knjižnicu), neažurna stranica na kojoj nema ŠK, web škole u izradi (a imao tako dobro na naslovnici opisanu ŠK), ŠK nigdje ni u priči i kako onda te stranice linkati. Valjda su to sam prve prepreke koje ćemo uspješno preskočiti!<br />
<br />
:::Ne, ne, ne; ne brisati poveznice na one škole koje još uvijek nemaju školsku knjižnicu. Standard za školske knjižnice jasno propisuje što je MINIMUM. (Zapravo u školstvu postoji jedino standard za školske knjižnice i, gledajući iz aspekta propisa, mi smo u mnogo povoljnijem položaju od drugih predmeta, za koje ne postoji standard, pa tako, primjerice, neki učitelji matematike imaju na raspolaganju sve i svašta, dok drugi imaju dva drvena trokuta i šestar...) Bilo kako bilo, premda se nigdje u standaru ne spominju područne škole, u Zakonu o osnovnom školstu spominje se da SVAKA ŠKOLA mora imati školsku knjižnicu, a, zaključujem, i područna škola je škola. Vjerujem da djeca koja pohađaju područne škole, naprosto imaju pravo imati svoju školsku knjižnicu. Neka ovo bude popis škola, odnosno popis svih onih knjižnica koje bi po zakonu trebale biti školsku knjižnicu. Ako neka osnovna ili područna škola JOŠ UVIJEK nema školsku knjižnicu, bilo kakav ormar ili policu s knjigama, onda ćemo napraviti stranicu za tu školsku knjižnicu, te na tu stranicu napisati nešto poput "Zakon o... propisuje... ova školska knjižnica ZA SAD još uvijek nije osnovana" ili "Prema Zakonu o... ova škola morala bi imati školsku knjižnicu veličine..., ali je TRENUTAČNO JOŠ UVIJEK NEMA, nadamo se da će osnivači što žurnije prionuti realizaciji zakonskih obveza...". Brisanjem poveznica na one školske knjižnice koje JOŠ UVIJEK nisu osnovane, koje još uvijek ne funkcioniraju ili ne rade, stvorili bismo lažni dojam idilične slike u školskom knjižničarstvu. Bolje je na ovaj način prikazati ogledne primjere i upozoriti na ono što treba popraviti - ionako je to radi općeg dobra.<br />
<br />
Ideja je ovakva: unutar www.knjiznicari.hr postoji popis na sve škole koji bi trebale imati školsku knjižnicu. Eventualno bi trebalo izbrisati onu školu koja je ukinuta (ima i takvih?). Unutar www.knjiznicari.hr bit će predstavljene sve školske knjižnice:<br />
* one školske knjižnice koje imaju svoje vlastite mrežne stranice (ili u sklopu škole)<br />
* one školske knjižnice koje nemaju svoje vlastite mrežne stranice<br />
* one školske knjižnice koje još uvijek ne rade / ne postoje / nisu osnovane<br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica već ima svoje vlastite mrežne stranice (samostalne ili u sklopu svoje škole) u sklopu www.knjiznicari.hr bit će osnovni podatci, a na kraju stranice te školske knjižnice bit će poveznica na mrežne stranice te školske knjižnice izvan www.knjiznicari.hr<br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica nema svoje vlastite mrežne stranice, ovdje će biti osnovni podatci o toj školskoj knjižnici. Naravno, osim osnovnih podatataka, onih koji će biti isti za sve knjižnice u državi, na tim stranicama može biti i mnoštvo drugih podataka o školskoj knjižnici. <br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica još uvijek uopće niti ne postoji, a prema pozitivnim zakonskim propisima bi trebala postojati, na njezinoj će stranici postojati takva napomena/obavijest, ili će u popisu ostati u crvenoj boji, što će biti signal odgovornim osobama da bi takvu knjižnicu trebalo osnovati.<br />
<br />
Znači, nije bila ideja da od onih popisa napravimo poveznice na vanjske stranice školskih knjižnica, već da ipak ovdje predstavimo sve školske knjižnice, a da vanjske poveznice budu samo jedan element predstavljanja školskih knjižnica.<br />
<br />
Naravno, ovo je samo moj skromni prijedlog i moja ideja koji uopće ne moraju biti prihvaćeni. Sve tvoje ideje, Doroteja, sasvim su ravnopravne mojima, Ivaninima itd. :) --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 10:23, 23. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
<br />
Objašnjenje i ideja zvuči odlično. Ispričavam se ako nisam odmah dobro razumjela. Slažem se s objašnjenjem i kategorijama posebno kad se radi o školama koje nemaju školsku knjižnicu. Ovo je širi način na koji će se predstaviti školske knjižnice, a mrežne stranice su samo pomoć. Akcija predstavljanja (moram je tako nazvati jer je trenutno tako doživljavam) školskih knjižnica mora poprimiti šire značenje i obuhvatiti SVE odgovorne. Treba iskoristiti priliku da se iziđe sa stranica repozitorija u najširu javnost baš s činjenicom postojanja/nepostojanja školskih knjižnica. Skretanje javne pažnje! Mislim da je to pravi opis onog što želim reći. Nemam baš govot recept kako to učiniti ali s puno malih koraka doći ćemo do cilja. Pozdrav<br />
<br />
:Doroteja, tvoj optimizam, entuzijazam i elan veoma su nam svima dragocjeni; samo nemoj posustati, time nas sve krijepiš; a tvoje ideje nisu ništa manje vrjednije od mojih, Ivanini, Mileninih... ili bilo čijih drugih. Zato se više nemoj ispričavati (barem dok nešto veliko ne za brljaš - šala). Ti si ovdje ravnopravan suradnik sa svima nama ostalima, kao što će biti ravnopravni i svi novi suradnici koji nam se priključe, i sve da si i izbrisala sve poveznice na one škole koje nemaju školske knjižnice, ne bi se dogodilo ništa strašno zbog čega bi se trebala ispričavati. Ponekad je mnogo efikasnije da čovjek jednostavno počne raditi po svom, a ako netko misli da je bolje prije se dogovoriti, onda ga malo "stopira". Zato, ako imaš ideja, samo navali, ne moraš tražiti ničije dopuštenje. Mi ćemo te pohvaliti (ili izgrditi). Naravno, to ne znači da se ne smijemo dogovarati, naprotiv. --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 10:15, 24. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
<br />
Hvala na ohrabrenju i pohvalama! Nekad volim glasno razmišljati pa u tom razmišljanju bude dosta nedorečenosti. BAš je dobro da ostanu na listi sve škole i da se tako istaknu one koje nemaju knjižnicu. I to je važna poruka iz koje je vidljivo pravo stanje bez uljepšavanja.<br />
<br />
Nešto čudno se događa. jučer i danas sam bila na UDK2 stranicama i nakon završetka uredno se odjavila. Sad se spajam i ostala mi je zakačena prijava kao da se jučer nisam odjavila. isti slučaj i jučer. Samo vijest: neki dan smo u GK Zadar imali snimanje za Dobro jutro Hrvatska i dala sam novinarki mnašu web adresu i preporučila. jednom tjedno imaju preporuke web stranica i nadajmo se da će nas uvrstiti. Tko stigne gledati Dobro jutro hrvatska neka javi ako budemo reklamirani!</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Seminar_za_%C5%A1kolske_knji%C5%BEni%C4%8Dare_Zadarske_%C5%BEupanijeSeminar za školske knjižničare Zadarske županije2007-01-29T16:11:36Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>== Katalog stručnih skupova Agencije za odgoj i obrazovanje, rb. 644 ==<br />
<br />
<br />
Organizator: '''Agencija za odgoj i obrazovan'''je<br />
<br />
Suorganizator: '''Matična služba u Zadru, za narodne i školske knjižnice'''<br />
<br />
Mjesto i datum: '''Zadar, 02. veljače 2007. u Gradskoj knjižnici Zadar''', Ulica Stjepana Radića 11b, (računalni kabinet)<br />
<br />
<br />
Voditeljica programa: Ana Krželj, dipl. knjižničarka, savjetnica za školske knjižnice<br />
<br />
<br />
Dnevni red:<br />
<br />
10.00 – 10.15 Uloga školske knjižnice u nacionalnom kurikulumu za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj (Ana Krželj, dipl. knjižničarka, Agencija za odgoj i obrazovanje)<br />
<br />
10.15 – 11.25 Informatička pismenost i informacijska pismenost (Nives Jozić, prof., Agencija za odgoj i obrazovanje)<br />
<br />
11.25 – 12.25 Kako koristiti baze podataka na Internetu putem CarNET-a (Boris Vidović, prof., ravnatelj OŠ Pujanki) <br />
<br />
12.25 – 12.50 Važnost određivanja ciljeva poučavanja u školskoj knjižnici (Biserka Šušnjić, dipl. knjižničar, Agencija za odgoj i obrazovanje)<br />
<br />
<br />
12.50 – 14.15 ''stanka za ručak''<br />
<br />
<br />
14.15 – 15.15 Kako pretraživati računalni katalog (Doroteja Kamber-Kontić, dipl. knjižničarka, Voditeljica matične službe u Zadru)<br />
<br />
15.15 – 16.45 Kataloška obrada građe uz pomoć računalnog kataloga /radionica/ (Vera Vitori, dipl. knjižničarka, Gradska knjižnica Zadar)<br />
<br />
16.45 – 17.15 Evaluacija<br />
<br />
[[Stručni skup]]</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Razgovor_sa_suradnikom:Doroteja_Kamber-Konti%C4%87Razgovor sa suradnikom:Doroteja Kamber-Kontić2007-01-26T22:43:45Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>Draga kolegice, jako sam sretan što ste nam se pridružili i tako podržali ovaj projekt mrežne suradnje školskih knjižničara. Premda je projekt na samom početku i tek ga treba početi izgrađivati, iskreno se nadam Važem angažmanu te da ćete svojim prinosima pomoći da ovo sjedište oblikujemo tako da nam svima bude korisno, zanimljivo i zabavno.<br />
<br />
Uvjeren sam da ovo sjedište otvara sjajne mogućnosti za brzu, efikasnu i kvalitetnu suradnju voditelj(ic)a matične službe (i voditelj(ic)a stručnih vijeća) sa (školskim) knjižničarima i bit ću iskreno neizmjerno sretan ako se budete hrabro upustili u avanturu i nakon nekog vremena prigrlili ovo sjedište te otkrili uzbuđenje i ljepotu otvorene mrežne suradnje (školskih) knjižničara.<br />
<br />
Sve kritike, nedoumice, pitanja, primjedbe i slično upišite na [[UDK02:Dogovaraonica|dogovaraonicu]], ili na moju stranicu razgovora ili komentara. [[Suradnik:Josip65|Josip65]] 19:59, 9. listopada 2006. (CEST)<br />
<br />
Nakon Ivanine prezentacije jasnije mi je kako koristiti određene znakove i funkcije. Dobro bi mi došlo još vježbe ali učim. Htjela sam zamoliti pomoć kod postavljanja povezanica na školske knjižnice ZD županije. Imam dosta linkova i adresa a nisam baš siguran kako ih staviti. Može pomoć ovdje ili na mail gdje prije stignete. Išla sam na uređivanje stranice. Znači li da u naziv škole mogu unijeti web adresu a izbrisati naziv škole ili što?<br />
<br />
::Doroteja, strpi se samo malo s tim linkovima na školske knjižnice i pogledaj obavijest na Dogovaraonici.[[Suradnik:Ivana Vladilo|Ivana Vladilo]] 20:24, 19. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
::Zapravo se klikom na crvenu poveznicu otvara mogućnost stvaranja stranice s tim imenom na ovom mrežnom sjedištu. Bilo bi dobro u budućnosti na ovom mrežnom sjedištu o svakoj knjižnici napisati neke osnovne informacije, a u slučaju da školska knjižnica već ima svoje mrežne stranice na nekom drugom sjedištu, negdje na stranici, najbolje na kraju, staviti još i poveznicu na tu vanjsku stranicu. Na taj način zaintresirani posjetiteli moći će s na ovom mrežnom sjedištu dobiti pregled školskih knjižnica, i s ovog mrežnog sjedišta otići na mrežne stranice onih školskih knjižnica koje ih imaju na nekoj drugoj adresi. --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 16:36, 22. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
Dobro. Znači li to da opisujemo one školske knjižnice koje nemaju svoje mrežne stranice, samostalne ili kroz mrežne stranice škole. Što s onima koje nemaju školsku knjižnicu? Možda bi bilo dobro popis postaviti drukčije: staviti samo škole bez područnih a ukoliko neka od PŠ ima svoju knjižnicu staviti je kao novi link. U ZD županiji ima škola koje nemaju školsku knjižnicu i tek kad je dobiju mogu se staviti na popis. Strpljiva sam i mislim da je ovo odlična ideja za predstavljanje školskih knjižnica, ali kad sam krenula stavljati link neku od njih dogodilo se nekoliko situacija: web škole koji se ne otvara (a za njih znam da imaju na naslovnicu školsku knjižnicu), neažurna stranica na kojoj nema ŠK, web škole u izradi (a imao tako dobro na naslovnici opisanu ŠK), ŠK nigdje ni u priči i kako onda te stranice linkati. Valjda su to sam prve prepreke koje ćemo uspješno preskočiti!<br />
<br />
:::Ne, ne, ne; ne brisati poveznice na one škole koje još uvijek nemaju školsku knjižnicu. Standard za školske knjižnice jasno propisuje što je MINIMUM. (Zapravo u školstvu postoji jedino standard za školske knjižnice i, gledajući iz aspekta propisa, mi smo u mnogo povoljnijem položaju od drugih predmeta, za koje ne postoji standard, pa tako, primjerice, neki učitelji matematike imaju na raspolaganju sve i svašta, dok drugi imaju dva drvena trokuta i šestar...) Bilo kako bilo, premda se nigdje u standaru ne spominju područne škole, u Zakonu o osnovnom školstu spominje se da SVAKA ŠKOLA mora imati školsku knjižnicu, a, zaključujem, i područna škola je škola. Vjerujem da djeca koja pohađaju područne škole, naprosto imaju pravo imati svoju školsku knjižnicu. Neka ovo bude popis škola, odnosno popis svih onih knjižnica koje bi po zakonu trebale biti školsku knjižnicu. Ako neka osnovna ili područna škola JOŠ UVIJEK nema školsku knjižnicu, bilo kakav ormar ili policu s knjigama, onda ćemo napraviti stranicu za tu školsku knjižnicu, te na tu stranicu napisati nešto poput "Zakon o... propisuje... ova školska knjižnica ZA SAD još uvijek nije osnovana" ili "Prema Zakonu o... ova škola morala bi imati školsku knjižnicu veličine..., ali je TRENUTAČNO JOŠ UVIJEK NEMA, nadamo se da će osnivači što žurnije prionuti realizaciji zakonskih obveza...". Brisanjem poveznica na one školske knjižnice koje JOŠ UVIJEK nisu osnovane, koje još uvijek ne funkcioniraju ili ne rade, stvorili bismo lažni dojam idilične slike u školskom knjižničarstvu. Bolje je na ovaj način prikazati ogledne primjere i upozoriti na ono što treba popraviti - ionako je to radi općeg dobra.<br />
<br />
Ideja je ovakva: unutar www.knjiznicari.hr postoji popis na sve škole koji bi trebale imati školsku knjižnicu. Eventualno bi trebalo izbrisati onu školu koja je ukinuta (ima i takvih?). Unutar www.knjiznicari.hr bit će predstavljene sve školske knjižnice:<br />
* one školske knjižnice koje imaju svoje vlastite mrežne stranice (ili u sklopu škole)<br />
* one školske knjižnice koje nemaju svoje vlastite mrežne stranice<br />
* one školske knjižnice koje još uvijek ne rade / ne postoje / nisu osnovane<br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica već ima svoje vlastite mrežne stranice (samostalne ili u sklopu svoje škole) u sklopu www.knjiznicari.hr bit će osnovni podatci, a na kraju stranice te školske knjižnice bit će poveznica na mrežne stranice te školske knjižnice izvan www.knjiznicari.hr<br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica nema svoje vlastite mrežne stranice, ovdje će biti osnovni podatci o toj školskoj knjižnici. Naravno, osim osnovnih podatataka, onih koji će biti isti za sve knjižnice u državi, na tim stranicama može biti i mnoštvo drugih podataka o školskoj knjižnici. <br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica još uvijek uopće niti ne postoji, a prema pozitivnim zakonskim propisima bi trebala postojati, na njezinoj će stranici postojati takva napomena/obavijest, ili će u popisu ostati u crvenoj boji, što će biti signal odgovornim osobama da bi takvu knjižnicu trebalo osnovati.<br />
<br />
Znači, nije bila ideja da od onih popisa napravimo poveznice na vanjske stranice školskih knjižnica, već da ipak ovdje predstavimo sve školske knjižnice, a da vanjske poveznice budu samo jedan element predstavljanja školskih knjižnica.<br />
<br />
Naravno, ovo je samo moj skromni prijedlog i moja ideja koji uopće ne moraju biti prihvaćeni. Sve tvoje ideje, Doroteja, sasvim su ravnopravne mojima, Ivaninima itd. :) --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 10:23, 23. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
<br />
Objašnjenje i ideja zvuči odlično. Ispričavam se ako nisam odmah dobro razumjela. Slažem se s objašnjenjem i kategorijama posebno kad se radi o školama koje nemaju školsku knjižnicu. Ovo je širi način na koji će se predstaviti školske knjižnice, a mrežne stranice su samo pomoć. Akcija predstavljanja (moram je tako nazvati jer je trenutno tako doživljavam) školskih knjižnica mora poprimiti šire značenje i obuhvatiti SVE odgovorne. Treba iskoristiti priliku da se iziđe sa stranica repozitorija u najširu javnost baš s činjenicom postojanja/nepostojanja školskih knjižnica. Skretanje javne pažnje! Mislim da je to pravi opis onog što želim reći. Nemam baš govot recept kako to učiniti ali s puno malih koraka doći ćemo do cilja. Pozdrav<br />
<br />
:Doroteja, tvoj optimizam, entuzijazam i elan veoma su nam svima dragocjeni; samo nemoj posustati, time nas sve krijepiš; a tvoje ideje nisu ništa manje vrjednije od mojih, Ivanini, Mileninih... ili bilo čijih drugih. Zato se više nemoj ispričavati (barem dok nešto veliko ne za brljaš - šala). Ti si ovdje ravnopravan suradnik sa svima nama ostalima, kao što će biti ravnopravni i svi novi suradnici koji nam se priključe, i sve da si i izbrisala sve poveznice na one škole koje nemaju školske knjižnice, ne bi se dogodilo ništa strašno zbog čega bi se trebala ispričavati. Ponekad je mnogo efikasnije da čovjek jednostavno počne raditi po svom, a ako netko misli da je bolje prije se dogovoriti, onda ga malo "stopira". Zato, ako imaš ideja, samo navali, ne moraš tražiti ničije dopuštenje. Mi ćemo te pohvaliti (ili izgrditi). Naravno, to ne znači da se ne smijemo dogovarati, naprotiv. --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 10:15, 24. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
<br />
Hvala na ohrabrenju i pohvalama! Nekad volim glasno razmišljati pa u tom razmišljanju bude dosta nedorečenosti. BAš je dobro da ostanu na listi sve škole i da se tako istaknu one koje nemaju knjižnicu. I to je važna poruka iz koje je vidljivo pravo stanje bez uljepšavanja.<br />
<br />
Nešto čudno se događa. jučer i danas sam bila na UDK2 stranicama i nakon završetka uredno se odjavila. Sad se spajam i ostala mi je zakačena prijava kao da se jučer nisam odjavila. isti slučaj i jučer. Samo vijest: neki dan smo u GK Zadar imali snimanje za Dobro jutro Hrvatska i dala sam novinarki mnašu web adresu i preporučila. jednom tjedno imaju preporuke web stranica i nadajmo se da će nas uvrstiti. Tko stigne gledati Dobro jutro hrvatska neka javi ako budemo reklamirani!</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Razgovor_sa_suradnikom:Doroteja_Kamber-Konti%C4%87Razgovor sa suradnikom:Doroteja Kamber-Kontić2007-01-24T13:44:07Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>Draga kolegice, jako sam sretan što ste nam se pridružili i tako podržali ovaj projekt mrežne suradnje školskih knjižničara. Premda je projekt na samom početku i tek ga treba početi izgrađivati, iskreno se nadam Važem angažmanu te da ćete svojim prinosima pomoći da ovo sjedište oblikujemo tako da nam svima bude korisno, zanimljivo i zabavno.<br />
<br />
Uvjeren sam da ovo sjedište otvara sjajne mogućnosti za brzu, efikasnu i kvalitetnu suradnju voditelj(ic)a matične službe (i voditelj(ic)a stručnih vijeća) sa (školskim) knjižničarima i bit ću iskreno neizmjerno sretan ako se budete hrabro upustili u avanturu i nakon nekog vremena prigrlili ovo sjedište te otkrili uzbuđenje i ljepotu otvorene mrežne suradnje (školskih) knjižničara.<br />
<br />
Sve kritike, nedoumice, pitanja, primjedbe i slično upišite na [[UDK02:Dogovaraonica|dogovaraonicu]], ili na moju stranicu razgovora ili komentara. [[Suradnik:Josip65|Josip65]] 19:59, 9. listopada 2006. (CEST)<br />
<br />
Nakon Ivanine prezentacije jasnije mi je kako koristiti određene znakove i funkcije. Dobro bi mi došlo još vježbe ali učim. Htjela sam zamoliti pomoć kod postavljanja povezanica na školske knjižnice ZD županije. Imam dosta linkova i adresa a nisam baš siguran kako ih staviti. Može pomoć ovdje ili na mail gdje prije stignete. Išla sam na uređivanje stranice. Znači li da u naziv škole mogu unijeti web adresu a izbrisati naziv škole ili što?<br />
<br />
::Doroteja, strpi se samo malo s tim linkovima na školske knjižnice i pogledaj obavijest na Dogovaraonici.[[Suradnik:Ivana Vladilo|Ivana Vladilo]] 20:24, 19. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
::Zapravo se klikom na crvenu poveznicu otvara mogućnost stvaranja stranice s tim imenom na ovom mrežnom sjedištu. Bilo bi dobro u budućnosti na ovom mrežnom sjedištu o svakoj knjižnici napisati neke osnovne informacije, a u slučaju da školska knjižnica već ima svoje mrežne stranice na nekom drugom sjedištu, negdje na stranici, najbolje na kraju, staviti još i poveznicu na tu vanjsku stranicu. Na taj način zaintresirani posjetiteli moći će s na ovom mrežnom sjedištu dobiti pregled školskih knjižnica, i s ovog mrežnog sjedišta otići na mrežne stranice onih školskih knjižnica koje ih imaju na nekoj drugoj adresi. --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 16:36, 22. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
Dobro. Znači li to da opisujemo one školske knjižnice koje nemaju svoje mrežne stranice, samostalne ili kroz mrežne stranice škole. Što s onima koje nemaju školsku knjižnicu? Možda bi bilo dobro popis postaviti drukčije: staviti samo škole bez područnih a ukoliko neka od PŠ ima svoju knjižnicu staviti je kao novi link. U ZD županiji ima škola koje nemaju školsku knjižnicu i tek kad je dobiju mogu se staviti na popis. Strpljiva sam i mislim da je ovo odlična ideja za predstavljanje školskih knjižnica, ali kad sam krenula stavljati link neku od njih dogodilo se nekoliko situacija: web škole koji se ne otvara (a za njih znam da imaju na naslovnicu školsku knjižnicu), neažurna stranica na kojoj nema ŠK, web škole u izradi (a imao tako dobro na naslovnici opisanu ŠK), ŠK nigdje ni u priči i kako onda te stranice linkati. Valjda su to sam prve prepreke koje ćemo uspješno preskočiti!<br />
<br />
:::Ne, ne, ne; ne brisati poveznice na one škole koje još uvijek nemaju školsku knjižnicu. Standard za školske knjižnice jasno propisuje što je MINIMUM. (Zapravo u školstvu postoji jedino standard za školske knjižnice i, gledajući iz aspekta propisa, mi smo u mnogo povoljnijem položaju od drugih predmeta, za koje ne postoji standard, pa tako, primjerice, neki učitelji matematike imaju na raspolaganju sve i svašta, dok drugi imaju dva drvena trokuta i šestar...) Bilo kako bilo, premda se nigdje u standaru ne spominju područne škole, u Zakonu o osnovnom školstu spominje se da SVAKA ŠKOLA mora imati školsku knjižnicu, a, zaključujem, i područna škola je škola. Vjerujem da djeca koja pohađaju područne škole, naprosto imaju pravo imati svoju školsku knjižnicu. Neka ovo bude popis škola, odnosno popis svih onih knjižnica koje bi po zakonu trebale biti školsku knjižnicu. Ako neka osnovna ili područna škola JOŠ UVIJEK nema školsku knjižnicu, bilo kakav ormar ili policu s knjigama, onda ćemo napraviti stranicu za tu školsku knjižnicu, te na tu stranicu napisati nešto poput "Zakon o... propisuje... ova školska knjižnica ZA SAD još uvijek nije osnovana" ili "Prema Zakonu o... ova škola morala bi imati školsku knjižnicu veličine..., ali je TRENUTAČNO JOŠ UVIJEK NEMA, nadamo se da će osnivači što žurnije prionuti realizaciji zakonskih obveza...". Brisanjem poveznica na one školske knjižnice koje JOŠ UVIJEK nisu osnovane, koje još uvijek ne funkcioniraju ili ne rade, stvorili bismo lažni dojam idilične slike u školskom knjižničarstvu. Bolje je na ovaj način prikazati ogledne primjere i upozoriti na ono što treba popraviti - ionako je to radi općeg dobra.<br />
<br />
Ideja je ovakva: unutar www.knjiznicari.hr postoji popis na sve škole koji bi trebale imati školsku knjižnicu. Eventualno bi trebalo izbrisati onu školu koja je ukinuta (ima i takvih?). Unutar www.knjiznicari.hr bit će predstavljene sve školske knjižnice:<br />
* one školske knjižnice koje imaju svoje vlastite mrežne stranice (ili u sklopu škole)<br />
* one školske knjižnice koje nemaju svoje vlastite mrežne stranice<br />
* one školske knjižnice koje još uvijek ne rade / ne postoje / nisu osnovane<br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica već ima svoje vlastite mrežne stranice (samostalne ili u sklopu svoje škole) u sklopu www.knjiznicari.hr bit će osnovni podatci, a na kraju stranice te školske knjižnice bit će poveznica na mrežne stranice te školske knjižnice izvan www.knjiznicari.hr<br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica nema svoje vlastite mrežne stranice, ovdje će biti osnovni podatci o toj školskoj knjižnici. Naravno, osim osnovnih podatataka, onih koji će biti isti za sve knjižnice u državi, na tim stranicama može biti i mnoštvo drugih podataka o školskoj knjižnici. <br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica još uvijek uopće niti ne postoji, a prema pozitivnim zakonskim propisima bi trebala postojati, na njezinoj će stranici postojati takva napomena/obavijest, ili će u popisu ostati u crvenoj boji, što će biti signal odgovornim osobama da bi takvu knjižnicu trebalo osnovati.<br />
<br />
Znači, nije bila ideja da od onih popisa napravimo poveznice na vanjske stranice školskih knjižnica, već da ipak ovdje predstavimo sve školske knjižnice, a da vanjske poveznice budu samo jedan element predstavljanja školskih knjižnica.<br />
<br />
Naravno, ovo je samo moj skromni prijedlog i moja ideja koji uopće ne moraju biti prihvaćeni. Sve tvoje ideje, Doroteja, sasvim su ravnopravne mojima, Ivaninima itd. :) --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 10:23, 23. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
<br />
Objašnjenje i ideja zvuči odlično. Ispričavam se ako nisam odmah dobro razumjela. Slažem se s objašnjenjem i kategorijama posebno kad se radi o školama koje nemaju školsku knjižnicu. Ovo je širi način na koji će se predstaviti školske knjižnice, a mrežne stranice su samo pomoć. Akcija predstavljanja (moram je tako nazvati jer je trenutno tako doživljavam) školskih knjižnica mora poprimiti šire značenje i obuhvatiti SVE odgovorne. Treba iskoristiti priliku da se iziđe sa stranica repozitorija u najširu javnost baš s činjenicom postojanja/nepostojanja školskih knjižnica. Skretanje javne pažnje! Mislim da je to pravi opis onog što želim reći. Nemam baš govot recept kako to učiniti ali s puno malih koraka doći ćemo do cilja. Pozdrav<br />
<br />
:Doroteja, tvoj optimizam, entuzijazam i elan veoma su nam svima dragocjeni; samo nemoj posustati, time nas sve krijepiš; a tvoje ideje nisu ništa manje vrjednije od mojih, Ivanini, Mileninih... ili bilo čijih drugih. Zato se više nemoj ispričavati (barem dok nešto veliko ne za brljaš - šala). Ti si ovdje ravnopravan suradnik sa svima nama ostalima, kao što će biti ravnopravni i svi novi suradnici koji nam se priključe, i sve da si i izbrisala sve poveznice na one škole koje nemaju školske knjižnice, ne bi se dogodilo ništa strašno zbog čega bi se trebala ispričavati. Ponekad je mnogo efikasnije da čovjek jednostavno počne raditi po svom, a ako netko misli da je bolje prije se dogovoriti, onda ga malo "stopira". Zato, ako imaš ideja, samo navali, ne moraš tražiti ničije dopuštenje. Mi ćemo te pohvaliti (ili izgrditi). Naravno, to ne znači da se ne smijemo dogovarati, naprotiv. --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 10:15, 24. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
<br />
Hvala na ohrabrenju i pohvalama! Nekad volim glasno razmišljati pa u tom razmišljanju bude dosta nedorečenosti. BAš je dobro da ostanu na listi sve škole i da se tako istaknu one koje nemaju knjižnicu. I to je važna poruka iz koje je vidljivo pravo stanje bez uljepšavanja.</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Razgovor_sa_suradnikom:Doroteja_Kamber-Konti%C4%87Razgovor sa suradnikom:Doroteja Kamber-Kontić2007-01-24T07:10:35Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>Draga kolegice, jako sam sretan što ste nam se pridružili i tako podržali ovaj projekt mrežne suradnje školskih knjižničara. Premda je projekt na samom početku i tek ga treba početi izgrađivati, iskreno se nadam Važem angažmanu te da ćete svojim prinosima pomoći da ovo sjedište oblikujemo tako da nam svima bude korisno, zanimljivo i zabavno.<br />
<br />
Uvjeren sam da ovo sjedište otvara sjajne mogućnosti za brzu, efikasnu i kvalitetnu suradnju voditelj(ic)a matične službe (i voditelj(ic)a stručnih vijeća) sa (školskim) knjižničarima i bit ću iskreno neizmjerno sretan ako se budete hrabro upustili u avanturu i nakon nekog vremena prigrlili ovo sjedište te otkrili uzbuđenje i ljepotu otvorene mrežne suradnje (školskih) knjižničara.<br />
<br />
Sve kritike, nedoumice, pitanja, primjedbe i slično upišite na [[UDK02:Dogovaraonica|dogovaraonicu]], ili na moju stranicu razgovora ili komentara. [[Suradnik:Josip65|Josip65]] 19:59, 9. listopada 2006. (CEST)<br />
<br />
Nakon Ivanine prezentacije jasnije mi je kako koristiti određene znakove i funkcije. Dobro bi mi došlo još vježbe ali učim. Htjela sam zamoliti pomoć kod postavljanja povezanica na školske knjižnice ZD županije. Imam dosta linkova i adresa a nisam baš siguran kako ih staviti. Može pomoć ovdje ili na mail gdje prije stignete. Išla sam na uređivanje stranice. Znači li da u naziv škole mogu unijeti web adresu a izbrisati naziv škole ili što?<br />
<br />
::Doroteja, strpi se samo malo s tim linkovima na školske knjižnice i pogledaj obavijest na Dogovaraonici.[[Suradnik:Ivana Vladilo|Ivana Vladilo]] 20:24, 19. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
::Zapravo se klikom na crvenu poveznicu otvara mogućnost stvaranja stranice s tim imenom na ovom mrežnom sjedištu. Bilo bi dobro u budućnosti na ovom mrežnom sjedištu o svakoj knjižnici napisati neke osnovne informacije, a u slučaju da školska knjižnica već ima svoje mrežne stranice na nekom drugom sjedištu, negdje na stranici, najbolje na kraju, staviti još i poveznicu na tu vanjsku stranicu. Na taj način zaintresirani posjetiteli moći će s na ovom mrežnom sjedištu dobiti pregled školskih knjižnica, i s ovog mrežnog sjedišta otići na mrežne stranice onih školskih knjižnica koje ih imaju na nekoj drugoj adresi. --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 16:36, 22. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
Dobro. Znači li to da opisujemo one školske knjižnice koje nemaju svoje mrežne stranice, samostalne ili kroz mrežne stranice škole. Što s onima koje nemaju školsku knjižnicu? Možda bi bilo dobro popis postaviti drukčije: staviti samo škole bez područnih a ukoliko neka od PŠ ima svoju knjižnicu staviti je kao novi link. U ZD županiji ima škola koje nemaju školsku knjižnicu i tek kad je dobiju mogu se staviti na popis. Strpljiva sam i mislim da je ovo odlična ideja za predstavljanje školskih knjižnica, ali kad sam krenula stavljati link neku od njih dogodilo se nekoliko situacija: web škole koji se ne otvara (a za njih znam da imaju na naslovnicu školsku knjižnicu), neažurna stranica na kojoj nema ŠK, web škole u izradi (a imao tako dobro na naslovnici opisanu ŠK), ŠK nigdje ni u priči i kako onda te stranice linkati. Valjda su to sam prve prepreke koje ćemo uspješno preskočiti!<br />
<br />
:::Ne, ne, ne; ne brisati poveznice na one škole koje još uvijek nemaju školsku knjižnicu. Standard za školske knjižnice jasno propisuje što je MINIMUM. (Zapravo u školstvu postoji jedino standard za školske knjižnice i, gledajući iz aspekta propisa, mi smo u mnogo povoljnijem položaju od drugih predmeta, za koje ne postoji standard, pa tako, primjerice, neki učitelji matematike imaju na raspolaganju sve i svašta, dok drugi imaju dva drvena trokuta i šestar...) Bilo kako bilo, premda se nigdje u standaru ne spominju područne škole, u Zakonu o osnovnom školstu spominje se da SVAKA ŠKOLA mora imati školsku knjižnicu, a, zaključujem, i područna škola je škola. Vjerujem da djeca koja pohađaju područne škole, naprosto imaju pravo imati svoju školsku knjižnicu. Neka ovo bude popis škola, odnosno popis svih onih knjižnica koje bi po zakonu trebale biti školsku knjižnicu. Ako neka osnovna ili područna škola JOŠ UVIJEK nema školsku knjižnicu, bilo kakav ormar ili policu s knjigama, onda ćemo napraviti stranicu za tu školsku knjižnicu, te na tu stranicu napisati nešto poput "Zakon o... propisuje... ova školska knjižnica ZA SAD još uvijek nije osnovana" ili "Prema Zakonu o... ova škola morala bi imati školsku knjižnicu veličine..., ali je TRENUTAČNO JOŠ UVIJEK NEMA, nadamo se da će osnivači što žurnije prionuti realizaciji zakonskih obveza...". Brisanjem poveznica na one školske knjižnice koje JOŠ UVIJEK nisu osnovane, koje još uvijek ne funkcioniraju ili ne rade, stvorili bismo lažni dojam idilične slike u školskom knjižničarstvu. Bolje je na ovaj način prikazati ogledne primjere i upozoriti na ono što treba popraviti - ionako je to radi općeg dobra.<br />
<br />
Ideja je ovakva: unutar www.knjiznicari.hr postoji popis na sve škole koji bi trebale imati školsku knjižnicu. Eventualno bi trebalo izbrisati onu školu koja je ukinuta (ima i takvih?). Unutar www.knjiznicari.hr bit će predstavljene sve školske knjižnice:<br />
* one školske knjižnice koje imaju svoje vlastite mrežne stranice (ili u sklopu škole)<br />
* one školske knjižnice koje nemaju svoje vlastite mrežne stranice<br />
* one školske knjižnice koje još uvijek ne rade / ne postoje / nisu osnovane<br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica već ima svoje vlastite mrežne stranice (samostalne ili u sklopu svoje škole) u sklopu www.knjiznicari.hr bit će osnovni podatci, a na kraju stranice te školske knjižnice bit će poveznica na mrežne stranice te školske knjižnice izvan www.knjiznicari.hr<br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica nema svoje vlastite mrežne stranice, ovdje će biti osnovni podatci o toj školskoj knjižnici. Naravno, osim osnovnih podatataka, onih koji će biti isti za sve knjižnice u državi, na tim stranicama može biti i mnoštvo drugih podataka o školskoj knjižnici. <br />
<br />
U slučaju da neka školska knjižnica još uvijek uopće niti ne postoji, a prema pozitivnim zakonskim propisima bi trebala postojati, na njezinoj će stranici postojati takva napomena/obavijest, ili će u popisu ostati u crvenoj boji, što će biti signal odgovornim osobama da bi takvu knjižnicu trebalo osnovati.<br />
<br />
Znači, nije bila ideja da od onih popisa napravimo poveznice na vanjske stranice školskih knjižnica, već da ipak ovdje predstavimo sve školske knjižnice, a da vanjske poveznice budu samo jedan element predstavljanja školskih knjižnica.<br />
<br />
Naravno, ovo je samo moj skromni prijedlog i moja ideja koji uopće ne moraju biti prihvaćeni. Sve tvoje ideje, Doroteja, sasvim su ravnopravne mojima, Ivaninima itd. :) --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 10:23, 23. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
<br />
Objašnjenje i ideja zvuči odlično. Ispričavam se ako nisam odmah dobro razumjela. Slažem se s objašnjenjem i kategorijama posebno kad se radi o školama koje nemaju školsku knjižnicu. Ovo je širi način na koji će se predstaviti školske knjižnice, a mrežne stranice su samo pomoć. Akcija predstavljanja (moram je tako nazvati jer je trenutno tako doživljavam) školskih knjižnica mora poprimiti šire značenje i obuhvatiti SVE odgovorne. Treba iskoristiti priliku da se iziđe sa stranica repozitorija u najširu javnost baš s činjenicom postojanja/nepostojanja školskih knjižnica. Skretanje javne pažnje! Mislim da je to pravi opis onog što želim reći. Nemam baš govot recept kako to učiniti ali s puno malih koraka doći ćemo do cilja. Pozdrav</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Razgovor_sa_suradnikom:Doroteja_Kamber-Konti%C4%87Razgovor sa suradnikom:Doroteja Kamber-Kontić2007-01-23T07:14:58Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>Draga kolegice, jako sam sretan što ste nam se pridružili i tako podržali ovaj projekt mrežne suradnje školskih knjižničara. Premda je projekt na samom početku i tek ga treba početi izgrađivati, iskreno se nadam Važem angažmanu te da ćete svojim prinosima pomoći da ovo sjedište oblikujemo tako da nam svima bude korisno, zanimljivo i zabavno.<br />
<br />
Uvjeren sam da ovo sjedište otvara sjajne mogućnosti za brzu, efikasnu i kvalitetnu suradnju voditelj(ic)a matične službe (i voditelj(ic)a stručnih vijeća) sa (školskim) knjižničarima i bit ću iskreno neizmjerno sretan ako se budete hrabro upustili u avanturu i nakon nekog vremena prigrlili ovo sjedište te otkrili uzbuđenje i ljepotu otvorene mrežne suradnje (školskih) knjižničara.<br />
<br />
Sve kritike, nedoumice, pitanja, primjedbe i slično upišite na [[UDK02:Dogovaraonica|dogovaraonicu]], ili na moju stranicu razgovora ili komentara. [[Suradnik:Josip65|Josip65]] 19:59, 9. listopada 2006. (CEST)<br />
<br />
Nakon Ivanine prezentacije jasnije mi je kako koristiti određene znakove i funkcije. Dobro bi mi došlo još vježbe ali učim. Htjela sam zamoliti pomoć kod postavljanja povezanica na školske knjižnice ZD županije. Imam dosta linkova i adresa a nisam baš siguran kako ih staviti. Može pomoć ovdje ili na mail gdje prije stignete. Išla sam na uređivanje stranice. Znači li da u naziv škole mogu unijeti web adresu a izbrisati naziv škole ili što?<br />
<br />
::Doroteja, strpi se samo malo s tim linkovima na školske knjižnice i pogledaj obavijest na Dogovaraonici.[[Suradnik:Ivana Vladilo|Ivana Vladilo]] 20:24, 19. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
::Zapravo se klikom na crvenu poveznicu otvara mogućnost stvaranja stranice s tim imenom na ovom mrežnom sjedištu. Bilo bi dobro u budućnosti na ovom mrežnom sjedištu o svakoj knjižnici napisati neke osnovne informacije, a u slučaju da školska knjižnica već ima svoje mrežne stranice na nekom drugom sjedištu, negdje na stranici, najbolje na kraju, staviti još i poveznicu na tu vanjsku stranicu. Na taj način zaintresirani posjetiteli moći će s na ovom mrežnom sjedištu dobiti pregled školskih knjižnica, i s ovog mrežnog sjedišta otići na mrežne stranice onih školskih knjižnica koje ih imaju na nekoj drugoj adresi. --[[User:Josip65|<font color="0099ff">Josip</font>]][[User talk:Josip65|<font color="CC99ff">65</font>]] 16:36, 22. siječnja 2007. (CET)<br />
<br />
Dobro. Znači li to da opisujemo one školske knjižnice koje nemaju svoje mrežne stranice, samostalne ili kroz mrežne stranice škole. Što s onima koje nemaju školsku knjižnicu? Možda bi bilo dobro popis postaviti drukčije: staviti samo škole bez područnih a ukoliko neka od PŠ ima svoju knjižnicu staviti je kao novi link. U ZD županiji ima škola koje nemaju školsku knjižnicu i tek kad je dobiju mogu se staviti na popis. Strpljiva sam i mislim da je ovo odlična ideja za predstavljanje školskih knjižnica, ali kad sam krenula stavljati link neku od njih dogodilo se nekoliko situacija: web škole koji se ne otvara (a za njih znam da imaju na naslovnicu školsku knjižnicu), neažurna stranica na kojoj nema ŠK, web škole u izradi (a imao tako dobro na naslovnici opisanu ŠK), ŠK nigdje ni u priči i kako onda te stranice linkati. Valjda su to sam prve prepreke koje ćemo uspješno preskočiti!</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Razgovor_sa_suradnikom:Doroteja_Kamber-Konti%C4%87Razgovor sa suradnikom:Doroteja Kamber-Kontić2007-01-19T17:13:05Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>Draga kolegice, jako sam sretan što ste nam se pridružili i tako podržali ovaj projekt mrežne suradnje školskih knjižničara. Premda je projekt na samom početku i tek ga treba početi izgrađivati, iskreno se nadam Važem angažmanu te da ćete svojim prinosima pomoći da ovo sjedište oblikujemo tako da nam svima bude korisno, zanimljivo i zabavno.<br />
<br />
Uvjeren sam da ovo sjedište otvara sjajne mogućnosti za brzu, efikasnu i kvalitetnu suradnju voditelj(ic)a matične službe (i voditelj(ic)a stručnih vijeća) sa (školskim) knjižničarima i bit ću iskreno neizmjerno sretan ako se budete hrabro upustili u avanturu i nakon nekog vremena prigrlili ovo sjedište te otkrili uzbuđenje i ljepotu otvorene mrežne suradnje (školskih) knjižničara.<br />
<br />
Sve kritike, nedoumice, pitanja, primjedbe i slično upišite na [[UDK02:Dogovaraonica|dogovaraonicu]], ili na moju stranicu razgovora ili komentara. [[Suradnik:Josip65|Josip65]] 19:59, 9. listopada 2006. (CEST)<br />
<br />
Nakon Ivanine prezentacije jasnije mi je kako koristiti određene znakove i funkcije. Dobro bi mi došlo još vježbe ali učim. Htjela sam zamoliti pomoć kod postavljanja povezanica na školske knjižnice ZD županije. Imam dosta linkova i adresa a nisam baš siguran kako ih staviti. Može pomoć ovdje ili na mail gdje prije stignete. Išla sam na uređivanje stranice. Znači li da u naziv škole mogu unijeti web adresu a izbrisati naziv škole ili što?</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Datoteka:P1010109.JPGDatoteka:P1010109.JPG2007-01-19T16:47:28Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: Stručni skup školskih knjižničara Zadarske županije, Gradska knjižnica Zadar 17. siječnja 2007.
Predmetnica:Stručni skup
Slika:</p>
<hr />
<div>Stručni skup školskih knjižničara Zadarske županije, Gradska knjižnica Zadar 17. siječnja 2007. <br />
<br />
[[Predmetnica:]]Stručni skup<br />
[[Slika:]]</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Stru%C4%8Dno_vije%C4%87e_knji%C5%BEni%C4%8Dara_srednjih_%C5%A1kola_Zadarske_%C5%BEupanijeStručno vijeće knjižničara srednjih škola Zadarske županije2006-11-21T16:53:39Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>ZADARSKA ŽUPANIJA<br />
STRUČNO VIJEĆE KNJIŽNIČARA<br />
OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA<br />
<br />
<br />
Zadar, 14. studenog 2006.<br />
<br />
SREDNJIM ŠKOLAMA<br />
ZADARSKE ŽUPANIJE<br />
<br />
<br />
POZIV<br />
STRUČNOM SURADNIKU U KNJIŽNICI<br />
<br />
Poštovani,<br />
pozivam vas na 1. sastanak Stručnoga vijeća knjižničara srednjih škola Zadarske županije u školskoj godini 2006.-2007. koji će se održati u utorak, 28. studenoga 2006., u Gradskoj knjižnici Zadar od 9.30 do 13,30 sati.<br />
<br />
<br />
DNEVNI RED:<br />
<br />
<br />
<br />
1. «Predstavljanje projekta umrežavanja knjižnica Zadarske županije»<br />
(Nositelji: mr. Ivan Pehar, ravnatelj Gradske knjižnice u Zadru i <br />
Doroteja Kamber-Kontić, prof., Matična služba)<br />
<br />
2. Izvješće i Radionica sa Seminara za voditelje županijskih stručnih vijeća (Zagreb 24.-25 listopada)<br />
(Nositelj: Ivanka Majić, prof. i dipl. knjižn., OŠ Pag)<br />
<br />
3. HUŠK (ustrojavanje Podružnice)<br />
<br />
4. Tema: «Izložba u školskoj knjižnici» <br />
(Nositelj: Elvira Katić, stručni suradnik mentor, Klasična gimnazija Ivana Pavla II.)<br />
<br />
5. Godišnji program rada Stručnog vijeća<br />
<br />
6. Organizacija književne večeri «Ususret Božiću» (Gradska knjižnica, 21. prosinca, 19.00 sati)<br />
<br />
7. Razno/Informacije<br />
<br />
<br />
<br />
Do susreta, očekujući Vas - srdačan pozdrav!<br />
<br />
Voditeljica Stručnog vijeća<br />
Elvira Katić</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Sastanak_Stru%C4%8Dnog_vije%C4%87a_knji%C5%BEni%C4%8Dara_osnovnih_%C5%A1kola_Zadarske_%C5%BEupanijeSastanak Stručnog vijeća knjižničara osnovnih škola Zadarske županije2006-11-21T16:48:59Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>ZADARSKA ŽUPANIJA<br />
STRUČNO VIJEĆE KNJIŽNIČARA<br />
OSNOVNIH ŠKOLA <br />
<br />
U Pagu, 14.studenoga 2006.<br />
<br />
<br />
OSNOVNE ŠKOLE<br />
ZADARSKE ŽUPANIJE<br />
<br />
<br />
Predmet: POZIV STRUČNIM SURADNIKU U KNJIŽNICI<br />
<br />
Skup Županijskog vijeća knjižničara osnovnih škola Zadarske županije održat će se u utorak, <br />
28. studenoga 2006. u Gradskoj knjižnici Zadar s početkom u 8,00 sati. <br />
<br />
Dnevni red:<br />
<br />
1. Izvješće sa skupa voditelja ŽSV školskih knjižničara (Zagreb 24.-25.10.)<br />
<br />
2. Primjeri dobre prakse:<br />
Knjižničar u počecima HNOS-a u OŠ Smiljevac Zadar – Sofija Zekanović, OŠ Smiljevac Zadar<br />
Prvi susret sa školskom knjižnicom – Sofija Zekanović i Ivana Ivković, OŠ Smiljevac Zadar<br />
Rezultat projekta Moja prva knjiga – Meri Hilje i Darija Vidaković, OŠ Šimuna Kožičića Benje Zadar<br />
HNOS prije HNOS-a – Ivanka Majić, OŠ Jurja Dalmatinca Pag<br />
<br />
3. Predstavljanje projekta umrežavanja knjižnica Zadarske županije ( Ivan Pehar, ravnatelj Gradske knjižnice Zadar; Doroteja Kamber-Kontić, Matična služba)<br />
<br />
4. HUŠK – ustrojavanje Podružnice <br />
5. Izložba u knjižnici – Elvira Katić, Klasična gimnazija Ivana Pavla II Zadar<br />
<br />
6. Razno / Informacije<br />
<br />
<br />
Voditeljica stručnog vijeća <br />
Ivanka Majić</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Sastanak_Stru%C4%8Dnog_vije%C4%87a_knji%C5%BEni%C4%8Dara_osnovnih_%C5%A1kola_Zadarske_%C5%BEupanijeSastanak Stručnog vijeća knjižničara osnovnih škola Zadarske županije2006-11-21T16:48:22Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>ZADARSKA ŽUPANIJA<br />
STRUČNO VIJEĆE KNJIŽNIČARA<br />
OSNOVNIH ŠKOLA <br />
<br />
U Pagu, 14.studenoga 2006.<br />
<br />
<br />
OSNOVNE ŠKOLE<br />
ZADARSKE ŽUPANIJE<br />
<br />
<br />
Predmet: POZIV STRUČNIM SURADNIKU U KNJIŽNICI<br />
<br />
Skup Županijskog vijeća knjižničara osnovnih škola Zadarske županije održat će se u utorak, <br />
28. studenoga 2006. u Gradskoj knjižnici Zadar s početkom u 8,00 sati. <br />
<br />
Dnevni red:<br />
<br />
1. Izvješće sa skupa voditelja ŽSV školskih knjižničara (Zagreb 24.-25.10.)<br />
2. Primjeri dobre prakse:<br />
Knjižničar u počecima HNOS-a u OŠ Smiljevac Zadar – Sofija Zekanović, OŠ Smiljevac Zadar<br />
Prvi susret sa školskom knjižnicom – Sofija Zekanović i Ivana Ivković, OŠ Smiljevac Zadar<br />
Rezultat projekta Moja prva knjiga – Meri Hilje i Darija Vidaković, OŠ Šimuna Kožičića Benje Zadar<br />
HNOS prije HNOS-a – Ivanka Majić, OŠ Jurja Dalmatinca Pag<br />
3. Predstavljanje projekta umrežavanja knjižnica Zadarske županije ( Ivan Pehar, ravnatelj Gradske knjižnice Zadar; Doroteja Kamber-Kontić, Matična služba)<br />
4. HUŠK – ustrojavanje Podružnice <br />
5. Izložba u knjižnici – Elvira Katić, Klasična gimnazija Ivana Pavla II Zadar<br />
6. Razno / Informacije<br />
<br />
<br />
Voditeljica stručnog vijeća <br />
Ivanka Majić</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Suradnik:Doroteja_Kamber-Konti%C4%87Suradnik:Doroteja Kamber-Kontić2006-11-06T15:56:53Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>Sad stvarno trebam pomoć! Ne znam pišem li to na pravom mjestu ali u nadi da će netko pročitati i pomoći nastavljam dalje. Pokušala sam staviti poveznicu s gkzd mrežnih stranica na matičnu službu ali čini se da to nije to. Ako tko uoči da je poveznica zalutala i na krivom mjestu neka molim ispravi. Ja bih to rado učinila ali ne znam kako jer se stalno vrtim u krug. <br />
Pozdrav<br />
Zahvalna Doroteja</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/ZadarZadar2006-11-06T15:44:04Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>http://www.gkzd.hr/knjiznicari.php</div>Doroteja Kamber-Kontićhttp://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/UDK02:Pomo%C4%87UDK02:Pomoć2006-11-06T15:42:35Z<p>Doroteja Kamber-Kontić: </p>
<hr />
<div>http://www.gkzd.hr/knjiznicari.php</div>Doroteja Kamber-Kontić